Od roku 2013, kdy byl Captur jakožto průkopník kategorie SUV uveden na trh bylo prodáno 1,2 milionů kusů tohoto modelu. Rychle se stal bestsellerem ve svém segmentu jak ve Francii, tak v Evropě. Tuto pozici si udržel i minulý rok, kdy se ho po celém světě prodalo 230 000 kusů.
Na mimořádně silném konkurenčním trhu prošel Nový Captur přerodem a posílil „DNA“, která mu zajistila úspěch. Byl přepracován, aby se zviditelnily jeho linie SUV. Je stále modulární a prostorný díky revoluci v interiéru, která rovněž umožnila změny v oblasti technologie i kvality. Nabízené služby odpovídají modelu vyššího segmentu.
Vstup nové generace modelu Captur na trh se uskutečňuje v rámci strategického plánu skupiny Renault Drive the Future (2017–2022). Tento model je jedním z klíčových modelů strategického plánu.
Nový Captur dále splňuje tři pilíře mobility zítřka dle strategického plánu:
Elektrifikace: do roku 2022 nabídne skupina ve svém sortimentu 12 elektrifikovaných modelů. Captur bude prvním, který bude nabízen s plug-in hybridním pohonem E-Tech-Plug-in, technologií vyvinutou skupinou Renault.
Konektivita: ke stejnému datu bude v nabídce na klíčových trzích skupiny 100 % připojených vozů. Nový Captur dokonale ilustruje tento směr svým novým připojeným multimediálním systémem a ekosystémem Renault EASY CONNECT.
Autonomie: do roku 2022 bude skupina Renault prodávat 15 modelů vybavených technologií autonomního řízení. Nový Captur bude průkopníkem. Spolu s novou generací modelu Clio nabídne asistenci jízdy vedoucí k autonomnímu řízení.
Nový Captur je v samém středu strategie posilování vzájemných synergií v rámci Aliance. Cestou je zejména vývoj společných technologií, využívání nových platforem po vzoru platformy CMF-B, na které Captur staví. Jeho nová elektrická a elektronická soustava mu umožňuje integrovat nejnovější technologie, aby odpovídal novým požadavkům trhu.
Přepracovaný vnější design, více DNA vozu SUV
Elegantně tvarované boky, boční prohloubená linie, kontrastní barva střechy: Nový Captur je na první pohled rozpoznatelný. Je atletičtější a dynamičtější, prošel značnou změnou a nabízí více DNA vozů kategorie SUV. Díky přepracovanému vnějšímu designu se může pochlubit modernějšími, výraznějšími a expresivnějšími liniemi, které však respektují smyslné aspekty „French Design“, na kterých si Renault dává záležet. Nový Captur je delší (4,23 m +10 cm) a má modernější design díky 18palcovým kolům (podle verze) a delšímu rozvoru (2,63 m +2 cm). Jeho oživený design, pečlivé slícování dílů, ale také detaily, jako jsou světlomety s Full LED technologií, nový dvojitý světelný podpis ve tvaru písmene „C“, ztenčená zadní světla a chromované ozdobné prvky plně přispívají k vylepšení jeho vnímané kvality.
Vzhled SUV
Nový Captur se díky svému atletičtějšímu designu a výše umístěné spodní linii oken může pyšnit opravdovým vzhledem SUV. Design je zvýrazněn předním a zadním outdoorovým spoilerem, černým ochranným pásem ve spodní částí karoserie, podběhy kol a střešními lištami. Kapota je zvýrazněná hlubokými prolisy, střecha se více svažuje, což vozu dodává na dynamičnosti.
Barvy
Oranžová Atacama, červená Flamme a modrá Iron tvoří některé z barev karoserie, které jsou pro Nový Captur k dispozici podobně jako černá Améthyste verze INITIALE PARIS. Vyznačují se nebývalou sytostí a hlubokým leskem a také zvýrazňují atletický a dynamický vzhled, a to zejména v kombinaci s odlišnou barvou střechy.
Přední světla
Přední Full LED světlomety převzaly tvar písmene „C“, který je pro modely Renault charakteristický.
Zadní světla
Propracovanější zadní světla přebírají světelný podpis ve tvaru písmene „C“, který je charakteristický pro modely značky Renault. Originální design těchto zadních světel, které jsou součástí zadních výklopných dveří, přispívá k vizuálnímu rozšíření vozu.
Profil
Nový Captur je okamžitě rozpoznatelný díky svému profilu, který je zvýrazněný tvarovanými boky, prohloubenou boční linií a kontrastním lakováním střechy. Delší rozvor, až 18palcová kola a větší karoserie zlepšují vnímaný dojem z vnějšího vzhledu.
Personalizovatelná střecha
Střechu, která představuje důležitý prvek v programu personalizace, je možné zvolit v barvě karoserie nebo v jedné ze čtyř nabízených barev: černá Étoilé, oranžová Atacama, šedá Highland a bílá Albâtre. Může být také doplněna o střešní lišty nebo otevíratelné panoramatické střešní okno.
Revoluce v interiéru, vysoce kvalitní kabina
Revoluce v interiéru, která započala u páté generace modelu Clio, pokračuje i u nové generace modelu Captur, kde je znát nárůst kvality. Přebírá „Smart Cockpit“ lehce natočený směrem k řidiči ozdobený plovoucí konzolí. Integruje nejmodernější technologie, je vybaven největšími obrazovkami ve své kategorii a staví na odiv moderní ergonomii.
Multimediální obrazovka
Klíčovým prvkem «Smart Cockpit» je multimediální obrazovka o úhlopříčce až 9,3 palců (dvakrát větší než verze 7 palců), u Renaultu dosud největší. Tento svislý, lehce zakřivený vertikální tablet, inspirovaný modelem Espace, opticky zvětšuje přístrojovou desku a činí kabinu velice moderní.
Digitální přístrojový štít
Stejně jako nové Clio i nový Captur nabízí digitální přístrojový štít namísto klasických analogových přístrojů. Tento TFT displej měří 7 až 10 palců a umožňuje personalizaci zobrazení velmi intuitivním způsobem. Verze 10 palců umožní zobrazit mapu navigace GPS.
Plovoucí konzole
Středová konzole je rovněž klíčovým prvkem „Smart Cockpit“. Je vyvýšená za účelem lepší ergonomie místa řidiče, řadicí páka je v přirozeném dosahu ruky. Nejmodernější verze se může pochlubit zcela novým plovoucím tvarem, který kabinu vizuálně odlehčuje. Nechává tak prostor pro přihrádky a nové funkce, jako je např. indukční dobíjení smartphonu. Tato plovoucí konzole je spojená s převodovkou EDC s voličem typu „shift by wire“.
Palubní deska
Palubní deska byla kompletně přepracovaná – horní část s měkčeným materiálem, spodní část s funkčními prvky, například odkládací schránkou. Palubní desce byla věnována veškerá pozornost v oblasti kvality. V horizontálním pruhu ve střední části jsou ve dvou úrovních výdechy ventilace a personalizovatelné ozdobné prvky. Zvláštní péče byla věnována ergonomii „klavírových“ tlačítek a ovladačů klimatizace pod displejem s přímým přístupem k vybraným funkcím, které usnadňují řidiči ovládání.
Kabina
Kabina je rozšířena o moderní prvky a výbavu, které se podílejí na zvýšení komfortu, ergonomie a kvality. Například bezrámečkové vnitřní zpětné zrcátko, automatická parkovací brzda, středová loketní opěrka se dvěma konektory USB a zásuvkou 12 V pro cestující na zadních sedadlech nebo přihrádky v předních dveřích, které mohou pojmout každá jednu lahev o objemu 1,5 litru.
Sedadla
Sedadla mají zcela novou podobu, poskytují lepší posez díky prodlouženému sedáku o 15 milimetrů a anatomičtějšímu tvaru. Vybrání opěradla vylepšuje zejména prostor pro kolena cestujících na zadních sedadlech (+ 17 mm) a jejich nové tenčí opěrky hlavy zlepšují viditelnost dozadu. Tato sedadla přispívají k vyšší vnímané kvalitě kabiny.
Zavazadlový prostor
Podobně jako u Nového Renault Clio je subwoofer prémiového audiosystému BOSE zcela integrován do levé stěny a nezmenšuje objem zavazadlového prostoru, který má objem 400 litrů. Díky posuvné zadní lavici a vyjímatelné podlaze je objem modulární a je možné vytvořit dvoupodlažní konfiguraci, která usnadní každodenní nakládání.
BOSE: špičkový zvuk a optimalizovaná technologie
Audiosystém Bose má nyní devět reproduktorů včetně nového kompaktního subwooferu Fresh Air SpeakerTM* (FAS). FAS má u vozů Renault světovou premiéru a nabízí vyšší výkon v reprodukci nízkých frekvencí bez nutnosti použití objemné skříně. Místo toho jsou basy přenášeny do kabiny pomocí patentovaného systému kanálků zabudovaných do karoserie vozu.
Personalizace exteriéru: rozšířený výběr
Karoserie ve dvoubarevném provedení, která je jednou ze silných stránek vozu Captur, se u nové generace nabízí v nových barevných kombinacích. Kromě širokého výběru barev karoserie bude při uvedení vozu na trh k dispozici 5 barev pro střechu a zpětná zrcátka: černá Étoilé, oranžová Atacama, šedá Highland a bílá Albâtre nebo stejná barva jako barva karoserie.
Vzhled exteriéru bude možné personalizovat ještě více výběrem ze 3 barev pro přední a zadní outdoorové spoilery a spodní ochranu dveří: šedá Highland, bílá Albâtre a oranžová Atacama.
Nový Captur nabídne cca 90 možností personalizace exteriéru, aby si zákazník mohl vytvořit vůz dle vlastního vkusu.
Personalizace interiéru: kabina k vašemu obrazu
Kabinu nového vozu Captur lze rovněž personalizovat pomocí barevných prvků. Tyto prvky jsou nabízeny prostřednictvím 7 balíčků pro interiér:
4 malé pakety Pack Touch v barvě oranžová Safran, modrá Volubilis, červená Piment a tyrkysová Océan, které oživují výdechy ventilace a rámeček řadicí páky.
3 velké pakety Pack Ambiance šedá Architecte pískově šedá Sellier a oranžová Safran, které oživují dveřní panely, palubní desku a čalounění.
Nový Captur nabídne v okamžiku uvedení na trh nejméně 18 možností barevného prostředí interiéru, které doplňuje 8 barev ambientních osvětlení ve dveřním panelu a rámečku plovoucí středové konzole spojené s nastavením systému MULTI-SENSE.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.