Zbrusu nová Toyota Proace City se 30. dubna 2019 představí ve světové premiéře na přehlídce užitkových vozidel v britském Birminghamu. Toyota s ní vstupuje do klíčového segmentu kompaktních dodávek, čímž rozšíří a zatraktivní svoji nabídku lehkých užitkových vozů.
Nová Toyota Proace City se připojí k dodávkovému vozu střední hmotnostní kategorie Proace pick-upu Hilux. Cílem nového modelu je posílit zastoupení Toyoty na evropském trhu lehkých užitkových vozidel, kde kompaktní užitkové automobily odvozené od osobních verzí tvoří přibližně 35 % celkových prodejů.
Nová Toyota Proace City je dalším výsledkem úspěšné spolupráce Toyoty s Groupe PSA, ze které vzešla i stávající modelová řada užitkových vozů Proace .
Kompletní podrobnosti o nové Toyotě Proace City včetně pohonných jednotek, provedení karoserie a rozměrů budou oznámeny během světové premiéry tohoto modelu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.