O značce Fisker se dlouho mluvilo hlavně ve spojení s prémiovým elektrickým sedanem EMotion, ovšem teď nastává změna. Automobilka oznámila úmysl představit hned tři dostupné modely, přičemž dnes zveřejnila skicu prvního z nich. Tím je dosud bezejmenný elektrický crossover / SUV, jehož cena a parametry z něj dělají ideálního konkurenta Tesly Model Y.
Automobilka se zatím pochlubila pouze skicou přední části, na které však vůz vypadá skutečně elegantně, stylově a dominantně. Technické parametry sice neznáme detailně, přesto se prý můžeme těšit na dojezd okolo 300 mil (cca 482 km), akumulátory o kapacitě 80 kWh, volitelný pohon všech kol a hlavně cenu začínající pod částkou 40 000 dolarů, tedy cca 903 000 Kč.
Tolik říká krátký příspěvek na Facebooku výrobce, webu The Drive se však podařilo najít i další zajímavé informace o tomto konceptu. Interiér by měl nabídnout unikátní avšak intuitivní rozhraní, čímž se chce Fisker zřejmě vymezit proti trendům poslední doby, kdy se interiér přeplňuje obřími obrazovkami.
Celkově by měl interiér působit moderně, čemuž má pomoci jak design, tak materiály a technologie. Dočkat bychom se měli třeba průhledového displeje (HUD), díky kterému nemusí řidič spouštět oči ze silnice. Vůz by měl navíc nabídnout „vzdušnou a prostornou atmosféru bez omezení bezpečnosti," což může podle The Drive naznačovat větší množství oken, případně užší boční sloupky.
První funkční prototyp by měl být prezentován již koncem tohoto roku, kdy hodlá automobilka zahájit příjem objednávek. Zahájení sériové výroby se však očekává až na druhou polovinu roku 2021, čímž dává nejlevnější Tesle Model Y určitý náskok. Výroba by ale měla probíhat v USA, pouze zatím nebylo rozhodnuto kde konkrétně.
„Náš tým se rozhodl vytvořit cenově dostupný elektromobil, který bude zajímavější a emocionálnější než cokoliv, co trh nabízí," uvedl zakladatel automobilky Henrik Fisker. „Jsme nadšeni, že můžeme představit vozidlo, které skutečně oživí segment SUV. Za přijatelnou cenu, startující pod částkou 40 000 dolarů, nabízíme přitažlivé, luxusně odolné a zelené vozidlo, doplněné o unikátní nové zkušenosti a technologie, které bude dostupné lidem napříč USA i ve světě."
Automobilka plánuje celkem tři dostupné elektrické modely, přičemž SUV má být prvním z nich. Po jeho uvedení na trh bychom se měli konečně dočkat i produkčního modelu luxusního elektrického sedanu EMotion. Ten by měl být nejluxusnějším vozem v nabídce Fiskeru a současně má posloužit jako ukázka technologických dovedností automobilky a příslib budoucího uplatnění technologie baterií s pevným elektrolytem.
Technologie solid-state baterií, tedy baterií s pevným elektrolytem, je mezi výrobci automobilů žhavým tématem. Právě díky této technologii by totiž mohla odpadnout většina nevýhod, jako je krátký dojezd, vysoká hmotnost, zdlouhavé nabíjení nebo rizika spojená s nehodami. A právě na této technologii už Fisker poměrně dlouhou dobu pracuje.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.