Nový Passat GTE1 je jedním z nejhospodárnějších modelů střední třídy a současně nabízí výhody elektromobility s vlastnostmi automobilu pro cestování na dlouhé vzdálenosti. Externě nabíjitelný hybridní model Passat GTE se rozjíždí nehlučně pomocí elektrického pohonu. Výrazným zlepšením oproti předchůdci je prodloužení dojezdu v elektrickém režimu až na 54 km (Variant2), resp. 56 km (Limuzína) podle nové zkušební metodiky WLTP. Většinu každodenních jízd v městském prostředí tak lze absolvovat s nulovými emisemi.
Nový Volkswagen Passat GTE lze již objednávat. Automobilka zdokonalila nejprodávanější model střední třídy na světě (více než 30 milionů vozů) v téměř všech ohledech. To se týká také externě nabíjitelného hybridního pohonu modelu Passat GTE. Energetická kapacita akumulátorů vzrostla o 31 procent na 13 kWh. Předchůdce měl elektrický dojezd 50 km v kombinovaném cyklu EU. Nový Passat GTE ujede na jedno nabití akumulátorů podle této metodiky cca 70 km. V novém jízdním cyklu WLTP, který věrněji simuluje reálný provoz, to překoná až 56 km.
Na delších trasách a při rychlosti více než 140 km/h je hospodárný zážehový motor TSI podporován výkonným elektromotorem. Passat GTE tak dosahuje mimořádné dynamiky zejména v mimořádně sportovním režimu „GTE“.
Vzhledem k delšímu dojezdu s nulovými emisemi je nový externě nabíjitelný hybridní pohon ideální především pro řidiče, kteří žijí ve městě, nebo do města dojíždějí do zaměstnání. Hospodárný Passat GTE může být totiž v městských oblastech provozován jako vozidlo s nulovými emisemi. Dokonce i v milionových metropolích, ať se jedná o Berlín nebo Paříž, postačuje kapacita nové sady akumulátorů k překonání většiny každodenních vzdáleností výhradně s elektrickým pohonem, a tím s nulovými emisemi.
Akumulátory modelu Passat GTE lze nabíjet z vnějšího zdroje elektrického proudu prostřednictvím zásuvky na přídi. Kromě toho je nabíjení možné i za jízdy, aby byla na posledním úseku delší trasy k dispozici dostatečná zásoba elektrické energie pro bezemisní jízdu do cílové oblasti. A to je nyní ještě jednodušší. Místo dosavadních pěti provozních režimů má nyní řidič k dispozici pouze tři módy: „E-Mode“ (výhradně elektrická jízda), „GTE“ (sportovní jízda rychlostí až 222 km/h s možností využívat nejvyšší výkon hybridní soustavy 160 kW/218 k a maximální točivý moment 400 N.m) a „Hybrid“ (automatické kombinování elektromotoru o výkonu 85 kW/116 k a motoru TSI s výkonem 115 kW/156 k). Akumulátory jsou za jízdy nabíjeny, pokud řidič aktivuje prostřednictvím informačního a zábavního systému režim „Hybrid“. Přitom se na dotykovém displeji objeví symbol akumulátoru rozděleného na deset dílků. Na něm si může řidič nastavit, jakou část kapacity akumulátorů si přeje zachovat pro pozdější jízdu s elektrickým pohonem.
V cíli může být elektrická energie do akumulátorů doplněna konvenčním způsobem. Nový Passat GTE je díky delšímu dojezdu v režimu elektrického pohonu všestranným automobilem, který překonává dlouhé vzdálenosti s mimořádně nízkou spotřebou paliva a městskými ulicemi dokáže projíždět s nulovými emisemi. Nový Passat GTE je na českém trhu k dispozici za ceny od 1 126 900 Kč (Variant: 1 153 900 Kč).
Pro české zákazníky je velmi zajímavá skutečnost, že emise CO2 modelu Passat GTE jsou pod hranicí 50 g/km, takže budou mít nárok na registrační značku pro elektricky poháněné automobily. Díky tomu mohou například bezplatně parkovat v Praze. V budoucnosti má být pro elektromobily a externě nabíjitelné hybridní vozy zavedena řada dalších zvýhodnění.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.