Šestá studie žákovského vozu Škoda bude Škoda KODIAQ v působivé verzi pickup. Projekt 29 žáků a 6 žákyň Středního odborného učiliště strojírenského Škoda AUTO bude v roce 2019 poprvé vycházet z modelu Škoda KODIAQ. S odbornou podporou zkušených techniků a zaměstnanců společnosti Škoda AUTO z oblasti technického vývoje, designu a výroby promění největší SUV české automobilky v dynamický dvoudveřový pickup. Novinářům a veřejnosti bude vůz představen v červnu 2019. Již od roku 2014 demonstruje každoroční praktický projekt vysoký standard vzdělávání na Středním odborném učilišti Škoda AUTO v Mladé Boleslavi, které má více než devadesátiletou tradici.
29 žáků a 6 žákyň Středního odborného učiliště strojírenského Škoda Auto ve věku od 17 do 20 let nyní pracuje na další studii žákovského vozu. Tentokrát promění vůz Škoda Kodiaq v moderní, osobitý dvoudveřový pickup.
Volba této modelové řady není náhodná. Dokládá význam modelu Kodiaq pro značku Škoda a prostřednictvím mohutných kol, ostrých hran a skulpturálních tvarů dokazuje, že čistý a emocionální design největšího SUV značky Škoda dává ještě dostatečný tvůrčí prostor. V červnu bude šestý žákovský vůz v řadě, zahájené v roce 2014, představen veřejnosti.
Praktický projekt žákovského auta je pro zúčastněné žáky vrcholem jejich odborného vzdělávání. Mají možnost už během studia prokázat svou kreativitu a konstruktérský talent. Zuzana Otradovská, jedna z žákyň, zdůrazňuje: „Projekt žákovského auta je jednoduše fantastický,“ a ptá se: „Kde jinde dostanete během výuky tak jedinečnou možnost v malém týmu a s podporou zkušených techniků, designérů značky Škoda a mistrů odborného výcviku zkonstruovat vlastní auto a přitom uskutečňovat vlastní nápady a vize?”.
V rané fázi výuky navštívili účastníci projektu oddělení Škoda Design a mohli se tak podívat do tvůrčí dílny šéfdesignéra Olivera Stefaniho a jeho týmu. Pod jeho pečlivým vedením následně vytvářeli první vlastní, ručně kreslené skici nového žákovského automobilu.
Od roku 2014 navrhují žáci Středního odborného učiliště strojírenského v Mladé Boleslavi každý rok novou studii. První žákovský vůz byl Citijet na bázi modelu Škoda Citigo, po něm následoval pickup Funstar, vycházející z modelu Fabia. Rapid Spaceback byl základem pro kupé Atero. V roce 2017 vznikl opět z modelu Škoda Citigo elektrický žákovský vůz Element, v roce 2018 představili žáci Sunroq – kabriolet na bázi kompaktního SUV Škoda Karoq.
Každý z těchto vozů je důkazem kreativity dorostu společnosti Škoda Auto a současně ukazuje, jaké šance nabízí studium na Škoda Akademii. Střední odborné učiliště strojírenské, založené již v roce 1927, nabízí tří- a čtyřletý vzdělávací programy v celé řadě technických oborů. Z vysokého standardu vzdělání a moderního vybavení školy profitují jak žáci, tak i jejich pozdější zaměstnavatel.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?