Sportovní vozy čínských značek donedávna v podstatě neexistovaly, poslední dobou se však nově vznikající startupy snaží zaujmout právě takovými vozy. Nejnovějším přírůstkem je koncept Zedriv GT3, prezentovaný na autosalonu v Šanghaji.
Zedriv je nedávno založený výrobce elektrických vozidel, který spadá pod státem vlastněnou korporaci China National Machinery Industry Corporation, neboli Sinomach. Ta se doposud věnovala výrobě těžké mechaniky či zemědělské techniky, nově se ale pouští mezi výrobce osobních automobilů.
Na právě probíhajícím autosalonu v Šanghaji Zedriv prezentuje hned tři nové produkční modely, plus koncept sportovního automobilu. Produkční vozy nijak nevykračují ze standardu čínských výrobců, dva malé hatchbacky GC1 a GC2 dostaly nevýrazný ale docela líbivý design, stejně tak malé SUV GX5 bude snadné na parkovišti přehlédnout. O to zajímavější je fakt, že jako halo car si do své modelové řady Zedriv vybral malé sportovní kupé, které se designem i názvem očividně inspirovalo u jedné automobilky ze Stuttgartu.
Oproti Porsche 911 je ale Zedriv GT3 mnohem kompaktnější vůz, s délkou přesně 4 metry. To také znamená, že se uvnitř usadí jen dva pasažéři, interiér ale Zedriv zatím neukázal. Designově je GT3 hlavně zezadu velmi podobné na 911 současné generace, zadní světla jsou téměř totožná, až na chybějící propojení. Zepředu ale GT3 působí spíše jako Alpine A110, kterou někdo připravil o spodní kulatý pár světlometů.
Stejně zmenšené jako proporce čínského Porsche jsou bohužel i jeho technické parametry. Vůz je samozřejmě elektrický a pohon zajišťuje motor o výkonu 98 kW a 175 Nm. To stačí k dosažení maximální rychlosti jen 160 km/h a zrychlení z nuly na 100 km/h za 7,6 sekundy. Akumulátor s kapacitou 33,9 kWh by měl stačit k dojezdu 260 km v cyklu NEDC.
O případné výrobě se Zedriv zatím nezmiňuje, je ale velmi pravděpodobná. Vzhledem k parametrům by takové zmenšené Porsche určitě dostalo i odpovídající cenu, v Číně navíc ještě sníženou díky štědrým státním dotacím.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.