Společnost Samsung si většina z nás spojuje hlavně s výrobou domácí elektroniky a chytrých zařízení, v jejím portfoliu je toho však mnohem víc. To ostatně automobilka připomněla na právě probíhajícím autosalonu v Soulu, kde představila koncept stylového SUV pojmenovaného XM3 Inspire . A pokud v něm vidíte nápadné podobnosti s jistým Renaultem, věřte, že zrak vás nešálí.
Řada lidí často zapomíná, že značka Samsung není spojována jen s elektronikou. Již v roce 1994 totiž vznikla automobilka Samsung Motors, která však s prodejem automobilů začala až v roce 1998. Společně s příchodem nového tisíciletí však Samsung Motors přešel do vlastnictví Renaultu, čímž vznikla současná značka Renault Samsung Motors.
A právě to vysvětluje i nápadné podobnosti konceptu XM3 Inspire s konceptem Renault Arkana, který byl představen v srpnu minulého roku na moskevském autosalonu. Jak upozorňuje web Motor1, který na novinku upozornil, stylový koncept SUV-Coupe XM3 sice prošel drobnými změnami, nicméně z více jak 90 % půjde o totožný vůz.
Stejně jako Renault Arkana, i Samsung XM3 Inspire by se měl dočkat produkce. Oproti modelu Arkana však XM3 Inspire vypadá takřka připraveně pro produkci a tak je velice pravděpodobné, že oproti konceptu bude mít produkční model jen pár drobných změn. Produkce by měla probíhat v jihokorejském závodě Busan a to od první poloviny roku 2020. Prodej pak bude omezen pouze na domácí trh.
Renault Samsung Motors navíc v Soulu představil i další modely, které však budou určeny výhradně pro domácí trh. Mimo jiné by tak podle informací webu Motor1 mělo být k vidění i stylové SUV QM6 vycházející z Renaultu Koleos.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?