Nejnovější crossover značky Hyundai, jehož jméno dnes automobilka prozradila, bude mít premiéru na autosalonu v New Yorku. Venue bude nejmenším crossoverem v nabídce a jeho domovským prostředím bude především město, kde by měl cílit na mladší zákazníky.
O cílové skupině ostatně jasně vypovídají i fotografie, které Hyundai prezentovalo společně s představením nového modelu. O technice toho zatím příliš mnoho nevíme, automobilka však prozradila, že jméno „Venue" bylo zvoleno jako odkaz na místo, kde „lidé chtějí být viděni, v tomto případě ve vozidle." Hyundai se tak lehce odklonilo do svého zvyku dávat modelům SUV jména podle konkrétních míst a měst, jako v případě Kony či Santa Fe.
Premiéra je naplánována na autosalon v New Yorku, tedy na 17. duben tohoto roku. O vzhledu i technice zatím automobilka mlčí, prohlédnout si můžeme pouze zadní část vozu s logem a názvem modelu. Internetem se však již šíří zajímavé spekulace, podle kterých bude Venue zcela odlišné od modelu Kona.
Jak s odkazem na Motor Trend uvádí web Motor1, nový crossover by měl být výrazně hranatější, možná až lehce "krabicovitý." Nabízí se tak možnost, že by Venue mohlo vycházet z konceptu Carlino, který Hyundai prezentovala před pár lety v Indii.
Bez ohledu na design je však jisté, že uvnitř se vůz bude snažit ohromit moderní výbavou, včetně moderních technologií. Podle webu Carscoops bychom se tak mohli dočkat 8-palcového displeje infotainmentu s podporou Apple CarPlay či Android Auto nebo až sedmi airbagů.
Vzhledem k velikosti modelu se pak dá čekat, že pod kapotou najdeme menší 1.0 litrový přeplňovaný benzínový čtyřválec i větší 1.4 litrové benzínové a naftové pohonné jednotky. Jedná se však pouze o spekulace a navíc je jisté, že se nabídka motorů bude lišit v závislosti na trzích.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.