Volkswagen přináší svěží vítr do segmentu SUV (Sport Utility Vehicle) a zanedlouho představí ve světové premiéře nový T-Roc Cabriolet1. Otevřená varianta rozšíří paletu oblíbených crossoverů a na rostoucí trh SUV vstoupí s nevšedním lifestylovým charakterem.
T-Roc Cabriolet nabízí – jako první otevřený kompaktní crossover – atraktivní kombinaci výrazného, extrovertního designu, zvýšené polohy sedadel, která je pro SUV typická, vysoké flexibility a jedinečných zážitků z jízdy v kabrioletu.
Skládací střecha kabrioletu: T-Roc Cabriolet disponuje klasickou skládací střechou z tkaniny, čímž navazuje na tradice modelů Brouk a Golf. Sériově dodávaná skládací střecha se zcela automatickým ovládáním se otevře během pouhých devíti sekund. Střechu lze otevírat i zavírat také za jízdy rychlostí až 30 km/h. Skládací střecha z tkaniny se přitom odjišťuje a zajišťuje elektromechanicky.
Bezpečnost až do nejmenšího detailu: Cestující jsou v interiéru modelu T-Roc Cabriolet dobře chráněni, mimo jiné i díky výsuvným ochranným prvkům za zadními sedadly pro případ převrácení. Systém, použitý v modelu T-Roc, se po překročení definovaného příčného zrychlení nebo náklonu vozidla vysune během zlomku sekundy v blízkosti opěrek hlavy vzadu. K nejvyšší úrovni bezpečnosti modelu T-Roc Cabriolet přispívá navíc vyztužený rám čelního okna ve spojení s dalšími výztuhami skeletu karoserie.
„Always On“ a „Digital Cockpit“: Kabriolet je trvale online díky nejnovější generaci informačních a zábavních systémů (MIB3), dodávaných na přání. Díky tomu mohou cestující využívat nové funkce a služby. Nový systém disponuje jednotkou pro připojení k internetu včetně integrované karty eSIM. Kabriolet je tak na přání nepřetržitě připojen k internetu, jakmile jej řidič přihlásí do systému Volkswagen. Informace jsou zobrazovány na displeji informačního a zábavního systému s úhlopříčkou až 8,0 palce. V kombinaci s digitálním panelem přístrojů Active Info Display na displeji s úhlopříčkou 11,7 palce, dodávaným na přání, vznikne tzv. „Digital Cockpit“, přístrojová deska s kompletně digitálními zobrazovacími systémy.
Výbavové linie „Style“ a „R-Line“: Zákazníci budou mít na výběr výbavové linie „Style“ a „R-Line“. Výbavová linie „Style“ se orientuje na design a individuální styl. Výbavová linie „R-Line“ se vyznačuje důsledně sportovním zaměřením a její součástí jsou exteriérové a interiérové pakety R-Line, nabízené na přání. Sportovní charakter navíc umocňují mimo jiné sériově dodávané mlhové světlomety, sportovně nastavený podvozek a progresivní řízení s posilovačem, závislým na rychlosti jízdy.
Dva hospodárné motory TSI: T-Roc Cabriolet s pohonem předních kol bude nabízen se dvěma hospodárnými zážehovými motory, přeplňovanými turbodmychadlem, o výkonu 85 kW/116 k nebo 110 kW/150 k. Tříválec 1,0 litru o výkonu 85 kW je sériově vybaven šestistupňovou přímo řazenou převodovkou, pro výkonnější čtyřválec 1,5 litru o výkonu 110 kW se navíc na přání dodává sedmistupňová dvouspojková převodovka.
1) Vozidlo je studie v podobě blízké sériové výrobě.
Nový T-Roc Cabriolet bude oficiálně představen na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem, který se koná ve dnech 12. až 22. září. Nový model bude uveden na trh na jaře 2020.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?