Společnost Samsung si většina z nás spojuje hlavně s výrobou domácí elektroniky a chytrých zařízení, v jejím portfoliu je toho však mnohem víc. To ostatně automobilka připomněla na právě probíhajícím autosalonu v Soulu, kde představila koncept stylového SUV pojmenovaného XM3 Inspire . A pokud v něm vidíte nápadné podobnosti s jistým Renaultem, věřte, že zrak vás nešálí.
Řada lidí často zapomíná, že značka Samsung není spojována jen s elektronikou. Již v roce 1994 totiž vznikla automobilka Samsung Motors, která však s prodejem automobilů začala až v roce 1998. Společně s příchodem nového tisíciletí však Samsung Motors přešel do vlastnictví Renaultu, čímž vznikla současná značka Renault Samsung Motors.
A právě to vysvětluje i nápadné podobnosti konceptu XM3 Inspire s konceptem Renault Arkana, který byl představen v srpnu minulého roku na moskevském autosalonu. Jak upozorňuje web Motor1, který na novinku upozornil, stylový koncept SUV-Coupe XM3 sice prošel drobnými změnami, nicméně z více jak 90 % půjde o totožný vůz.
Stejně jako Renault Arkana, i Samsung XM3 Inspire by se měl dočkat produkce. Oproti modelu Arkana však XM3 Inspire vypadá takřka připraveně pro produkci a tak je velice pravděpodobné, že oproti konceptu bude mít produkční model jen pár drobných změn. Produkce by měla probíhat v jihokorejském závodě Busan a to od první poloviny roku 2020. Prodej pak bude omezen pouze na domácí trh.
Renault Samsung Motors navíc v Soulu představil i další modely, které však budou určeny výhradně pro domácí trh. Mimo jiné by tak podle informací webu Motor1 mělo být k vidění i stylové SUV QM6 vycházející z Renaultu Koleos.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?