BMW řady 2 Gran Coupé se zbarvilo do výrazné kamufláže. Jde o předprodukční zbarvení, do kterého jsou vložné QR kódy, které přímo odkazují na stránku s prvotními informacemi o novém modelu.
V průběhu závěrečného testování byly na prvním BMW řady 2 Gran Coupé provedeny poslední úpravy. Nové čtyřdveřové coupé kompaktního segmentu na sebe během kalibračních jízd v oblasti Mnichova strhává pozornost. Této pozornosti, vyvolané i barevným maskováním testovacích vozů, se využívá i pomocí velkého QR kódu umístěného na dveřích vozidla, který odkazuje na stránky www.bmw.com/2-series-gran-coupe. Před tím, než bude mít nové BMW řady 2 Gran Coupé svoji světovou premiéru na autosalonu v Los Angeles v listopadu 2019, naleznou návštěvníci na této stránce neustále aktualizované informace o tomto extravagantním voze inovativní koncepce. Uvedení na trh BMW řady 2 Gran Coupé je naplánováno na jaro 2020.
Elegantní a poutavý vstup do prémiového kompaktního segmentuBMW přináší koncept čtyřdveřového coupé, který již slavil úspěchy ve vyšších segmentech, do kategorie prémiových vozů. S prvním BMW řady 2 Gran Coupé přichází také svěží dávka individuality, estetické přitažlivosti a emotivnosti, které jsou propojeny s inovativním konceptem obsluhy, konektivity, excelentní každodenní použitelností a jedinečnými dynamickými schopnostmi.
Tento automobil, který ukazuje klasický sedan ve velmi emotivní podobě, má pod svojí karoserií moderní architekturu BMW s předním pohonem, v jejímž rámci sdílí technologie s nedávno představeným BMW řady 1. Stejně jako je tomu u prémiového kompaktního sourozence, také BMW řady 2 Gran Coupé využívá průlomové technologie a inovativní regulační systémy k tomu, aby stanovilo nová měřítka dynamiky a agility.
Inovativní protiprokluzový systém s technologií ARBJednou z technologických zbraní nového vozu je technologie ARB (řídicí jednotka umístěná v blízkosti výkonných členů), která byla již dříve použita v BMW i3s (kombinovaná spotřeba elektřiny: 14,6–14,0 kWh/100 km, kombinované emise CO2: 0 g/km*). Funkce ARB má regulaci protiprokluzového systému integrovanou přímo do řídicí jednotky motoru místo toho, aby byla součástí stabilizačního systému DSC (Dynamic Stability Control). Tím se významně zkracuje vzdálenost a informace jsou předávány třikrát rychleji, samotná regulace prokluzu kol se aktivuje až desetkrát rychleji. Tato inovativní technologie regulace prokluzu, pracující společně s funkcí BMW Performance Control (regulace stáčivosti), zajišťuje přímé a intenzivní zážitky z jízdy jak ve verzích s pohonem předních kol, tak v provedeních s pohonem všech kol BMW xDrive, kterým je vybaven i model BMW M235i xDrive (kombinovaná spotřeba paliva: 7,1 – 6,7 l/100 km, kombinované emise CO2: 162 – 153 g/km**). Nejvýše postavený sportovní model disponuje nejvýkonnějším čtyřválcem v produkci BMW Group o výkonu 225 kW (306 k). Součástí jeho výbavy je také nově vyvinutý samosvorný diferenciál Torsen, který zásluhou svého svorného účinku mezi předními koly automobilu dodává ještě sportovnější projev.
Okouzlující linie a nejmodernější konektivitaPrvní BMW řady 2 Gran Coupé doplňuje elegantně sportovní a extrovertní linie nejmodernější úrovní konektivity a mimořádnou prostorností. Proto má všechny ingredience, jež podporují nadšení nových zákazníků v městských oblastech, kteří se zaměřují na design a radost z jízdy typickou pro BMW. BMW řady 2 Gran Coupé je koncipováno jako globální vůz pro všechny světové trhy, který představuje atraktivní rozšíření modelové nabídky zejména na trzích, kde se karoserie typu sedanu těší velké oblibě.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?