Volkswagen přináší svěží vítr do segmentu SUV (Sport Utility Vehicle) a zanedlouho představí ve světové premiéře nový T-Roc Cabriolet1. Otevřená varianta rozšíří paletu oblíbených crossoverů a na rostoucí trh SUV vstoupí s nevšedním lifestylovým charakterem.
T-Roc Cabriolet nabízí – jako první otevřený kompaktní crossover – atraktivní kombinaci výrazného, extrovertního designu, zvýšené polohy sedadel, která je pro SUV typická, vysoké flexibility a jedinečných zážitků z jízdy v kabrioletu.
Skládací střecha kabrioletu: T-Roc Cabriolet disponuje klasickou skládací střechou z tkaniny, čímž navazuje na tradice modelů Brouk a Golf. Sériově dodávaná skládací střecha se zcela automatickým ovládáním se otevře během pouhých devíti sekund. Střechu lze otevírat i zavírat také za jízdy rychlostí až 30 km/h. Skládací střecha z tkaniny se přitom odjišťuje a zajišťuje elektromechanicky.
Bezpečnost až do nejmenšího detailu: Cestující jsou v interiéru modelu T-Roc Cabriolet dobře chráněni, mimo jiné i díky výsuvným ochranným prvkům za zadními sedadly pro případ převrácení. Systém, použitý v modelu T-Roc, se po překročení definovaného příčného zrychlení nebo náklonu vozidla vysune během zlomku sekundy v blízkosti opěrek hlavy vzadu. K nejvyšší úrovni bezpečnosti modelu T-Roc Cabriolet přispívá navíc vyztužený rám čelního okna ve spojení s dalšími výztuhami skeletu karoserie.
„Always On“ a „Digital Cockpit“: Kabriolet je trvale online díky nejnovější generaci informačních a zábavních systémů (MIB3), dodávaných na přání. Díky tomu mohou cestující využívat nové funkce a služby. Nový systém disponuje jednotkou pro připojení k internetu včetně integrované karty eSIM. Kabriolet je tak na přání nepřetržitě připojen k internetu, jakmile jej řidič přihlásí do systému Volkswagen. Informace jsou zobrazovány na displeji informačního a zábavního systému s úhlopříčkou až 8,0 palce. V kombinaci s digitálním panelem přístrojů Active Info Display na displeji s úhlopříčkou 11,7 palce, dodávaným na přání, vznikne tzv. „Digital Cockpit“, přístrojová deska s kompletně digitálními zobrazovacími systémy.
Výbavové linie „Style“ a „R-Line“: Zákazníci budou mít na výběr výbavové linie „Style“ a „R-Line“. Výbavová linie „Style“ se orientuje na design a individuální styl. Výbavová linie „R-Line“ se vyznačuje důsledně sportovním zaměřením a její součástí jsou exteriérové a interiérové pakety R-Line, nabízené na přání. Sportovní charakter navíc umocňují mimo jiné sériově dodávané mlhové světlomety, sportovně nastavený podvozek a progresivní řízení s posilovačem, závislým na rychlosti jízdy.
Dva hospodárné motory TSI: T-Roc Cabriolet s pohonem předních kol bude nabízen se dvěma hospodárnými zážehovými motory, přeplňovanými turbodmychadlem, o výkonu 85 kW/116 k nebo 110 kW/150 k. Tříválec 1,0 litru o výkonu 85 kW je sériově vybaven šestistupňovou přímo řazenou převodovkou, pro výkonnější čtyřválec 1,5 litru o výkonu 110 kW se navíc na přání dodává sedmistupňová dvouspojková převodovka.
1) Vozidlo je studie v podobě blízké sériové výrobě.
Nový T-Roc Cabriolet bude oficiálně představen na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem, který se koná ve dnech 12. až 22. září. Nový model bude uveden na trh na jaře 2020.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.