Lexus se v Norsku opět stal leaderem renomovaného průzkumu Autoindex. Ten je v rámci Skandinávie největším automobilovým průzkumem zaměřeným na vlastníky soukromých vozidel. Sleduje komplexní zákaznickou zkušenost dotazovaných majitelů s jejich vozidly i prodejní a poprodejní podporou příslušné značky. Letos se do uvedeného průzkumu zapojilo přes 11 tisíc norských vlastníků vozidel.
Průzkum Autoindex každoročně organizuje společnost Loyalty Group International, která se zaměřuje na několik hledisek: vůz a řidičské zkušenosti (váha 40 % v celkovém skóre), prodejce a zkušenosti s nákupem (20 %), služby poskytované servisním pracovištěm (20 %) a věrnost značce (20 %). Lexus v letošním roce opět zvítězil ve všech čtyřech kategoriích.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
„Našim zákazníkům chceme poskytovat jedinečné zkušenosti, od jejich první návštěvy u prodejce přes vlastní používání vozidla až po zajišťování servisu nebo doplňujících služeb. Po celý rok se usilovně snažíme, dokonce posíláme naše zaměstnance na ty nejlepší kurzy v Evropě a Japonsku, abychom mohli naše služby neustále zlepšovat. Je báječné, že nám zákazníci každý rok za odměnu udělí tuto poctu nejlepší v odvětví,“ říká Knut-Erik Jahnsen, vedoucí zástupce značky Lexus v Norsku.
Lexus je znám svým zasazením o vývoj nových technologií, což se odráží v nabídce jedinečných řešení a vysoce kvalitních produktů. Avšak tajemnou přísadu stojící za dominantními výsledky v průzkumu Autoindex lze podle Jahnsena shrnout jedním slovem: „Omotenashi“, tedy japonským smyslem pro pohostinnost.
„Omotenashi je klíčovou hodnotou japonské kultury. A tudíž také značky Lexus. Neustále nás doprovází. Spočívá v naší oddanosti zákazníkům a výrobkům, nebo například v tom, jak trávíme tisíce hodin dolaďováním detailů až k dokonalosti, ať již jde o výběr barev nebo zvuk dveří vozu při jejich zavírání. Omotenashi nám nepřetržitě připomíná, abychom předvídali potřeby našich zákazníků a vždy jim poskytli více, než původně očekávali. Je to zkrátka absolutní ohled na zákazníka a péče o něj.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?