Od roku 2013, kdy byl Captur jakožto průkopník kategorie SUV uveden na trh bylo prodáno 1,2 milionů kusů tohoto modelu. Rychle se stal bestsellerem ve svém segmentu jak ve Francii, tak v Evropě. Tuto pozici si udržel i minulý rok, kdy se ho po celém světě prodalo 230 000 kusů.
Na mimořádně silném konkurenčním trhu prošel Nový Captur přerodem a posílil „DNA“, která mu zajistila úspěch. Byl přepracován, aby se zviditelnily jeho linie SUV. Je stále modulární a prostorný díky revoluci v interiéru, která rovněž umožnila změny v oblasti technologie i kvality. Nabízené služby odpovídají modelu vyššího segmentu.
Vstup nové generace modelu Captur na trh se uskutečňuje v rámci strategického plánu skupiny Renault Drive the Future (2017–2022). Tento model je jedním z klíčových modelů strategického plánu.
Nový Captur dále splňuje tři pilíře mobility zítřka dle strategického plánu:
Elektrifikace: do roku 2022 nabídne skupina ve svém sortimentu 12 elektrifikovaných modelů. Captur bude prvním, který bude nabízen s plug-in hybridním pohonem E-Tech-Plug-in, technologií vyvinutou skupinou Renault.
Konektivita: ke stejnému datu bude v nabídce na klíčových trzích skupiny 100 % připojených vozů. Nový Captur dokonale ilustruje tento směr svým novým připojeným multimediálním systémem a ekosystémem Renault EASY CONNECT.
Autonomie: do roku 2022 bude skupina Renault prodávat 15 modelů vybavených technologií autonomního řízení. Nový Captur bude průkopníkem. Spolu s novou generací modelu Clio nabídne asistenci jízdy vedoucí k autonomnímu řízení.
Nový Captur je v samém středu strategie posilování vzájemných synergií v rámci Aliance. Cestou je zejména vývoj společných technologií, využívání nových platforem po vzoru platformy CMF-B, na které Captur staví. Jeho nová elektrická a elektronická soustava mu umožňuje integrovat nejnovější technologie, aby odpovídal novým požadavkům trhu.
Přepracovaný vnější design, více DNA vozu SUV
Elegantně tvarované boky, boční prohloubená linie, kontrastní barva střechy: Nový Captur je na první pohled rozpoznatelný. Je atletičtější a dynamičtější, prošel značnou změnou a nabízí více DNA vozů kategorie SUV. Díky přepracovanému vnějšímu designu se může pochlubit modernějšími, výraznějšími a expresivnějšími liniemi, které však respektují smyslné aspekty „French Design“, na kterých si Renault dává záležet. Nový Captur je delší (4,23 m +10 cm) a má modernější design díky 18palcovým kolům (podle verze) a delšímu rozvoru (2,63 m +2 cm). Jeho oživený design, pečlivé slícování dílů, ale také detaily, jako jsou světlomety s Full LED technologií, nový dvojitý světelný podpis ve tvaru písmene „C“, ztenčená zadní světla a chromované ozdobné prvky plně přispívají k vylepšení jeho vnímané kvality.
Vzhled SUV
Nový Captur se díky svému atletičtějšímu designu a výše umístěné spodní linii oken může pyšnit opravdovým vzhledem SUV. Design je zvýrazněn předním a zadním outdoorovým spoilerem, černým ochranným pásem ve spodní částí karoserie, podběhy kol a střešními lištami. Kapota je zvýrazněná hlubokými prolisy, střecha se více svažuje, což vozu dodává na dynamičnosti.
Barvy
Oranžová Atacama, červená Flamme a modrá Iron tvoří některé z barev karoserie, které jsou pro Nový Captur k dispozici podobně jako černá Améthyste verze INITIALE PARIS. Vyznačují se nebývalou sytostí a hlubokým leskem a také zvýrazňují atletický a dynamický vzhled, a to zejména v kombinaci s odlišnou barvou střechy.
Přední světla
Přední Full LED světlomety převzaly tvar písmene „C“, který je pro modely Renault charakteristický.
Zadní světla
Propracovanější zadní světla přebírají světelný podpis ve tvaru písmene „C“, který je charakteristický pro modely značky Renault. Originální design těchto zadních světel, které jsou součástí zadních výklopných dveří, přispívá k vizuálnímu rozšíření vozu.
Profil
Nový Captur je okamžitě rozpoznatelný díky svému profilu, který je zvýrazněný tvarovanými boky, prohloubenou boční linií a kontrastním lakováním střechy. Delší rozvor, až 18palcová kola a větší karoserie zlepšují vnímaný dojem z vnějšího vzhledu.
Personalizovatelná střecha
Střechu, která představuje důležitý prvek v programu personalizace, je možné zvolit v barvě karoserie nebo v jedné ze čtyř nabízených barev: černá Étoilé, oranžová Atacama, šedá Highland a bílá Albâtre. Může být také doplněna o střešní lišty nebo otevíratelné panoramatické střešní okno.
Revoluce v interiéru, vysoce kvalitní kabina
Revoluce v interiéru, která započala u páté generace modelu Clio, pokračuje i u nové generace modelu Captur, kde je znát nárůst kvality. Přebírá „Smart Cockpit“ lehce natočený směrem k řidiči ozdobený plovoucí konzolí. Integruje nejmodernější technologie, je vybaven největšími obrazovkami ve své kategorii a staví na odiv moderní ergonomii.
Multimediální obrazovka
Klíčovým prvkem «Smart Cockpit» je multimediální obrazovka o úhlopříčce až 9,3 palců (dvakrát větší než verze 7 palců), u Renaultu dosud největší. Tento svislý, lehce zakřivený vertikální tablet, inspirovaný modelem Espace, opticky zvětšuje přístrojovou desku a činí kabinu velice moderní.
Digitální přístrojový štít
Stejně jako nové Clio i nový Captur nabízí digitální přístrojový štít namísto klasických analogových přístrojů. Tento TFT displej měří 7 až 10 palců a umožňuje personalizaci zobrazení velmi intuitivním způsobem. Verze 10 palců umožní zobrazit mapu navigace GPS.
Plovoucí konzole
Středová konzole je rovněž klíčovým prvkem „Smart Cockpit“. Je vyvýšená za účelem lepší ergonomie místa řidiče, řadicí páka je v přirozeném dosahu ruky. Nejmodernější verze se může pochlubit zcela novým plovoucím tvarem, který kabinu vizuálně odlehčuje. Nechává tak prostor pro přihrádky a nové funkce, jako je např. indukční dobíjení smartphonu. Tato plovoucí konzole je spojená s převodovkou EDC s voličem typu „shift by wire“.
Palubní deska
Palubní deska byla kompletně přepracovaná – horní část s měkčeným materiálem, spodní část s funkčními prvky, například odkládací schránkou. Palubní desce byla věnována veškerá pozornost v oblasti kvality. V horizontálním pruhu ve střední části jsou ve dvou úrovních výdechy ventilace a personalizovatelné ozdobné prvky. Zvláštní péče byla věnována ergonomii „klavírových“ tlačítek a ovladačů klimatizace pod displejem s přímým přístupem k vybraným funkcím, které usnadňují řidiči ovládání.
Kabina
Kabina je rozšířena o moderní prvky a výbavu, které se podílejí na zvýšení komfortu, ergonomie a kvality. Například bezrámečkové vnitřní zpětné zrcátko, automatická parkovací brzda, středová loketní opěrka se dvěma konektory USB a zásuvkou 12 V pro cestující na zadních sedadlech nebo přihrádky v předních dveřích, které mohou pojmout každá jednu lahev o objemu 1,5 litru.
Sedadla
Sedadla mají zcela novou podobu, poskytují lepší posez díky prodlouženému sedáku o 15 milimetrů a anatomičtějšímu tvaru. Vybrání opěradla vylepšuje zejména prostor pro kolena cestujících na zadních sedadlech (+ 17 mm) a jejich nové tenčí opěrky hlavy zlepšují viditelnost dozadu. Tato sedadla přispívají k vyšší vnímané kvalitě kabiny.
Zavazadlový prostor
Podobně jako u Nového Renault Clio je subwoofer prémiového audiosystému BOSE zcela integrován do levé stěny a nezmenšuje objem zavazadlového prostoru, který má objem 400 litrů. Díky posuvné zadní lavici a vyjímatelné podlaze je objem modulární a je možné vytvořit dvoupodlažní konfiguraci, která usnadní každodenní nakládání.
BOSE: špičkový zvuk a optimalizovaná technologie
Audiosystém Bose má nyní devět reproduktorů včetně nového kompaktního subwooferu Fresh Air SpeakerTM* (FAS). FAS má u vozů Renault světovou premiéru a nabízí vyšší výkon v reprodukci nízkých frekvencí bez nutnosti použití objemné skříně. Místo toho jsou basy přenášeny do kabiny pomocí patentovaného systému kanálků zabudovaných do karoserie vozu.
Personalizace exteriéru: rozšířený výběr
Karoserie ve dvoubarevném provedení, která je jednou ze silných stránek vozu Captur, se u nové generace nabízí v nových barevných kombinacích. Kromě širokého výběru barev karoserie bude při uvedení vozu na trh k dispozici 5 barev pro střechu a zpětná zrcátka: černá Étoilé, oranžová Atacama, šedá Highland a bílá Albâtre nebo stejná barva jako barva karoserie.
Vzhled exteriéru bude možné personalizovat ještě více výběrem ze 3 barev pro přední a zadní outdoorové spoilery a spodní ochranu dveří: šedá Highland, bílá Albâtre a oranžová Atacama.
Nový Captur nabídne cca 90 možností personalizace exteriéru, aby si zákazník mohl vytvořit vůz dle vlastního vkusu.
Personalizace interiéru: kabina k vašemu obrazu
Kabinu nového vozu Captur lze rovněž personalizovat pomocí barevných prvků. Tyto prvky jsou nabízeny prostřednictvím 7 balíčků pro interiér:
4 malé pakety Pack Touch v barvě oranžová Safran, modrá Volubilis, červená Piment a tyrkysová Océan, které oživují výdechy ventilace a rámeček řadicí páky.
3 velké pakety Pack Ambiance šedá Architecte pískově šedá Sellier a oranžová Safran, které oživují dveřní panely, palubní desku a čalounění.
Nový Captur nabídne v okamžiku uvedení na trh nejméně 18 možností barevného prostředí interiéru, které doplňuje 8 barev ambientních osvětlení ve dveřním panelu a rámečku plovoucí středové konzole spojené s nastavením systému MULTI-SENSE.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.