Zcela nový i10 bude představen v září na mezinárodním autosalonu IAA 2019 ve Frankfurtu. Nová generace modelu Hyundai v segmentu A byla navržena a vyvinuta v Evropě, kde se bude také vyrábět.
Společnost Hyundai Motor zveřejnila první skicu zcela nové generace modelu i10 před její světovou premiérou na zářijovém mezinárodním autosalonu IAA 2019 ve Frankfurtu nad Mohanem. Nejnovější zástupce produktové řady „i“ korejského výrobce automobilů se vyznačuje nově pojatým dynamickým designem, v němž hrají významnou roli kontrasty mezi hladkými plochami a ostrými liniemi. Proporce zcela nového modelu byly optimalizovány změnami šířky, výšky a průměru kol. Výsledkem je energický a agilní vzhled.
Zcela nová generace modelu i10 má mladý a dynamický design, který je v segmentu A výjimečný. Široká maska chladiče vyjadřuje sportovní charakter a zahrnuje světla pro denní svícení, což je tradiční stylistický prvek modelové řady i10. Šířku vozu a jeho vizuální stabilitu umocňují trojúhelníkové otvory pro přívod vzduchu do podběhů kol, které navíc vylepšují aerodynamiku. Již zdaleka jsou zřetelné střešní sloupky C ve tvaru písmene X, jež jsou jednoznačným identifikačním znakem a přitahují pohled k logu, umístěnému na střešním sloupku. Plochy s jedinečným trojúhelníkovým motivem vizuálně zdůrazňují šířku vozu a poukazují na umístění kol v rozích karoserie.
Zcela nový i10 potvrdí své vedoucí postavení v segmentu také mnoha novými prvky výbavy v oblastech konektivity a bezpečnosti. Blue Link®, Apple Car Play, Android Auto, bezkabelové nabíjení chytrého telefonu a zadní kamera zajistí komplexní zážitky z jízdy bez kompromisů. Nový model má jednu z nejrozsáhlejších bezpečnostních výbav ve své třídě. Asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision-Avoidance Assist) detekuje radarovým senzorem na přídi nejen vozidla, ale také chodce před vozem. Standardní výbava zahrnuje rovněž asistenta pro rozpoznávání únavy řidiče DAW (Driver Attention Warning) a asistenta pro jízdu v jízdním pruhu LKAS (Lane Keep Assist System). Řidiči zcela nového modelu i10 budou moci používat také na přání dodávaného asistenta dálkových světel HBA (High Beam Assist).
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.