BMW řady 2 Gran Coupé se zbarvilo do výrazné kamufláže. Jde o předprodukční zbarvení, do kterého jsou vložné QR kódy, které přímo odkazují na stránku s prvotními informacemi o novém modelu.
V průběhu závěrečného testování byly na prvním BMW řady 2 Gran Coupé provedeny poslední úpravy. Nové čtyřdveřové coupé kompaktního segmentu na sebe během kalibračních jízd v oblasti Mnichova strhává pozornost. Této pozornosti, vyvolané i barevným maskováním testovacích vozů, se využívá i pomocí velkého QR kódu umístěného na dveřích vozidla, který odkazuje na stránky www.bmw.com/2-series-gran-coupe. Před tím, než bude mít nové BMW řady 2 Gran Coupé svoji světovou premiéru na autosalonu v Los Angeles v listopadu 2019, naleznou návštěvníci na této stránce neustále aktualizované informace o tomto extravagantním voze inovativní koncepce. Uvedení na trh BMW řady 2 Gran Coupé je naplánováno na jaro 2020.
Elegantní a poutavý vstup do prémiového kompaktního segmentuBMW přináší koncept čtyřdveřového coupé, který již slavil úspěchy ve vyšších segmentech, do kategorie prémiových vozů. S prvním BMW řady 2 Gran Coupé přichází také svěží dávka individuality, estetické přitažlivosti a emotivnosti, které jsou propojeny s inovativním konceptem obsluhy, konektivity, excelentní každodenní použitelností a jedinečnými dynamickými schopnostmi.
Tento automobil, který ukazuje klasický sedan ve velmi emotivní podobě, má pod svojí karoserií moderní architekturu BMW s předním pohonem, v jejímž rámci sdílí technologie s nedávno představeným BMW řady 1. Stejně jako je tomu u prémiového kompaktního sourozence, také BMW řady 2 Gran Coupé využívá průlomové technologie a inovativní regulační systémy k tomu, aby stanovilo nová měřítka dynamiky a agility.
Inovativní protiprokluzový systém s technologií ARBJednou z technologických zbraní nového vozu je technologie ARB (řídicí jednotka umístěná v blízkosti výkonných členů), která byla již dříve použita v BMW i3s (kombinovaná spotřeba elektřiny: 14,6–14,0 kWh/100 km, kombinované emise CO2: 0 g/km*). Funkce ARB má regulaci protiprokluzového systému integrovanou přímo do řídicí jednotky motoru místo toho, aby byla součástí stabilizačního systému DSC (Dynamic Stability Control). Tím se významně zkracuje vzdálenost a informace jsou předávány třikrát rychleji, samotná regulace prokluzu kol se aktivuje až desetkrát rychleji. Tato inovativní technologie regulace prokluzu, pracující společně s funkcí BMW Performance Control (regulace stáčivosti), zajišťuje přímé a intenzivní zážitky z jízdy jak ve verzích s pohonem předních kol, tak v provedeních s pohonem všech kol BMW xDrive, kterým je vybaven i model BMW M235i xDrive (kombinovaná spotřeba paliva: 7,1 – 6,7 l/100 km, kombinované emise CO2: 162 – 153 g/km**). Nejvýše postavený sportovní model disponuje nejvýkonnějším čtyřválcem v produkci BMW Group o výkonu 225 kW (306 k). Součástí jeho výbavy je také nově vyvinutý samosvorný diferenciál Torsen, který zásluhou svého svorného účinku mezi předními koly automobilu dodává ještě sportovnější projev.
Okouzlující linie a nejmodernější konektivitaPrvní BMW řady 2 Gran Coupé doplňuje elegantně sportovní a extrovertní linie nejmodernější úrovní konektivity a mimořádnou prostorností. Proto má všechny ingredience, jež podporují nadšení nových zákazníků v městských oblastech, kteří se zaměřují na design a radost z jízdy typickou pro BMW. BMW řady 2 Gran Coupé je koncipováno jako globální vůz pro všechny světové trhy, který představuje atraktivní rozšíření modelové nabídky zejména na trzích, kde se karoserie typu sedanu těší velké oblibě.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.