O značce Fisker se dlouho mluvilo hlavně ve spojení s prémiovým elektrickým sedanem EMotion, ovšem teď nastává změna. Automobilka oznámila úmysl představit hned tři dostupné modely, přičemž dnes zveřejnila skicu prvního z nich. Tím je dosud bezejmenný elektrický crossover / SUV, jehož cena a parametry z něj dělají ideálního konkurenta Tesly Model Y.
Automobilka se zatím pochlubila pouze skicou přední části, na které však vůz vypadá skutečně elegantně, stylově a dominantně. Technické parametry sice neznáme detailně, přesto se prý můžeme těšit na dojezd okolo 300 mil (cca 482 km), akumulátory o kapacitě 80 kWh, volitelný pohon všech kol a hlavně cenu začínající pod částkou 40 000 dolarů, tedy cca 903 000 Kč.
Tolik říká krátký příspěvek na Facebooku výrobce, webu The Drive se však podařilo najít i další zajímavé informace o tomto konceptu. Interiér by měl nabídnout unikátní avšak intuitivní rozhraní, čímž se chce Fisker zřejmě vymezit proti trendům poslední doby, kdy se interiér přeplňuje obřími obrazovkami.
Celkově by měl interiér působit moderně, čemuž má pomoci jak design, tak materiály a technologie. Dočkat bychom se měli třeba průhledového displeje (HUD), díky kterému nemusí řidič spouštět oči ze silnice. Vůz by měl navíc nabídnout „vzdušnou a prostornou atmosféru bez omezení bezpečnosti," což může podle The Drive naznačovat větší množství oken, případně užší boční sloupky.
První funkční prototyp by měl být prezentován již koncem tohoto roku, kdy hodlá automobilka zahájit příjem objednávek. Zahájení sériové výroby se však očekává až na druhou polovinu roku 2021, čímž dává nejlevnější Tesle Model Y určitý náskok. Výroba by ale měla probíhat v USA, pouze zatím nebylo rozhodnuto kde konkrétně.
„Náš tým se rozhodl vytvořit cenově dostupný elektromobil, který bude zajímavější a emocionálnější než cokoliv, co trh nabízí," uvedl zakladatel automobilky Henrik Fisker. „Jsme nadšeni, že můžeme představit vozidlo, které skutečně oživí segment SUV. Za přijatelnou cenu, startující pod částkou 40 000 dolarů, nabízíme přitažlivé, luxusně odolné a zelené vozidlo, doplněné o unikátní nové zkušenosti a technologie, které bude dostupné lidem napříč USA i ve světě."
Automobilka plánuje celkem tři dostupné elektrické modely, přičemž SUV má být prvním z nich. Po jeho uvedení na trh bychom se měli konečně dočkat i produkčního modelu luxusního elektrického sedanu EMotion. Ten by měl být nejluxusnějším vozem v nabídce Fiskeru a současně má posloužit jako ukázka technologických dovedností automobilky a příslib budoucího uplatnění technologie baterií s pevným elektrolytem.
Technologie solid-state baterií, tedy baterií s pevným elektrolytem, je mezi výrobci automobilů žhavým tématem. Právě díky této technologii by totiž mohla odpadnout většina nevýhod, jako je krátký dojezd, vysoká hmotnost, zdlouhavé nabíjení nebo rizika spojená s nehodami. A právě na této technologii už Fisker poměrně dlouhou dobu pracuje.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?