Bývalá legenda, jenž v 90. letech minulého století zářila na světových rallye, prošla faceliftem.
Dle tiskové zprávy od japonské automobilky prošla Impreza pro modelový rok 2020 drobným faceliftem. Na přídi je teď nový nárazník a světla, ty dálková jsou adaptivní. Ke všem verzím bude nově dostupný bezpečnostní systém EyeSight. Ten v sobě sdružuje různé jízdní asistenty, jakými jsou například adaptivní tempomat a systém, jenž udržuje vůz v jízdním pruhu.
Pod kapotou se toho moc nezměnilo. I nadále všechna čtyři kola roztáčejí atmosférické čtyřválcové boxery. Konkrétně se jedná o motory o objemu 1,6 a 2,0 l. Agregáty jsou naladěny na 85, respektive 113 kw. Obě pohonné jednotky přenášejí výkon na kola prostřednictvím bezstupňové automatické převodovky CVT. O "ostřejších" verzích Japonci mlčí. Zda se dočkáme verze WRX, či dokonce WRX STI je zatím ve hvězdách. Moc nadějí si ale neděláme.
Z našeho pohledu je totiž smutné, že dřívější auto pro opravdové řidiče, které v reálném světě dokázalo potrápit sportovní vozy, tolik vyměklo. Rádi bychom i dnes viděli v nabídce automobilky Subaru vůz, který by dokázal držet krok se superrychlými kompakty, jakými jsou například Audi RS 3, či Mercedes-Benz A45 AMG.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?