Peugeot ve Francii spustil ofenzívu elektrifikace své modelové řady a zahájil příjem objednávek elektrických a hybridních vozů. Od 7. června je tak ve Francii možné objednat nový Peugeot 208 / e-208, Peugeot 3008 Hybrid / GT Hybrid 4 a Peugeot 508 / 508 SW Hybrid. Značka Peugeot tak přistupuje k další etapě přechodu na nové zdroje energií, přičemž čerpá ze své 208 let trvající historie.
NOVÝ PEUGEOT 208:
Současně s přechodem na nové zdroje energií dochází i ke změnám ve využívání automobilů. I proto je nový Peugeot 208 nabízen již od uvedení na trh se třemi pohony: 100% elektrickým, benzínovým nebo naftovým. Nejprve si zákazník svůj nový Peugeot 208 vybere a nakonfiguruje, řešení otázky motoru může nechat až na konec. Nový Peugeot e-208 nabízí přístup k nové mobilitě s volností pohybu ve městech, a to i v zónách s omezeným provozem.
Nový Peugeot e-208 je k dispozici s následujícími motory: 100% elektrický motor: výkon 100 kW (136 k) a točivý moment 260 Nm (k dispozici již od 0 km/hod), baterie s velkou kapacitou 50 kWh a dojezdem až 340 km podle homologačního protokolu WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedures). Záruka na tuto baterii je 8 let nebo 160 000 km pro 70% dobíjecí kapacity.
Benzínové motory - tříválcové motory o objemu 1,2 l: PureTech 75 S&S s manuální pětistupňovou převodovkou MAN5, PureTech 100 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6 nebo automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8, PureTech 130 S&S s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8. Dieselový motor - čtyřválcový motor o objemu 1,5 l BlueHDi 100 S&S s manuální šestistupňovou převodovkou MAN6.
PEUGEOT 3008 HYBRID A GT HYBRID4:
SUV Peugeot 3008 Hybrid je hybridní verzí vozu s pohonem dvou kol. Kombinuje motor PureTech 180 k (132 kW) s elektrickým motorem 110 k (80 kW) a dosahuje výkonu 225 k (165 kW). Baterie s kapacitou 13,2 kWh zajišťuje 100% elektrický dojezd 40 km podle homologačního protokolu WLTP, emise CO2 činí 49 g/km2 WLTP.
Výkonnější Peugeot 3008 Hybrid4 přináší nový rozměr a nabízí výkon, jehož žádný sériový Peugeot dosud nedosáhl. Jedná se o prémiovou verzi poskytující pohon všech 4 kol a výkon odpovídající 300 k (220 kW). Tyto charakteristiky jsou výsledkem kombinace motoru PureTech s výkonem 200 k (147 kW) a dvou elektromotorů (jeden vpředu a druhý vzadu), z nichž každý dosahuje výkonu 110 k (80 kW).
Kapacita baterie je 13,2 kWh, dojezd v 100% elektrickém režimu činí 52 km podle homologačního protokolu WLTP. Peugeot 3008 GT Hybrid4 tak nabízí výkon a pohon všech čtyř kol a současně emise na nejlepší úrovni na trhu: nižší než 37 g2 CO2/km WLTP.
PEUGEOT 508 A 508 SW HYBRID:
Nový Peugeot 508 Hybrid a nový Peugeot 508 SW Hybrid spojují motor PureTech 180 k (132 kW) s elektromotorem 110 k (80 kW) pro kombinovaný maximální výkon 225 k (165 kW). Hybridní pohon používaný u nových modelů Peugeot 508 a 508 SW byl vylepšen, aby nabízel ještě větší zážitek z řízení. Díky lepší účinnosti s emisemi CO2 41 g/km2 u fastbacku a 43 g/km2 u SW podle homologačního protokolu WLTP se podařilo snížit náklady na používání vozu.
Baterie s kapacitou 11,8 kWh zajišťuje 100% elektrický dojezd 45 km u fastbacku a 44 km u SW podle homologačního protokolu WLTP. Hnací ústrojí bylo do vozu zabudováno tak, aby se nijak nezmenšila kabina ani zavazadlový prostor. Jejich objem je stejný jako u verzí se spalovacím motorem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.