Renault slaví prodejní úspěchy se svým malým elektrickým hatchbackem Zoe, který se zrovna chystá na příchod druhé generace. Renault však plánuje uvést také levnější elektrické SUV, které by v prodejich mohlo předstihnout všechny ostatní modely aliance.
Jako základ by přitom měl posloužit Renault Kwid, což je levné SUV prodávané doposud pouze na rozvojových trzích, jako je Indie, Indonésie nebo Brazílie. Malý vůz s omezenou výbavou a v indické verzi nechvalně proslulý také bídnou bezpečností se prodává už od roku 2015. Nějakou dobu se mluvilo také o verzi pro Evropu, která by se zřejmě prodávala pod značkou Dacia, na realizaci nikdy nedošlo. To se ale může změnit teď, kdy Renault ukázal čistě elektrickou verzi.
Na autosalonu v Šanghaji se představil model nazvaný Renault City K-ZE, v jehož tvarech je lehké vypozorovat Kwid. Změnou však prošel design přídě, interiéru a nepochybně bylo zapracováno i na bezpečnosti, Renault v tiskové zprávě tvrdí, že je K-ZE postaveno dle současných evropských standardů V interiéru nechybí výbava jako 8" displej infotainmentu, 4G WiFi a ovládání hlasem.
O konkrétní technice použité v K-Ze se zatím Renault nezmiňuje, měl by ale dojet kolem 250 kilometrů v cyklu NEDC. Při rapidním nabíjení by mělo stačit 40 minut k nabití z nuly na 80 %. Ani cena zatím nebyla zveřejněna, dá se však počítat s nižším základem než u Zoe.
Renault City K-ZE bude prozatím vyráběn pouze pro čínský trh, v joint-venture Renaultu s Dongfengem, prodej bude zahájen do konce tohoto roku. Renault City K-ZE přitom není jedinou verzí elektrického Kwidu pro čínský trh. Nedávno představená Venucia e30 je dalšíverzí K-ZE, lišící se pouze některými designovými prvky. Venucia je značka patřící pod joint-venture Nissanu s Dongfengem a produkuje převážně levnější vozy založené na technologii Nissanu. Nová e30 je již druhou generací elektrického vozu e30 od Venucie, ta první byla lokální variantou první generace Nissanu Leaf.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.