Škoda poodhalila Kodiaq ve verzi pick-up, dočkáme se nástupce Felicie Fun?

Žákovský vůz pro rok 2019: Škoda Kodiaq ve verzi pick-up
Žákovský vůz pro rok 2019: Škoda Kodiaq ve verzi pick-up, foto: Škoda Auto
Antonín Marek , AutoRoad.cz 25. března 2019 12:37
Sdílej:

Šestá studie žákovského vozu Škoda bude Škoda KODIAQ v působivé verzi pickup. Projekt 29 žáků a 6 žákyň Středního odborného učiliště strojírenského Škoda AUTO bude v roce 2019 poprvé vycházet z modelu Škoda KODIAQ. S odbornou podporou zkušených techniků a zaměstnanců společnosti Škoda AUTO z oblasti technického vývoje, designu a výroby promění největší SUV české automobilky v dynamický dvoudveřový pickup. Novinářům a veřejnosti bude vůz představen v červnu 2019. Již od roku 2014 demonstruje každoroční praktický projekt vysoký standard vzdělávání na Středním odborném učilišti Škoda AUTO v Mladé Boleslavi, které má více než devadesátiletou tradici.

29 žáků a 6 žákyň Středního odborného učiliště strojírenského Škoda Auto ve věku od 17 do 20 let nyní pracuje na další studii žákovského vozu. Tentokrát promění vůz Škoda Kodiaq v moderní, osobitý dvoudveřový pickup.

Volba této modelové řady není náhodná. Dokládá význam modelu Kodiaq pro značku Škoda a prostřednictvím mohutných kol, ostrých hran a skulpturálních tvarů dokazuje, že čistý a emocionální design největšího SUV značky Škoda dává ještě dostatečný tvůrčí prostor. V červnu bude šestý žákovský vůz v řadě, zahájené v roce 2014, představen veřejnosti.

Praktický projekt žákovského auta je pro zúčastněné žáky vrcholem jejich odborného vzdělávání. Mají možnost už během studia prokázat svou kreativitu a konstruktérský talent. Zuzana Otradovská, jedna z žákyň, zdůrazňuje: „Projekt žákovského auta je jednoduše fantastický,“ a ptá se: „Kde jinde dostanete během výuky tak jedinečnou možnost v malém týmu a s podporou zkušených techniků, designérů značky Škoda a mistrů odborného výcviku zkonstruovat vlastní auto a přitom uskutečňovat vlastní nápady a vize?”.

V rané fázi výuky navštívili účastníci projektu oddělení Škoda Design a mohli se tak podívat do tvůrčí dílny šéfdesignéra Olivera Stefaniho a jeho týmu. Pod jeho pečlivým vedením následně vytvářeli první vlastní, ručně kreslené skici nového žákovského automobilu.

Od roku 2014 navrhují žáci Středního odborného učiliště strojírenského v Mladé Boleslavi každý rok novou studii. První žákovský vůz byl Citijet na bázi modelu Škoda Citigo, po něm následoval pickup Funstar, vycházející z modelu Fabia. Rapid Spaceback byl základem pro kupé Atero. V roce 2017 vznikl opět z modelu Škoda Citigo elektrický žákovský vůz Element, v roce 2018 představili žáci Sunroq – kabriolet na bázi kompaktního SUV Škoda Karoq.

Každý z těchto vozů je důkazem kreativity dorostu společnosti Škoda Auto a současně ukazuje, jaké šance nabízí studium na Škoda Akademii. Střední odborné učiliště strojírenské, založené již v roce 1927, nabízí tří- a čtyřletý vzdělávací programy v celé řadě technických oborů. Z vysokého standardu vzdělání a moderního vybavení školy profitují jak žáci, tak i jejich pozdější zaměstnavatel.

Stalo se
Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?