Automobilka Ferrariu konečně poodhalila svůj připravovaný hybridní supersport, který na sebe v posledních dnech přitahoval ohromnou pozornost. Oficiálních informací o stroji totiž máme naprosté minimum, hned dvakrát už se ale podařilo silně maskovaný prototyp natočit během testovacích jízd v okolí Maranella.
O připravovaném hybridním modelu Ferrari se toho v posledních dnech napsalo mnoho, samotná automobilka však dlouho mlčela. Tedy až dosud. Na oficiálních profilech italského výrobce exkluzivních automobilů se totiž objevila ilustrace, která se snaží přitáhnout pozornost na zítřejší premiéru.
Název nového modelu sice zatím zůstává tajemstvím, i když na webu již kolují spekulace o kódovém označení F173, jak naznačil web Motor1. Z fotografií a videí maskovaného prototypu jsme se toho bohužel moc nedozvěděli ani o designu, nicméně to teď částečně mění alespoň ilustrace zadní části.
Ta poodhaluje hned čtveřici hranatých světel v zadní části, která mohou připomínat koncová světla Corvette C4. Kousek pod světly můžeme vidět naznačenou dvojici koncovek výfukového systému, které už jsme viděli i na testovacím prototypu. Naopak kousek nad světly je umístěn decentní integrovaný spoiler, který připomíná můstek spojující oba rohy karoserie.
Z hrubého náčrtu toho zatím bohužel více nevyčteme, přesto se zdá, že nové Ferrari se svým designem snaží působit výrazněji, než soudobé modely. Svou technikou a parametry na to však pravděpodobně bude mít plný nárok.
Jak totiž naznačují již dřívější spekulace, uprostřed vozu by měl být umístěn twin-turbo 3.9 litrový motor V8, který má spolupracovat rovnou se třemi elektromotory. Kombinovaný výkon této sestavy by se pak měl pohybovat okolo hranice rovných 1 000 koňských sil. Web Motor1 navíc naznačuje, že akceleraci z 0 na 100 km/h by nové hybridní Ferrari mohlo zvládnout dokonce za rovné 2 sekundy.
Více o designu a technických parametrech bychom se však mohli ještě dozvědět v příštích hodinách před premiérou, kdy se dá očekávat, že se automobilka pokusí přitáhnout ještě větší pozornost prostřednictvím svých sociálních sítí. Samotná premiéra se pak uskuteční již zítra, tedy ve středu 29.05.2019.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.