Nová generace malého SUV jde tedy ve stopách nedávno představeného Peugeotu 208, kterému se také dost podobá. Zásadním posunem oproti předchozí generaci je větší příklon ke vzhledu SUV, MPV prvky ze staršího vozu jsou již minulostí a hlavně při pohledu na záď je zcela jasná příslušnost k větším SUV modelům Peugeotu. V interiéru se cestující setkají s nejnovější evolucí Peugeot i-Cockpit 3D.
Nový Peugeot 2008 je postaven na účinné modulární platformě nejnovější generace CMP (Common Modular Platform), která poskytuje možnost využití jakéhokoliv typu pohonu. Zákazník si dle svých potřeb a způsobu využití vozů může vybrat mezi 100% elektrickým, benzínovým nebo naftovým motorem. Při jízdě si v závislosti na verzi výbavy může pomoci voliče režimu zvolit režim jízdy „Eco“, „Normal“ a „Sport“.
Pozornost byla samozřejmě věnována i nabídce místa. S délkou 430 cm a rozvorem 260 cm nabízí rovněž pohodlný zavazadlový prostor o objemu 434 l, a to u všech verzí včetně elektrické. Modularitu zajišťují dvě úrovně podlahy zavazadelníku (v závislosti na provedení) a zadní lavice, po jejíž sklopení vznikne prakticky rovná plocha.
Vývoj se zaměřil především na energetickou účinnost, takže všechny motory získaly řízené vstupy vzduchu, kola se směrovaným prouděním vzduchu a dokonce také aerodynamický podvozek. Vše se tak zaměřilo na řízený průtok vzduchu, a tudíž na optimalizovaný koeficient průniku vzduchu.
Vůz je k dispozici se 4 úrovněmi výbavy: Active, Allure, GT Line a GT, všechny jsou k dispozici bez ohledu na zvolený typ motoru (100% elektrický, benzínový nebo naftový). Pro cesty v náročnějším terénu je vůz možné vybavit systémem Grip Control s funkcí Hill Assist Descent Control (HADC) napomáhající při jízdě ze svahu. Díky této funkci má řidič dokonalou kontrolu nad vozem a jeho dráhou na strmém svahu.
Spalovací motory splňující nejnovější normy Euro 6 jsou vybavené posledními technologickými novinkami značky Peugeot. Všechny agregáty používají systém Stop & Start a filtr pevných částic. Pro ještě komfortnější jízdu mohou být některé z těchto motorů spojeny s osmistupňovou automatickou převodovkou (EAT8) poslední generace. Benzínové pohonné jednotky jsou tříválcové, s objemem 1,2 l a splňují normu Euro 6d, v případě dieselových motorů jde o čtyřválcové motory o objemu 1,5 l.
2008 se stane prvním elektrickým SUV v historii PSA. Motor o výkonu 100 kW (136 k) s točivým momentem 260 Nm, který je k dispozici okamžitě, zajišťuje snadné řízení ve všech situacích. Baterie o velké kapacitě 50 kWh nabízí dojezd v souladu s novou normou WLTP až 310 km. Záruka na tuto baterii je 8 let nebo 160 000 km pro 70 % její dobíjecí kapacity.
Vzhledem k tomu, že elektrický pohon nesmí omezovat praktičnost vozu, jsou baterie zabudované v podlaze, což zaručuje, že prostornost kabiny a objem zavazadlového prostoru jsou stejné jako u vozů se spalovacím motorem. Zvláštní pozornost byla věnována také dynamickému chování nového elektromobilu. Vůz poskytuje jízdní stabilitu a radost z jízdy srovnatelné s benzínovými a naftovými verzemi. Nápravy byly přizpůsobeny a současně bylo dosaženo optimálního rozložení hmotnosti.
Peugeot e-2008 svým vzezřením nijak z modelové řady 2008 nevyčnívá, nicméně nenápadně upozorňuje na svůj elektrický charakter prostřednictvím atraktivních detailů, jako je dichroitický znak lva, jehož barva se mění mezi zelenou a modrou podle úhlu pohledu, nebo elegantní maska chladiče v barvě karoserie s horizontálními šupinami. Zážitek na palubě v neposlední řadě doplňuje i zobrazení informací, které je specifické pro elektrickou verzi, a to na vyvýšeném 3D přístrojovém panelu i na dotykové obrazovce.
Nové SUV Peugeot 2008, určené na mezinárodní trhy, bude v prodeji od konce roku 2019. Vyrábět se bude ve španělském městě Vigo pro evropské trhy a ve Wu-chanu pro Čínu.