Chevrolet slíbil u nového modelu Corvette na dnešní české dopoledne oficiální představení nové generace. Jde o novou generaci ikony amerických sportovních aut s neobyčejně dlouhou historií.
Je to vůbec poprvé v celé dlouhé historii, kdy výrobce sáhl k tak radikální změně, jakou je přemístění motoru. Corvette C8 Stingray už ho nemá vpředu, ale mezi nápravami.
Přesun pohonné jednotky do středu automobilu s sebou nese mnoho výhod. Jak už Chevrolet zmínil, jde především o lepší rozložení hmotnosti. Více se zatíží zadní náprava, což se hodí z pohledu trakce. Pozice řidiče je nyní lepší, který teď sedí téměř uprostřed auta a má i lepší výhled z auta. Jde prostě už o plnokrevný supersport.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?