Bývalá legenda, jenž v 90. letech minulého století zářila na světových rallye, prošla faceliftem.
Dle tiskové zprávy od japonské automobilky prošla Impreza pro modelový rok 2020 drobným faceliftem. Na přídi je teď nový nárazník a světla, ty dálková jsou adaptivní. Ke všem verzím bude nově dostupný bezpečnostní systém EyeSight. Ten v sobě sdružuje různé jízdní asistenty, jakými jsou například adaptivní tempomat a systém, jenž udržuje vůz v jízdním pruhu.
Pod kapotou se toho moc nezměnilo. I nadále všechna čtyři kola roztáčejí atmosférické čtyřválcové boxery. Konkrétně se jedná o motory o objemu 1,6 a 2,0 l. Agregáty jsou naladěny na 85, respektive 113 kw. Obě pohonné jednotky přenášejí výkon na kola prostřednictvím bezstupňové automatické převodovky CVT. O "ostřejších" verzích Japonci mlčí. Zda se dočkáme verze WRX, či dokonce WRX STI je zatím ve hvězdách. Moc nadějí si ale neděláme.
Z našeho pohledu je totiž smutné, že dřívější auto pro opravdové řidiče, které v reálném světě dokázalo potrápit sportovní vozy, tolik vyměklo. Rádi bychom i dnes viděli v nabídce automobilky Subaru vůz, který by dokázal držet krok se superrychlými kompakty, jakými jsou například Audi RS 3, či Mercedes-Benz A45 AMG.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.