Renault slaví prodejní úspěchy se svým malým elektrickým hatchbackem Zoe, který se zrovna chystá na příchod druhé generace. Renault však plánuje uvést také levnější elektrické SUV, které by v prodejich mohlo předstihnout všechny ostatní modely aliance.
Jako základ by přitom měl posloužit Renault Kwid, což je levné SUV prodávané doposud pouze na rozvojových trzích, jako je Indie, Indonésie nebo Brazílie. Malý vůz s omezenou výbavou a v indické verzi nechvalně proslulý také bídnou bezpečností se prodává už od roku 2015. Nějakou dobu se mluvilo také o verzi pro Evropu, která by se zřejmě prodávala pod značkou Dacia, na realizaci nikdy nedošlo. To se ale může změnit teď, kdy Renault ukázal čistě elektrickou verzi.
Na autosalonu v Šanghaji se představil model nazvaný Renault City K-ZE, v jehož tvarech je lehké vypozorovat Kwid. Změnou však prošel design přídě, interiéru a nepochybně bylo zapracováno i na bezpečnosti, Renault v tiskové zprávě tvrdí, že je K-ZE postaveno dle současných evropských standardů V interiéru nechybí výbava jako 8" displej infotainmentu, 4G WiFi a ovládání hlasem.
O konkrétní technice použité v K-Ze se zatím Renault nezmiňuje, měl by ale dojet kolem 250 kilometrů v cyklu NEDC. Při rapidním nabíjení by mělo stačit 40 minut k nabití z nuly na 80 %. Ani cena zatím nebyla zveřejněna, dá se však počítat s nižším základem než u Zoe.
Renault City K-ZE bude prozatím vyráběn pouze pro čínský trh, v joint-venture Renaultu s Dongfengem, prodej bude zahájen do konce tohoto roku. Renault City K-ZE přitom není jedinou verzí elektrického Kwidu pro čínský trh. Nedávno představená Venucia e30 je dalšíverzí K-ZE, lišící se pouze některými designovými prvky. Venucia je značka patřící pod joint-venture Nissanu s Dongfengem a produkuje převážně levnější vozy založené na technologii Nissanu. Nová e30 je již druhou generací elektrického vozu e30 od Venucie, ta první byla lokální variantou první generace Nissanu Leaf.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?