Sportovní vozy čínských značek donedávna v podstatě neexistovaly, poslední dobou se však nově vznikající startupy snaží zaujmout právě takovými vozy. Nejnovějším přírůstkem je koncept Zedriv GT3, prezentovaný na autosalonu v Šanghaji.
Zedriv je nedávno založený výrobce elektrických vozidel, který spadá pod státem vlastněnou korporaci China National Machinery Industry Corporation, neboli Sinomach. Ta se doposud věnovala výrobě těžké mechaniky či zemědělské techniky, nově se ale pouští mezi výrobce osobních automobilů.
Na právě probíhajícím autosalonu v Šanghaji Zedriv prezentuje hned tři nové produkční modely, plus koncept sportovního automobilu. Produkční vozy nijak nevykračují ze standardu čínských výrobců, dva malé hatchbacky GC1 a GC2 dostaly nevýrazný ale docela líbivý design, stejně tak malé SUV GX5 bude snadné na parkovišti přehlédnout. O to zajímavější je fakt, že jako halo car si do své modelové řady Zedriv vybral malé sportovní kupé, které se designem i názvem očividně inspirovalo u jedné automobilky ze Stuttgartu.
Oproti Porsche 911 je ale Zedriv GT3 mnohem kompaktnější vůz, s délkou přesně 4 metry. To také znamená, že se uvnitř usadí jen dva pasažéři, interiér ale Zedriv zatím neukázal. Designově je GT3 hlavně zezadu velmi podobné na 911 současné generace, zadní světla jsou téměř totožná, až na chybějící propojení. Zepředu ale GT3 působí spíše jako Alpine A110, kterou někdo připravil o spodní kulatý pár světlometů.
Stejně zmenšené jako proporce čínského Porsche jsou bohužel i jeho technické parametry. Vůz je samozřejmě elektrický a pohon zajišťuje motor o výkonu 98 kW a 175 Nm. To stačí k dosažení maximální rychlosti jen 160 km/h a zrychlení z nuly na 100 km/h za 7,6 sekundy. Akumulátor s kapacitou 33,9 kWh by měl stačit k dojezdu 260 km v cyklu NEDC.
O případné výrobě se Zedriv zatím nezmiňuje, je ale velmi pravděpodobná. Vzhledem k parametrům by takové zmenšené Porsche určitě dostalo i odpovídající cenu, v Číně navíc ještě sníženou díky štědrým státním dotacím.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.