Nový Passat GTE oficiálně: TOHLE VŠECHNY DOSTANE!

František Zakopal / AutoRoad.cz, 27. srpna 2019, 16:00 Aktualizováno 29.8.2019, 16:19 Google+

Nový Passat GTE1 je jedním z nejhospodárnějších modelů střední třídy a současně nabízí výhody elektromobility s vlastnostmi automobilu pro cestování na dlouhé vzdálenosti. Externě nabíjitelný hybridní model Passat GTE se rozjíždí nehlučně pomocí elektrického pohonu. Výrazným zlepšením oproti předchůdci je prodloužení dojezdu v elektrickém režimu až na 54 km (Variant2), resp. 56 km (Limuzína) podle nové zkušební metodiky WLTP. Většinu každodenních jízd v městském prostředí tak lze absolvovat s nulovými emisemi.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen Passat GTE

Volkswagen Passat GTE | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Nový Volkswagen Passat GTE lze již objednávat. Automobilka zdokonalila nejprodávanější model střední třídy na světě (více než 30 milionů vozů) v téměř všech ohledech. To se týká také externě nabíjitelného hybridního pohonu modelu Passat GTE. Energetická kapacita akumulátorů vzrostla o 31 procent na 13 kWh. Předchůdce měl elektrický dojezd 50 km v kombinovaném cyklu EU. Nový Passat GTE ujede na jedno nabití akumulátorů podle této metodiky cca 70 km. V novém jízdním cyklu WLTP, který věrněji simuluje reálný provoz, to překoná až 56 km.

Na delších trasách a při rychlosti více než 140 km/h je hospodárný zážehový motor TSI podporován výkonným elektromotorem. Passat GTE tak dosahuje mimořádné dynamiky zejména v mimořádně sportovním režimu „GTE“.

Vzhledem k delšímu dojezdu s nulovými emisemi je nový externě nabíjitelný hybridní pohon ideální především pro řidiče, kteří žijí ve městě, nebo do města dojíždějí do zaměstnání. Hospodárný Passat GTE může být totiž v městských oblastech provozován jako vozidlo s nulovými emisemi. Dokonce i v milionových metropolích, ať se jedná o Berlín nebo Paříž, postačuje kapacita nové sady akumulátorů k překonání většiny každodenních vzdáleností výhradně s elektrickým pohonem, a tím s nulovými emisemi.

Akumulátory modelu Passat GTE lze nabíjet z vnějšího zdroje elektrického proudu prostřednictvím zásuvky na přídi. Kromě toho je nabíjení možné i za jízdy, aby byla na posledním úseku delší trasy k dispozici dostatečná zásoba elektrické energie pro bezemisní jízdu do cílové oblasti. A to je nyní ještě jednodušší. Místo dosavadních pěti provozních režimů má nyní řidič k dispozici pouze tři módy: „E-Mode“ (výhradně elektrická jízda), „GTE“ (sportovní jízda rychlostí až 222 km/h s možností využívat nejvyšší výkon hybridní soustavy 160 kW/218 k a maximální točivý moment 400 N.m) a „Hybrid“ (automatické kombinování elektromotoru o výkonu
85 kW/116 k a motoru TSI s výkonem 115 kW/156 k). Akumulátory jsou za jízdy nabíjeny, pokud řidič aktivuje prostřednictvím informačního a zábavního systému režim „Hybrid“. Přitom se na dotykovém displeji objeví symbol akumulátoru rozděleného na deset dílků. Na něm si může řidič nastavit, jakou část kapacity akumulátorů si přeje zachovat pro pozdější jízdu s elektrickým pohonem.

V cíli může být elektrická energie do akumulátorů doplněna konvenčním způsobem. Nový Passat GTE je díky delšímu dojezdu v režimu elektrického pohonu všestranným automobilem, který překonává dlouhé vzdálenosti s mimořádně nízkou spotřebou paliva a městskými ulicemi dokáže projíždět s nulovými emisemi. Nový Passat GTE je na českém trhu k dispozici za ceny od 1 126 900 Kč (Variant: 1 153 900 Kč).

Pro české zákazníky je velmi zajímavá skutečnost, že emise CO2 modelu Passat GTE jsou pod hranicí 50 g/km, takže budou mít nárok na registrační značku pro elektricky poháněné automobily. Díky tomu mohou například bezplatně parkovat v Praze. V budoucnosti má být pro elektromobily a externě nabíjitelné hybridní vozy zavedena řada dalších zvýhodnění.

Vytisknout

Diskuze: Nový Passat GTE oficiálně: TOHLE VŠECHNY DOSTANE!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

pohonné hmoty

Kdo natankuje nejvíc benzínu z průměrné mzdy?

Chevrolet Bolt

Tiskový mluvčí GM stručně. Elektromobil Chevrolet Bolt má zásadní problém. Stále

IONITY spolupracuje s OMV a otevřela na dálnici D1 další dvě rychlodobíjecí stanice

Zájem o elektromobily v Česku a v Evropě? Tragický, ale naši sousedi...

Heku Car Camp

Znáte divnější "obytňák", než Heku Car Camp?

Elon Musk během rozhovoru pro Axios

Musk dal tweet o síti nabíječek Tesly. Ještě letos zásadní změna

Peugeot 308 SW

Peugeot elektrifikoval již 70 % modelů, v roce 2025 má být tento podíl 100%

Novomanželé David a jeho krásná Anička

Svatební etiketa aneb kdo s kým jede a jak je to s tím troubením?

Ilustrační foto

Babiš se vyjádřil k návrhu zákazu benzínových a naftových motorů

Volkswagen oficiálně představil svoje nové plně elektrické SUV ID.4

Reuters: Česká vláda jedná o továrně na baterie. Jeden investor je tajný, druhým je VW

Škoda Enyaq iV 80

Test: Do Rakouska s elektrickou Škodou Enyaq iV 80 – radost či starost?

Hyundai IONIQ 5

Česká premiéra Hyundai IONIQ 5, změní novinka pravidla hry?

Panel klimatizace, ilustrační foto

Auta, lidé, klimatizace, nejde jen o komfort, ale i o zdraví

Ilustrační foto

Jak postupovat při nehodě v zahraničí a zkušenost se švýcarským lumpem

Peugeot e-208 GT

Test Peugeot e-208, lvíček na baterky

Harley Davidson

Nová generace Harley-Davidson Sportster

reklama

Doporučujeme

Ilustrační foto

Počet srážek se zvěří ROSTE! Nová APLIKACE ukazuje, kde je riziko nejvyšší

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tiskový mluvčí GM stručně. Elektromobil Chevrolet Bolt má zásadní problém. Stále

  2. Zájem o elektromobily v Česku a v Evropě? Tragický, ale naši sousedi...

  3. Znáte divnější "obytňák", než Heku Car Camp?

  4. Musk dal tweet o síti nabíječek Tesly. Ještě letos zásadní změna

  5. Peugeot elektrifikoval již 70 % modelů, v roce 2025 má být tento podíl 100%

  6. Svatební etiketa aneb kdo s kým jede a jak je to s tím troubením?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud