Chevrolet slíbil u nového modelu Corvette na dnešní české dopoledne oficiální představení nové generace. Jde o novou generaci ikony amerických sportovních aut s neobyčejně dlouhou historií.
Je to vůbec poprvé v celé dlouhé historii, kdy výrobce sáhl k tak radikální změně, jakou je přemístění motoru. Corvette C8 Stingray už ho nemá vpředu, ale mezi nápravami.
Přesun pohonné jednotky do středu automobilu s sebou nese mnoho výhod. Jak už Chevrolet zmínil, jde především o lepší rozložení hmotnosti. Více se zatíží zadní náprava, což se hodí z pohledu trakce. Pozice řidiče je nyní lepší, který teď sedí téměř uprostřed auta a má i lepší výhled z auta. Jde prostě už o plnokrevný supersport.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?