Lexus se v Norsku opět stal leaderem renomovaného průzkumu Autoindex. Ten je v rámci Skandinávie největším automobilovým průzkumem zaměřeným na vlastníky soukromých vozidel. Sleduje komplexní zákaznickou zkušenost dotazovaných majitelů s jejich vozidly i prodejní a poprodejní podporou příslušné značky. Letos se do uvedeného průzkumu zapojilo přes 11 tisíc norských vlastníků vozidel.
Průzkum Autoindex každoročně organizuje společnost Loyalty Group International, která se zaměřuje na několik hledisek: vůz a řidičské zkušenosti (váha 40 % v celkovém skóre), prodejce a zkušenosti s nákupem (20 %), služby poskytované servisním pracovištěm (20 %) a věrnost značce (20 %). Lexus v letošním roce opět zvítězil ve všech čtyřech kategoriích.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem.
„Našim zákazníkům chceme poskytovat jedinečné zkušenosti, od jejich první návštěvy u prodejce přes vlastní používání vozidla až po zajišťování servisu nebo doplňujících služeb. Po celý rok se usilovně snažíme, dokonce posíláme naše zaměstnance na ty nejlepší kurzy v Evropě a Japonsku, abychom mohli naše služby neustále zlepšovat. Je báječné, že nám zákazníci každý rok za odměnu udělí tuto poctu nejlepší v odvětví,“ říká Knut-Erik Jahnsen, vedoucí zástupce značky Lexus v Norsku.
Lexus je znám svým zasazením o vývoj nových technologií, což se odráží v nabídce jedinečných řešení a vysoce kvalitních produktů. Avšak tajemnou přísadu stojící za dominantními výsledky v průzkumu Autoindex lze podle Jahnsena shrnout jedním slovem: „Omotenashi“, tedy japonským smyslem pro pohostinnost.
„Omotenashi je klíčovou hodnotou japonské kultury. A tudíž také značky Lexus. Neustále nás doprovází. Spočívá v naší oddanosti zákazníkům a výrobkům, nebo například v tom, jak trávíme tisíce hodin dolaďováním detailů až k dokonalosti, ať již jde o výběr barev nebo zvuk dveří vozu při jejich zavírání. Omotenashi nám nepřetržitě připomíná, abychom předvídali potřeby našich zákazníků a vždy jim poskytli více, než původně očekávali. Je to zkrátka absolutní ohled na zákazníka a péče o něj.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?