Zcela nový i10 bude představen v září na mezinárodním autosalonu IAA 2019 ve Frankfurtu. Nová generace modelu Hyundai v segmentu A byla navržena a vyvinuta v Evropě, kde se bude také vyrábět.
Společnost Hyundai Motor zveřejnila první skicu zcela nové generace modelu i10 před její světovou premiérou na zářijovém mezinárodním autosalonu IAA 2019 ve Frankfurtu nad Mohanem. Nejnovější zástupce produktové řady „i“ korejského výrobce automobilů se vyznačuje nově pojatým dynamickým designem, v němž hrají významnou roli kontrasty mezi hladkými plochami a ostrými liniemi. Proporce zcela nového modelu byly optimalizovány změnami šířky, výšky a průměru kol. Výsledkem je energický a agilní vzhled.
Zcela nová generace modelu i10 má mladý a dynamický design, který je v segmentu A výjimečný. Široká maska chladiče vyjadřuje sportovní charakter a zahrnuje světla pro denní svícení, což je tradiční stylistický prvek modelové řady i10. Šířku vozu a jeho vizuální stabilitu umocňují trojúhelníkové otvory pro přívod vzduchu do podběhů kol, které navíc vylepšují aerodynamiku. Již zdaleka jsou zřetelné střešní sloupky C ve tvaru písmene X, jež jsou jednoznačným identifikačním znakem a přitahují pohled k logu, umístěnému na střešním sloupku. Plochy s jedinečným trojúhelníkovým motivem vizuálně zdůrazňují šířku vozu a poukazují na umístění kol v rozích karoserie.
Zcela nový i10 potvrdí své vedoucí postavení v segmentu také mnoha novými prvky výbavy v oblastech konektivity a bezpečnosti. Blue Link®, Apple Car Play, Android Auto, bezkabelové nabíjení chytrého telefonu a zadní kamera zajistí komplexní zážitky z jízdy bez kompromisů. Nový model má jednu z nejrozsáhlejších bezpečnostních výbav ve své třídě. Asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision-Avoidance Assist) detekuje radarovým senzorem na přídi nejen vozidla, ale také chodce před vozem. Standardní výbava zahrnuje rovněž asistenta pro rozpoznávání únavy řidiče DAW (Driver Attention Warning) a asistenta pro jízdu v jízdním pruhu LKAS (Lane Keep Assist System). Řidiči zcela nového modelu i10 budou moci používat také na přání dodávaného asistenta dálkových světel HBA (High Beam Assist).
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?