S nově představeným modelem Cayenne Coupe se automobilka Porsche pouští do souboje o přízeň zákazníků na trhu, na kterém již delší dobu působí třeba BMW se svým modelem X6, nebo Mercedes-Benz se svým GLE Coupe. A ačkoliv všechny vozy vznikají podle velice podobného receptu, Cayenne Coupé působí až výjimečně zdařile.
„Kupé nabízí všechny technické detaily současného modelu Ceyenne, má však mnohem dynamičtější design a nové technické detaily, které ho činí ještě progresivnějším, atletičtějším a emocionálnějším," uvedl k novému modelu Oliver Blume, předseda značky Porsche.
Úprava vozu se neomezila jen na zadní část, ale pozměnila kompletně celou střechu. Ta je nyní o 19.8 mm nižší a změnil se tak i sklon čelního skla a A-sloupků. Standardně je střecha prosklená, u některých modelů však může být sklo nahrazeno karbonem. Sportovní ambice pak podtrhuje i aktivní spoiler ukrytý v pátých dveřích, který se automaticky vysouvá o 134.6 mm při překročení rychlosti 90 km/h.
Změny se také dotkly designu zadních dveří, zadních karosářských panelů a umístění registrační značky, která je nově integrována do zadního nárazníků.
Výše zmíněná karbonová střecha je u modelu Cayenne novinkou a dostupná bude pouze pro modely Coupe. Dostupná bude v jednom z několika „sportovních balíčků," které mohou současně obsahovat lehká 22-palcová kola GT design, sportovní sedadla s látkovými středy Pepita, karbonovými nebo Alkantarovými dopňky interiéru nebo sportovním výfukovým systémem.
Vůz je dále ve standardu vybaven aktivním podvozkem PASM (Porsche Active Suspension Management) a 20-palcovými koly Sport Chrono Package.
A zatímco cestující vpředu si budou moci vychutnávat požitek ze sportovních sedadel, zadní cestující budou oproti tradičnímu modelu připraveni o 30 mm místa nad hlavou. Velikost kufru je standardně 622 litrů, po sklopení sedadel pak 1 537 litrů. Pouze u varianty Turbo se kufr zmenší ještě na 600 / 1509 litrů.
A tím se dostáváme k motorizacím, které budou ze začátku pouze dvě. Standardní 3.0 litrová V6 nabídne 340 koní a 450 Nm točivého momentu. To postačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 5.7 sekundy a maximání rychlosti 243 km/h.
Vrcholem nabídky bude model Cayenne Turbo Coupe, pod jehož kapotou je ukryt 4.0 litrový motor V8 s twin-trubo přeplňováním, který nabídne výkon 549 koní a 768 Nm. Z 0 na 100 km/h tak vůz zrychlí za 3.7 sekundy a maximální rychlost dosahuje až 286 km/h.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?