Ford dnes oznámil novou speciální edici Mustangu, nazvanou Ford Mustang 55. Je určena evropským zákazníkům a připomíná 55. výročí vzniku legendárního sportovního vozu.
Nový Mustang 55 vychází z modelu Ford Mustang GT s motorem 5.0 V8. Vyznačuje se specifickým provedením exteriéru včetně pruhů na kapotě a bocích a luxusně vybaveným interiérem. Zadní spoiler se dodává jako výbava na přání.
„Mustang patří do exkluzivní skupiny automobilů, které se vyrábějí déle než půl století. Zájem zákazníků o nejprodávanější sportovní vůz na světě přitom nevykazuje žádné známky oslabování,“ řekl Roelant de Waard, viceprezident Ford of Europe pro marketing, prodej a služby. „Nový Mustang 55 je esencí Mustangu. Kombinuje v sobě strhující dynamiku, výrazný design a komfortní technologie jako modem FordPass Connect nebo audiosystém B&O.“
Mustang byl uveden na trh 17. dubna 1964 a v roce 2018 se stal již počtvrté v řadě nejprodávanějším sportovním kupé na světě. Novou speciální edici Mustang 55 lze objednávat od srpna.
55 let na trhu
Nová speciální edice Mustang 55 se vyrábí v karosářských variantách fastback i convertible. Vyznačuje se černými pruhy s efektem prolínání na kapotě motorového prostoru a ve spodní části bočních partií a černým lakováním střechy (u fastbacku) i 19palcových kol z lehké slitiny. Vozy Mustang 55 v černé barvě Shadow mají pruhy stříbrné.
Spodní i horní mřížka jsou lakované dvěma odstíny černého laku. V černém odstínu Pillar je vyveden rovněž emblém cválajícího mustanga a obě číslice v označení 5.0 na bocích, oddělené tečkou v červeném odstínu Colorado. Na přání je k dispozici zadní spoiler, rovněž dodávaný v černém odstínu Pillar.
V interiéru přináší limitovaná edice Mustang 55 dekorační plochy ve vzhledu uhlíkového kompozitu, kůží potaženou středovou konzolu a kolenní opěrky se šedými švy, které se objevují i na prémiových vkládaných kobercích. Vozy z této edice také mají speciálně tvarovanou hlavici řadicí páky šestistupňové manuální převodovky, respektive specifické provedení voliče 10stupňové samočinné převodovky. Sedadla a dveřní výplně jsou potaženy Alcantarou.
Standardní výbava obsahuje vyhřívaná a odvětrávaná přední sedadla, systém SYNC 3 s příjmem digitálního rozhlasového vysílání, prémiový audiosystém B&O s 12 reproduktory i zabudovaný modem FordPass Connect, které umožní připojit vozidlo online.
Nejprodávanější sportovní vůz na světě
Ford bude i druhým rokem pokračovat ve výrobě speciální edice Mustang BULLITT, vozů poháněných motorem 5.0 V8 o výkonu 338 kW (459 k) a točivém momentu 529 Nm. Mustang BULLITT je nabízen v černém odstínu Shadow nebo tmavě zeleném Dark Highland. K jeho specifickým detailům patří 19palcová kola v designu Torq Thrust, červené brzdové třmeny Brembo™, imitace víčka nádrže s logem Bullitt, speciální provedení přední masky, zelené švy na sedadlech a hlavice řadicí páky ve vzhledu bílé kulečníkové koule.
V roce 2018 se Mustang se 113 066 prodanými kusy již počtvrté za sebou stal obchodně nejúspěšnějším sportovním kupé na světě. V Evropě Ford prodal za první pololetí 2019 již 5 500 Mustangů, což představuje meziroční navýšení o více než pět procent.* Mustangů šesté generace se od roku 2015 prodalo po celém světě více než půl milionu, z toho více než 48 000 v Evropě.
Základní cena Fordu Mustang V8 GT s karoserií fastback a manuální převodovkou činí v České republice 1 291 990 Kč, ve verzi Mustang 55 je to pak 1 298 898 Kč – a vybraní autorizovaní partneři Fordu již na tuto verzi přijímají objednávky.
Ford Mustang 5.0 V8: spotřeba paliva od 11,0 l/100 km, emise CO2 od 270 g/km Ford Mustang Bullitt 5.0 V8: spotřeba paliva od 11,8 l/100 km, emise CO2 od 277 g/km
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?