Porsche Cayenne Coupe: Stylové, výkonné a technologiemi nabité SUV

Porsche Cayenne Coupe
Porsche Cayenne Coupe, foto: Porsche
Antonín Marek , AutoRoad.cz 22. března 2019 11:35
Sdílej:

S nově představeným modelem Cayenne Coupe se automobilka Porsche pouští do souboje o přízeň zákazníků na trhu, na kterém již delší dobu působí třeba BMW se svým modelem X6, nebo Mercedes-Benz se svým GLE Coupe. A ačkoliv všechny vozy vznikají podle velice podobného receptu, Cayenne Coupé působí až výjimečně zdařile.

„Kupé nabízí všechny technické detaily současného modelu Ceyenne, má však mnohem dynamičtější design a nové technické detaily, které ho činí ještě progresivnějším, atletičtějším a emocionálnějším," uvedl k novému modelu Oliver Blume, předseda značky Porsche.

Úprava vozu se neomezila jen na zadní část, ale pozměnila kompletně celou střechu. Ta je nyní o 19.8 mm nižší a změnil se tak i sklon čelního skla a A-sloupků. Standardně je střecha prosklená, u některých modelů však může být sklo nahrazeno karbonem. Sportovní ambice pak podtrhuje i aktivní spoiler ukrytý v pátých dveřích, který se automaticky vysouvá o 134.6 mm při překročení rychlosti 90 km/h.

Změny se také dotkly designu zadních dveří, zadních karosářských panelů a umístění registrační značky, která je nově integrována do zadního nárazníků.

Výše zmíněná karbonová střecha je u modelu Cayenne novinkou a dostupná bude pouze pro modely Coupe. Dostupná bude v jednom z několika „sportovních balíčků," které mohou současně obsahovat lehká 22-palcová kola GT design, sportovní sedadla s látkovými středy Pepita, karbonovými nebo Alkantarovými dopňky interiéru nebo sportovním výfukovým systémem.

Vůz je dále ve standardu vybaven aktivním podvozkem PASM (Porsche Active Suspension Management) a 20-palcovými koly Sport Chrono Package.

A zatímco cestující vpředu si budou moci vychutnávat požitek ze sportovních sedadel, zadní cestující budou oproti tradičnímu modelu připraveni o 30 mm místa nad hlavou. Velikost kufru je standardně 622 litrů, po sklopení sedadel pak 1 537 litrů. Pouze u varianty Turbo se kufr zmenší ještě na 600 / 1509 litrů.

A tím se dostáváme k motorizacím, které budou ze začátku pouze dvě. Standardní 3.0 litrová V6 nabídne 340 koní a 450 Nm točivého momentu. To postačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 5.7 sekundy a maximání rychlosti 243 km/h. 

Vrcholem nabídky bude model Cayenne Turbo Coupe, pod jehož kapotou je ukryt 4.0 litrový motor V8 s twin-trubo přeplňováním, který nabídne výkon 549 koní a 768 Nm. Z 0 na 100 km/h tak vůz zrychlí za 3.7 sekundy a maximální rychlost dosahuje až 286 km/h.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.