S nově představeným modelem Cayenne Coupe se automobilka Porsche pouští do souboje o přízeň zákazníků na trhu, na kterém již delší dobu působí třeba BMW se svým modelem X6, nebo Mercedes-Benz se svým GLE Coupe. A ačkoliv všechny vozy vznikají podle velice podobného receptu, Cayenne Coupé působí až výjimečně zdařile.
„Kupé nabízí všechny technické detaily současného modelu Ceyenne, má však mnohem dynamičtější design a nové technické detaily, které ho činí ještě progresivnějším, atletičtějším a emocionálnějším," uvedl k novému modelu Oliver Blume, předseda značky Porsche.
Úprava vozu se neomezila jen na zadní část, ale pozměnila kompletně celou střechu. Ta je nyní o 19.8 mm nižší a změnil se tak i sklon čelního skla a A-sloupků. Standardně je střecha prosklená, u některých modelů však může být sklo nahrazeno karbonem. Sportovní ambice pak podtrhuje i aktivní spoiler ukrytý v pátých dveřích, který se automaticky vysouvá o 134.6 mm při překročení rychlosti 90 km/h.
Změny se také dotkly designu zadních dveří, zadních karosářských panelů a umístění registrační značky, která je nově integrována do zadního nárazníků.
Výše zmíněná karbonová střecha je u modelu Cayenne novinkou a dostupná bude pouze pro modely Coupe. Dostupná bude v jednom z několika „sportovních balíčků," které mohou současně obsahovat lehká 22-palcová kola GT design, sportovní sedadla s látkovými středy Pepita, karbonovými nebo Alkantarovými dopňky interiéru nebo sportovním výfukovým systémem.
Vůz je dále ve standardu vybaven aktivním podvozkem PASM (Porsche Active Suspension Management) a 20-palcovými koly Sport Chrono Package.
A zatímco cestující vpředu si budou moci vychutnávat požitek ze sportovních sedadel, zadní cestující budou oproti tradičnímu modelu připraveni o 30 mm místa nad hlavou. Velikost kufru je standardně 622 litrů, po sklopení sedadel pak 1 537 litrů. Pouze u varianty Turbo se kufr zmenší ještě na 600 / 1509 litrů.
A tím se dostáváme k motorizacím, které budou ze začátku pouze dvě. Standardní 3.0 litrová V6 nabídne 340 koní a 450 Nm točivého momentu. To postačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 5.7 sekundy a maximání rychlosti 243 km/h.
Vrcholem nabídky bude model Cayenne Turbo Coupe, pod jehož kapotou je ukryt 4.0 litrový motor V8 s twin-trubo přeplňováním, který nabídne výkon 549 koní a 768 Nm. Z 0 na 100 km/h tak vůz zrychlí za 3.7 sekundy a maximální rychlost dosahuje až 286 km/h.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?