Čínské Porsche 911? Nová značka prezentuje koncept elektrického kupé

Zedriv GT3
Zedriv GT3, foto: 汽车之家
-mdo , AutoRoad.cz 17. dubna 2019 08:44
Sdílej:

Sportovní vozy čínských značek donedávna v podstatě neexistovaly, poslední dobou se však nově vznikající startupy snaží zaujmout právě takovými vozy. Nejnovějším přírůstkem je koncept Zedriv GT3, prezentovaný na autosalonu v Šanghaji.

Zedriv je nedávno založený výrobce elektrických vozidel, který spadá pod státem vlastněnou korporaci China National Machinery Industry Corporation, neboli Sinomach. Ta se doposud věnovala výrobě těžké mechaniky či zemědělské techniky, nově se ale pouští mezi výrobce osobních automobilů. 

Na právě probíhajícím autosalonu v Šanghaji Zedriv prezentuje hned tři nové produkční modely, plus koncept sportovního automobilu. Produkční vozy nijak nevykračují ze standardu čínských výrobců, dva malé hatchbacky GC1 a GC2 dostaly nevýrazný ale docela líbivý design, stejně tak malé SUV GX5 bude snadné na parkovišti přehlédnout. O to zajímavější je fakt, že jako halo car si do své modelové řady Zedriv vybral malé sportovní kupé, které se designem i názvem očividně inspirovalo u jedné automobilky ze Stuttgartu. 

Oproti Porsche 911 je ale Zedriv GT3 mnohem kompaktnější vůz, s délkou přesně 4 metry. To také znamená, že se uvnitř usadí jen dva pasažéři, interiér ale Zedriv zatím neukázal. Designově je GT3 hlavně zezadu velmi podobné na 911 současné generace, zadní světla jsou téměř totožná, až na chybějící propojení. Zepředu ale GT3 působí spíše jako Alpine A110, kterou někdo připravil o spodní kulatý pár světlometů. 

Stejně zmenšené jako proporce čínského Porsche jsou bohužel i jeho technické parametry. Vůz je samozřejmě elektrický a pohon zajišťuje motor o výkonu 98 kW a 175 Nm. To stačí k dosažení maximální rychlosti jen 160 km/h a zrychlení z nuly na 100 km/h za 7,6 sekundy. Akumulátor s kapacitou 33,9 kWh by měl stačit k dojezdu 260 km v cyklu NEDC.

O případné výrobě se Zedriv zatím nezmiňuje, je ale velmi pravděpodobná. Vzhledem k parametrům by takové zmenšené Porsche určitě dostalo i odpovídající cenu, v Číně navíc ještě sníženou díky štědrým státním dotacím.

Stalo se
Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – finální verdikt + srovnání s Lexusem UX300

V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?

Pit Lane
Peugeot 9X8 verze Evolution 2024

1812 km Kataru: Tým Peugeot TotalEnergies zahajuje sezónu 2025

Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.