Bývalá legenda, jenž v 90. letech minulého století zářila na světových rallye, prošla faceliftem.
Dle tiskové zprávy od japonské automobilky prošla Impreza pro modelový rok 2020 drobným faceliftem. Na přídi je teď nový nárazník a světla, ty dálková jsou adaptivní. Ke všem verzím bude nově dostupný bezpečnostní systém EyeSight. Ten v sobě sdružuje různé jízdní asistenty, jakými jsou například adaptivní tempomat a systém, jenž udržuje vůz v jízdním pruhu.
Pod kapotou se toho moc nezměnilo. I nadále všechna čtyři kola roztáčejí atmosférické čtyřválcové boxery. Konkrétně se jedná o motory o objemu 1,6 a 2,0 l. Agregáty jsou naladěny na 85, respektive 113 kw. Obě pohonné jednotky přenášejí výkon na kola prostřednictvím bezstupňové automatické převodovky CVT. O "ostřejších" verzích Japonci mlčí. Zda se dočkáme verze WRX, či dokonce WRX STI je zatím ve hvězdách. Moc nadějí si ale neděláme.
Z našeho pohledu je totiž smutné, že dřívější auto pro opravdové řidiče, které v reálném světě dokázalo potrápit sportovní vozy, tolik vyměklo. Rádi bychom i dnes viděli v nabídce automobilky Subaru vůz, který by dokázal držet krok se superrychlými kompakty, jakými jsou například Audi RS 3, či Mercedes-Benz A45 AMG.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.