Značka Volkswagen představí ve světové premiéře studii ID. ROOMZZ na autosalonu Auto Shanghai, který patří mezi největší automobilové veletrhy v Číně. Velmi variabilní a všestranný model je dalším členem rodiny ID. Sériová verze SUV s nulovými emisemi, jehož interiér má charakter salonku, bude uvedena na trh v roce 2021 nejprve v Číně. Autosalon v Šanghaji se uskuteční ve dnech 16. až 24. dubna 2019.
I šestý člen rodiny elektromobilů je zkonstruován na základě modulární platformy MEB pro vozidla s elektrickým pohonem, stejně jako již představený kompaktní ID., ID. CROZZ, ID. BUZZ, ID. VIZZION a ID. BUGGY.
ID. ROOMZZ přichází s několika inovacemi. Jak její název naznačuje, předkládá studie progresivní návrhy pro další vývoj interiéru z hlediska jeho variability, a to zejména zcela novým uspořádáním sedadel, velmi kvalitními materiály a individualizovatelným osvětlením. Ve studii ID. ROOMZZ dochází navíc k dalšímu propojení systémů IQ. DRIVE. Režim „ID. Pilot“ umožňuje autonomní jízdu bez aktivního přispění řidiče (úroveň 4).
„ID. ROOMZZ ukazuje, jak si představujeme budoucnost velkých SUV s elektrickým pohonem. Puristické estetické pojetí umocňuje jednoznačnou funkci, zážitky uživatelů jsou intuitivní a přirozené,“ říká Klaus Bischoff, šéfdesignér značky Volkswagen.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.