Lexus se v Norsku opět stal leaderem renomovaného průzkumu Autoindex. Ten je v rámci Skandinávie největším automobilovým průzkumem zaměřeným na vlastníky soukromých vozidel. Sleduje komplexní zákaznickou zkušenost dotazovaných majitelů s jejich vozidly i prodejní a poprodejní podporou příslušné značky. Letos se do uvedeného průzkumu zapojilo přes 11 tisíc norských vlastníků vozidel.
Průzkum Autoindex každoročně organizuje společnost Loyalty Group International, která se zaměřuje na několik hledisek: vůz a řidičské zkušenosti (váha 40 % v celkovém skóre), prodejce a zkušenosti s nákupem (20 %), služby poskytované servisním pracovištěm (20 %) a věrnost značce (20 %). Lexus v letošním roce opět zvítězil ve všech čtyřech kategoriích.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
„Našim zákazníkům chceme poskytovat jedinečné zkušenosti, od jejich první návštěvy u prodejce přes vlastní používání vozidla až po zajišťování servisu nebo doplňujících služeb. Po celý rok se usilovně snažíme, dokonce posíláme naše zaměstnance na ty nejlepší kurzy v Evropě a Japonsku, abychom mohli naše služby neustále zlepšovat. Je báječné, že nám zákazníci každý rok za odměnu udělí tuto poctu nejlepší v odvětví,“ říká Knut-Erik Jahnsen, vedoucí zástupce značky Lexus v Norsku.
Lexus je znám svým zasazením o vývoj nových technologií, což se odráží v nabídce jedinečných řešení a vysoce kvalitních produktů. Avšak tajemnou přísadu stojící za dominantními výsledky v průzkumu Autoindex lze podle Jahnsena shrnout jedním slovem: „Omotenashi“, tedy japonským smyslem pro pohostinnost.
„Omotenashi je klíčovou hodnotou japonské kultury. A tudíž také značky Lexus. Neustále nás doprovází. Spočívá v naší oddanosti zákazníkům a výrobkům, nebo například v tom, jak trávíme tisíce hodin dolaďováním detailů až k dokonalosti, ať již jde o výběr barev nebo zvuk dveří vozu při jejich zavírání. Omotenashi nám nepřetržitě připomíná, abychom předvídali potřeby našich zákazníků a vždy jim poskytli více, než původně očekávali. Je to zkrátka absolutní ohled na zákazníka a péče o něj.“
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.