Renault slaví prodejní úspěchy se svým malým elektrickým hatchbackem Zoe, který se zrovna chystá na příchod druhé generace. Renault však plánuje uvést také levnější elektrické SUV, které by v prodejich mohlo předstihnout všechny ostatní modely aliance.
Jako základ by přitom měl posloužit Renault Kwid, což je levné SUV prodávané doposud pouze na rozvojových trzích, jako je Indie, Indonésie nebo Brazílie. Malý vůz s omezenou výbavou a v indické verzi nechvalně proslulý také bídnou bezpečností se prodává už od roku 2015. Nějakou dobu se mluvilo také o verzi pro Evropu, která by se zřejmě prodávala pod značkou Dacia, na realizaci nikdy nedošlo. To se ale může změnit teď, kdy Renault ukázal čistě elektrickou verzi.
Na autosalonu v Šanghaji se představil model nazvaný Renault City K-ZE, v jehož tvarech je lehké vypozorovat Kwid. Změnou však prošel design přídě, interiéru a nepochybně bylo zapracováno i na bezpečnosti, Renault v tiskové zprávě tvrdí, že je K-ZE postaveno dle současných evropských standardů V interiéru nechybí výbava jako 8" displej infotainmentu, 4G WiFi a ovládání hlasem.
O konkrétní technice použité v K-Ze se zatím Renault nezmiňuje, měl by ale dojet kolem 250 kilometrů v cyklu NEDC. Při rapidním nabíjení by mělo stačit 40 minut k nabití z nuly na 80 %. Ani cena zatím nebyla zveřejněna, dá se však počítat s nižším základem než u Zoe.
Renault City K-ZE bude prozatím vyráběn pouze pro čínský trh, v joint-venture Renaultu s Dongfengem, prodej bude zahájen do konce tohoto roku. Renault City K-ZE přitom není jedinou verzí elektrického Kwidu pro čínský trh. Nedávno představená Venucia e30 je dalšíverzí K-ZE, lišící se pouze některými designovými prvky. Venucia je značka patřící pod joint-venture Nissanu s Dongfengem a produkuje převážně levnější vozy založené na technologii Nissanu. Nová e30 je již druhou generací elektrického vozu e30 od Venucie, ta první byla lokální variantou první generace Nissanu Leaf.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.