Šestá studie žákovského vozu Škoda bude Škoda KODIAQ v působivé verzi pickup. Projekt 29 žáků a 6 žákyň Středního odborného učiliště strojírenského Škoda AUTO bude v roce 2019 poprvé vycházet z modelu Škoda KODIAQ. S odbornou podporou zkušených techniků a zaměstnanců společnosti Škoda AUTO z oblasti technického vývoje, designu a výroby promění největší SUV české automobilky v dynamický dvoudveřový pickup. Novinářům a veřejnosti bude vůz představen v červnu 2019. Již od roku 2014 demonstruje každoroční praktický projekt vysoký standard vzdělávání na Středním odborném učilišti Škoda AUTO v Mladé Boleslavi, které má více než devadesátiletou tradici.
29 žáků a 6 žákyň Středního odborného učiliště strojírenského Škoda Auto ve věku od 17 do 20 let nyní pracuje na další studii žákovského vozu. Tentokrát promění vůz Škoda Kodiaq v moderní, osobitý dvoudveřový pickup.
Volba této modelové řady není náhodná. Dokládá význam modelu Kodiaq pro značku Škoda a prostřednictvím mohutných kol, ostrých hran a skulpturálních tvarů dokazuje, že čistý a emocionální design největšího SUV značky Škoda dává ještě dostatečný tvůrčí prostor. V červnu bude šestý žákovský vůz v řadě, zahájené v roce 2014, představen veřejnosti.
Praktický projekt žákovského auta je pro zúčastněné žáky vrcholem jejich odborného vzdělávání. Mají možnost už během studia prokázat svou kreativitu a konstruktérský talent. Zuzana Otradovská, jedna z žákyň, zdůrazňuje: „Projekt žákovského auta je jednoduše fantastický,“ a ptá se: „Kde jinde dostanete během výuky tak jedinečnou možnost v malém týmu a s podporou zkušených techniků, designérů značky Škoda a mistrů odborného výcviku zkonstruovat vlastní auto a přitom uskutečňovat vlastní nápady a vize?”.
V rané fázi výuky navštívili účastníci projektu oddělení Škoda Design a mohli se tak podívat do tvůrčí dílny šéfdesignéra Olivera Stefaniho a jeho týmu. Pod jeho pečlivým vedením následně vytvářeli první vlastní, ručně kreslené skici nového žákovského automobilu.
Od roku 2014 navrhují žáci Středního odborného učiliště strojírenského v Mladé Boleslavi každý rok novou studii. První žákovský vůz byl Citijet na bázi modelu Škoda Citigo, po něm následoval pickup Funstar, vycházející z modelu Fabia. Rapid Spaceback byl základem pro kupé Atero. V roce 2017 vznikl opět z modelu Škoda Citigo elektrický žákovský vůz Element, v roce 2018 představili žáci Sunroq – kabriolet na bázi kompaktního SUV Škoda Karoq.
Každý z těchto vozů je důkazem kreativity dorostu společnosti Škoda Auto a současně ukazuje, jaké šance nabízí studium na Škoda Akademii. Střední odborné učiliště strojírenské, založené již v roce 1927, nabízí tří- a čtyřletý vzdělávací programy v celé řadě technických oborů. Z vysokého standardu vzdělání a moderního vybavení školy profitují jak žáci, tak i jejich pozdější zaměstnavatel.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).