Lexus se v Norsku opět stal leaderem renomovaného průzkumu Autoindex. Ten je v rámci Skandinávie největším automobilovým průzkumem zaměřeným na vlastníky soukromých vozidel. Sleduje komplexní zákaznickou zkušenost dotazovaných majitelů s jejich vozidly i prodejní a poprodejní podporou příslušné značky. Letos se do uvedeného průzkumu zapojilo přes 11 tisíc norských vlastníků vozidel.
Průzkum Autoindex každoročně organizuje společnost Loyalty Group International, která se zaměřuje na několik hledisek: vůz a řidičské zkušenosti (váha 40 % v celkovém skóre), prodejce a zkušenosti s nákupem (20 %), služby poskytované servisním pracovištěm (20 %) a věrnost značce (20 %). Lexus v letošním roce opět zvítězil ve všech čtyřech kategoriích.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
„Našim zákazníkům chceme poskytovat jedinečné zkušenosti, od jejich první návštěvy u prodejce přes vlastní používání vozidla až po zajišťování servisu nebo doplňujících služeb. Po celý rok se usilovně snažíme, dokonce posíláme naše zaměstnance na ty nejlepší kurzy v Evropě a Japonsku, abychom mohli naše služby neustále zlepšovat. Je báječné, že nám zákazníci každý rok za odměnu udělí tuto poctu nejlepší v odvětví,“ říká Knut-Erik Jahnsen, vedoucí zástupce značky Lexus v Norsku.
Lexus je znám svým zasazením o vývoj nových technologií, což se odráží v nabídce jedinečných řešení a vysoce kvalitních produktů. Avšak tajemnou přísadu stojící za dominantními výsledky v průzkumu Autoindex lze podle Jahnsena shrnout jedním slovem: „Omotenashi“, tedy japonským smyslem pro pohostinnost.
„Omotenashi je klíčovou hodnotou japonské kultury. A tudíž také značky Lexus. Neustále nás doprovází. Spočívá v naší oddanosti zákazníkům a výrobkům, nebo například v tom, jak trávíme tisíce hodin dolaďováním detailů až k dokonalosti, ať již jde o výběr barev nebo zvuk dveří vozu při jejich zavírání. Omotenashi nám nepřetržitě připomíná, abychom předvídali potřeby našich zákazníků a vždy jim poskytli více, než původně očekávali. Je to zkrátka absolutní ohled na zákazníka a péče o něj.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.