S nově představeným modelem Cayenne Coupe se automobilka Porsche pouští do souboje o přízeň zákazníků na trhu, na kterém již delší dobu působí třeba BMW se svým modelem X6, nebo Mercedes-Benz se svým GLE Coupe. A ačkoliv všechny vozy vznikají podle velice podobného receptu, Cayenne Coupé působí až výjimečně zdařile.
„Kupé nabízí všechny technické detaily současného modelu Ceyenne, má však mnohem dynamičtější design a nové technické detaily, které ho činí ještě progresivnějším, atletičtějším a emocionálnějším," uvedl k novému modelu Oliver Blume, předseda značky Porsche.
Úprava vozu se neomezila jen na zadní část, ale pozměnila kompletně celou střechu. Ta je nyní o 19.8 mm nižší a změnil se tak i sklon čelního skla a A-sloupků. Standardně je střecha prosklená, u některých modelů však může být sklo nahrazeno karbonem. Sportovní ambice pak podtrhuje i aktivní spoiler ukrytý v pátých dveřích, který se automaticky vysouvá o 134.6 mm při překročení rychlosti 90 km/h.
Změny se také dotkly designu zadních dveří, zadních karosářských panelů a umístění registrační značky, která je nově integrována do zadního nárazníků.
Výše zmíněná karbonová střecha je u modelu Cayenne novinkou a dostupná bude pouze pro modely Coupe. Dostupná bude v jednom z několika „sportovních balíčků," které mohou současně obsahovat lehká 22-palcová kola GT design, sportovní sedadla s látkovými středy Pepita, karbonovými nebo Alkantarovými dopňky interiéru nebo sportovním výfukovým systémem.
Vůz je dále ve standardu vybaven aktivním podvozkem PASM (Porsche Active Suspension Management) a 20-palcovými koly Sport Chrono Package.
A zatímco cestující vpředu si budou moci vychutnávat požitek ze sportovních sedadel, zadní cestující budou oproti tradičnímu modelu připraveni o 30 mm místa nad hlavou. Velikost kufru je standardně 622 litrů, po sklopení sedadel pak 1 537 litrů. Pouze u varianty Turbo se kufr zmenší ještě na 600 / 1509 litrů.
A tím se dostáváme k motorizacím, které budou ze začátku pouze dvě. Standardní 3.0 litrová V6 nabídne 340 koní a 450 Nm točivého momentu. To postačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 5.7 sekundy a maximání rychlosti 243 km/h.
Vrcholem nabídky bude model Cayenne Turbo Coupe, pod jehož kapotou je ukryt 4.0 litrový motor V8 s twin-trubo přeplňováním, který nabídne výkon 549 koní a 768 Nm. Z 0 na 100 km/h tak vůz zrychlí za 3.7 sekundy a maximální rychlost dosahuje až 286 km/h.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.