Nejnovější crossover značky Hyundai, jehož jméno dnes automobilka prozradila, bude mít premiéru na autosalonu v New Yorku. Venue bude nejmenším crossoverem v nabídce a jeho domovským prostředím bude především město, kde by měl cílit na mladší zákazníky.
O cílové skupině ostatně jasně vypovídají i fotografie, které Hyundai prezentovalo společně s představením nového modelu. O technice toho zatím příliš mnoho nevíme, automobilka však prozradila, že jméno „Venue" bylo zvoleno jako odkaz na místo, kde „lidé chtějí být viděni, v tomto případě ve vozidle." Hyundai se tak lehce odklonilo do svého zvyku dávat modelům SUV jména podle konkrétních míst a měst, jako v případě Kony či Santa Fe.
Premiéra je naplánována na autosalon v New Yorku, tedy na 17. duben tohoto roku. O vzhledu i technice zatím automobilka mlčí, prohlédnout si můžeme pouze zadní část vozu s logem a názvem modelu. Internetem se však již šíří zajímavé spekulace, podle kterých bude Venue zcela odlišné od modelu Kona.
Jak s odkazem na Motor Trend uvádí web Motor1, nový crossover by měl být výrazně hranatější, možná až lehce "krabicovitý." Nabízí se tak možnost, že by Venue mohlo vycházet z konceptu Carlino, který Hyundai prezentovala před pár lety v Indii.
Bez ohledu na design je však jisté, že uvnitř se vůz bude snažit ohromit moderní výbavou, včetně moderních technologií. Podle webu Carscoops bychom se tak mohli dočkat 8-palcového displeje infotainmentu s podporou Apple CarPlay či Android Auto nebo až sedmi airbagů.
Vzhledem k velikosti modelu se pak dá čekat, že pod kapotou najdeme menší 1.0 litrový přeplňovaný benzínový čtyřválec i větší 1.4 litrové benzínové a naftové pohonné jednotky. Jedná se však pouze o spekulace a navíc je jisté, že se nabídka motorů bude lišit v závislosti na trzích.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?