Volkswagen Užitkové vozy představuje na veletrhu Caravan Salon v Düsseldorfu (31. srpna až 8. září) v rámci světové premiéry nového modelu California 6.1 další překvapení. Základní verze Beach bude poprvé nabízena s kuchyňkou, která byla dosud vyhrazena exkluzivnějším výbavovým liniím Coast a Ocean.
Na rozdíl od velké kuchyňské linky ve verzích Coast a Ocean nalézá ve variantě Beach uplatnění zcela nově vyvinutá, výklopná minikuchyň. Zatímco Coast a Ocean jsou vzhledem k širší kuchyňské lince nabízeny výhradně s dvoumístnou lavicí vzadu, může být California 6.1 Beach díky užší kuchyňce na přání objednána také s trojmístnou lavicí vzadu. Pětičlenné rodiny tak mají poprvé příležitost kempovat s modelem California, vybaveným malou kuchyní.
Nová California 6.1 Beach s kuchyňkou ponese dodatečné označení „Camper“. Verze Beach bez kuchyňky bude mít nyní dodatečné označení „Tour“. I verze „Tour“ se může pochlubit novinkou, sériově dodávanými dvěma posuvnými dveřmi – na pravé a levé straně. Dosud měla verze Beach pouze posuvné dveře na pravé straně. Obě verze Beach – Tour a Camper – spojuje navíc rozšířená sériová výbava, která zahrnuje nový digitální panel na stropní konzole pro ovládání kempovacích funkcí (předchůdce neměl žádný panel pro ovládání kempovacích funkcí). Kromě toho si mohou zákazníci poprvé pro oba modely na přání objednat hydraulické ovládání výsuvné střechy místo manuálního. Otvírání a zavírání střechy se v tomto případě, stejně jako mnoho dalších funkcí, ovládá prostřednictvím panelu pro ovládání kempovacích funkcí.
Nová kuchyňka rozšiřuje všestrannost modelu California 6.1 Beach. Kuchyňka se vysune vzhůru a vyklopí z bočního obložení stěny na levé straně mezi sloupky B a C. Celek z ušlechtilé oceli má na levé straně plynový vařič s jedním hořákem a vpravo pracovní a odkládací plochu. Nad plynovým vařičem je navíc krycí deska, která po odklopení slouží při vaření jako ochranný plech.
Pokud uživatelé sporák ani pracovní desku kuchyňky nepotřebují, jednoduše ji vyklopí vzhůru a zasunou zpět do bočního obložení, které ostatně není, navzdory kuchyňce, širší než ve verzi bez kuchyňského vybavení. Pod vařičem a pracovní deskou se na boční stěně nachází velká, otevřená odkládací schránka a uzavíratelná schránka pro plynovou lahev o hmotnosti 1,8 kg.
California 6.1 plní často roli běžného rodinného MPV pro každodenní provoz. Někdy je zapotřebí přepravit více než čtyři nebo pět osob a Volkswagen Užitkové vozy nabízí pro tyto situace samostatná sedadla v první řadě v prostoru pro cestující. Nový model California 6.1 Beach poskytuje přitom dostatek prostoru pro dvě samostatná sedadla navzdory vestavěné kuchyňce. Nastavování polohy vícemístné lavice i samostatných sedadel je při zasunuté kuchyňce možné bez jakýchkoli omezení. V závislosti na verzi lavice ve druhé řadě v prostoru pro cestující se tak Camper promění v šestimístné nebo sedmimístné MPV. Beach má maximálně pět míst. Zákazníci, kteří by chtěli verzi Beach s kuchyňkou a šestimístným nebo sedmimístným interiérem, si místo verze Camper objednají verzi Tour a místo posuvných dveří na levé straně si zvolí kuchyňku. Kompaktní konstrukce variabilní kuchyňky umocňuje skutečnost, že je California 6.1 ještě více než dosud vzorem všestrannosti mezi kompaktními automobily pro volný čas.
Základní cena verze Beach Camper je 48 795,95 EUR.
Stručný přehled sériové výbavy modelu California 6.1 Beach Camper Hliníková výsuvná střecha s bočními stěnami z tkaniny „šedá Basalt“ Panel s dotykovým displejem na stropní konzole pro ovládání kempovacích funkcí Střešní lůžko, nově koncipováno s talířovými pružinami pod matracemi Otočná sedadla vpředu s bederní opěrkou a loketními opěrkami Koncept vnitřního osvětlení prostoru pro cestující během kempování Dvoumístná lavice a sklopné prodloužení lůžka, včetně matrace dole a bočních odkládacích schránek Sklopný stůl v bočních posuvných dveřích, sklopné židle v zadním výklopném víku Klimatizace „Climatic“ Černé lišty pro markýzu Audiosystém „Composition Colour“ s 6 reproduktory Posuvná okna na levé straně Posuvné boční dveře na pravé straně Výsuvná kuchyňka Výsuvná odkládací schránka Clony z tkaniny pro zatemnění přední části interiéru Osvětlení schůdků s nápisy „California“ Dva vstupy USB na vnější straně sedadla spolujezdce vpředu Zatemnění celého interiéru Zásuvka 230 V s měničem na sedadle řidiče (300 W)Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.