Když se poprvé představila Kia Stinger, byla zjevením. Nikdo nečekal pohledný a výkonný sedan právě od této korejské značky. I přes to ale Stinger slaví úspěch a na právě probíhajícím autosalonu v New Yorku Kia představila novou limitovanou edici.
Kia Stinger na sebe upoutává pozornost již od té chvíle, kdy se poprvé ukázala na severoamerickém autosalonu v Detroitu. Během prvních jízdních testů se pak ukázalo, že kromě velice zdařilého designu dokáže nabídnout i dostatečný výkon a skvělé jízdní vlastnosti. Největší zájem je přitom o nejvyšší verzi GT s pohonem všech kol a motorem 3,3l V6 T-GDi o výkonu 370 koní.
To asi také vedlo Korejce k představení nové limitované edice Kia Stinger GTS. Ta si zachovává původní techniku verze GT, přináší však jednu zásadní změnu, drift mode. Verze Stingeru GTS s pohonem všech kol tak nabídne upravenou kontrolu trakce se třemi režimy: comfort, sport a drift. V prvním jmenovaném jde na zadní nápravu 60 % výkonu, ve druhém pak už 80 % a při zvolení módu pro drift jde na zadní nápravu 100 % výkonu. Nový systém navíc nabídne i senzor kontroly skluzu, detekci přetáčení a upravený systém kontroly stability. V drift módu navíc Stinger dokáže držet převod bez přeřazení.
Už na pohled se GTS liší od standardních verzí novým oranžovým lakem, který dostanou všechny vyrobené kusy a také novými karbonovými prvky karosérie. Menší změny použitých materiálů proběhly i v interiéru, například čalounění střechy je provedeno z materiálu nazvaného Chamude.
Limitovaná edice Kia Stinger GTS vznikne v pouhých 800 kusech, klienti si budou moci vybrat z verzí s pohonem zadní nápravy nebo všech kol. Levnější verzi s američtí klienti pořídí za 44 tisíc USD, za pohon všech kol si připlatí asi 2500 dolarů. O dostupnosti GTS na jiných trzích se zatím Kia nezmínila.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.