Šestá studie žákovského vozu Škoda bude Škoda KODIAQ v působivé verzi pickup. Projekt 29 žáků a 6 žákyň Středního odborného učiliště strojírenského Škoda AUTO bude v roce 2019 poprvé vycházet z modelu Škoda KODIAQ. S odbornou podporou zkušených techniků a zaměstnanců společnosti Škoda AUTO z oblasti technického vývoje, designu a výroby promění největší SUV české automobilky v dynamický dvoudveřový pickup. Novinářům a veřejnosti bude vůz představen v červnu 2019. Již od roku 2014 demonstruje každoroční praktický projekt vysoký standard vzdělávání na Středním odborném učilišti Škoda AUTO v Mladé Boleslavi, které má více než devadesátiletou tradici.
29 žáků a 6 žákyň Středního odborného učiliště strojírenského Škoda Auto ve věku od 17 do 20 let nyní pracuje na další studii žákovského vozu. Tentokrát promění vůz Škoda Kodiaq v moderní, osobitý dvoudveřový pickup.
Volba této modelové řady není náhodná. Dokládá význam modelu Kodiaq pro značku Škoda a prostřednictvím mohutných kol, ostrých hran a skulpturálních tvarů dokazuje, že čistý a emocionální design největšího SUV značky Škoda dává ještě dostatečný tvůrčí prostor. V červnu bude šestý žákovský vůz v řadě, zahájené v roce 2014, představen veřejnosti.
Praktický projekt žákovského auta je pro zúčastněné žáky vrcholem jejich odborného vzdělávání. Mají možnost už během studia prokázat svou kreativitu a konstruktérský talent. Zuzana Otradovská, jedna z žákyň, zdůrazňuje: „Projekt žákovského auta je jednoduše fantastický,“ a ptá se: „Kde jinde dostanete během výuky tak jedinečnou možnost v malém týmu a s podporou zkušených techniků, designérů značky Škoda a mistrů odborného výcviku zkonstruovat vlastní auto a přitom uskutečňovat vlastní nápady a vize?”.
V rané fázi výuky navštívili účastníci projektu oddělení Škoda Design a mohli se tak podívat do tvůrčí dílny šéfdesignéra Olivera Stefaniho a jeho týmu. Pod jeho pečlivým vedením následně vytvářeli první vlastní, ručně kreslené skici nového žákovského automobilu.
Od roku 2014 navrhují žáci Středního odborného učiliště strojírenského v Mladé Boleslavi každý rok novou studii. První žákovský vůz byl Citijet na bázi modelu Škoda Citigo, po něm následoval pickup Funstar, vycházející z modelu Fabia. Rapid Spaceback byl základem pro kupé Atero. V roce 2017 vznikl opět z modelu Škoda Citigo elektrický žákovský vůz Element, v roce 2018 představili žáci Sunroq – kabriolet na bázi kompaktního SUV Škoda Karoq.
Každý z těchto vozů je důkazem kreativity dorostu společnosti Škoda Auto a současně ukazuje, jaké šance nabízí studium na Škoda Akademii. Střední odborné učiliště strojírenské, založené již v roce 1927, nabízí tří- a čtyřletý vzdělávací programy v celé řadě technických oborů. Z vysokého standardu vzdělání a moderního vybavení školy profitují jak žáci, tak i jejich pozdější zaměstnavatel.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.