Sportovní vozy čínských značek donedávna v podstatě neexistovaly, poslední dobou se však nově vznikající startupy snaží zaujmout právě takovými vozy. Nejnovějším přírůstkem je koncept Zedriv GT3, prezentovaný na autosalonu v Šanghaji.
Zedriv je nedávno založený výrobce elektrických vozidel, který spadá pod státem vlastněnou korporaci China National Machinery Industry Corporation, neboli Sinomach. Ta se doposud věnovala výrobě těžké mechaniky či zemědělské techniky, nově se ale pouští mezi výrobce osobních automobilů.
Na právě probíhajícím autosalonu v Šanghaji Zedriv prezentuje hned tři nové produkční modely, plus koncept sportovního automobilu. Produkční vozy nijak nevykračují ze standardu čínských výrobců, dva malé hatchbacky GC1 a GC2 dostaly nevýrazný ale docela líbivý design, stejně tak malé SUV GX5 bude snadné na parkovišti přehlédnout. O to zajímavější je fakt, že jako halo car si do své modelové řady Zedriv vybral malé sportovní kupé, které se designem i názvem očividně inspirovalo u jedné automobilky ze Stuttgartu.
Oproti Porsche 911 je ale Zedriv GT3 mnohem kompaktnější vůz, s délkou přesně 4 metry. To také znamená, že se uvnitř usadí jen dva pasažéři, interiér ale Zedriv zatím neukázal. Designově je GT3 hlavně zezadu velmi podobné na 911 současné generace, zadní světla jsou téměř totožná, až na chybějící propojení. Zepředu ale GT3 působí spíše jako Alpine A110, kterou někdo připravil o spodní kulatý pár světlometů.
Stejně zmenšené jako proporce čínského Porsche jsou bohužel i jeho technické parametry. Vůz je samozřejmě elektrický a pohon zajišťuje motor o výkonu 98 kW a 175 Nm. To stačí k dosažení maximální rychlosti jen 160 km/h a zrychlení z nuly na 100 km/h za 7,6 sekundy. Akumulátor s kapacitou 33,9 kWh by měl stačit k dojezdu 260 km v cyklu NEDC.
O případné výrobě se Zedriv zatím nezmiňuje, je ale velmi pravděpodobná. Vzhledem k parametrům by takové zmenšené Porsche určitě dostalo i odpovídající cenu, v Číně navíc ještě sníženou díky štědrým státním dotacím.
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?