O značce Fisker se dlouho mluvilo hlavně ve spojení s prémiovým elektrickým sedanem EMotion, ovšem teď nastává změna. Automobilka oznámila úmysl představit hned tři dostupné modely, přičemž dnes zveřejnila skicu prvního z nich. Tím je dosud bezejmenný elektrický crossover / SUV, jehož cena a parametry z něj dělají ideálního konkurenta Tesly Model Y.
Automobilka se zatím pochlubila pouze skicou přední části, na které však vůz vypadá skutečně elegantně, stylově a dominantně. Technické parametry sice neznáme detailně, přesto se prý můžeme těšit na dojezd okolo 300 mil (cca 482 km), akumulátory o kapacitě 80 kWh, volitelný pohon všech kol a hlavně cenu začínající pod částkou 40 000 dolarů, tedy cca 903 000 Kč.
Tolik říká krátký příspěvek na Facebooku výrobce, webu The Drive se však podařilo najít i další zajímavé informace o tomto konceptu. Interiér by měl nabídnout unikátní avšak intuitivní rozhraní, čímž se chce Fisker zřejmě vymezit proti trendům poslední doby, kdy se interiér přeplňuje obřími obrazovkami.
Celkově by měl interiér působit moderně, čemuž má pomoci jak design, tak materiály a technologie. Dočkat bychom se měli třeba průhledového displeje (HUD), díky kterému nemusí řidič spouštět oči ze silnice. Vůz by měl navíc nabídnout „vzdušnou a prostornou atmosféru bez omezení bezpečnosti," což může podle The Drive naznačovat větší množství oken, případně užší boční sloupky.
První funkční prototyp by měl být prezentován již koncem tohoto roku, kdy hodlá automobilka zahájit příjem objednávek. Zahájení sériové výroby se však očekává až na druhou polovinu roku 2021, čímž dává nejlevnější Tesle Model Y určitý náskok. Výroba by ale měla probíhat v USA, pouze zatím nebylo rozhodnuto kde konkrétně.
„Náš tým se rozhodl vytvořit cenově dostupný elektromobil, který bude zajímavější a emocionálnější než cokoliv, co trh nabízí," uvedl zakladatel automobilky Henrik Fisker. „Jsme nadšeni, že můžeme představit vozidlo, které skutečně oživí segment SUV. Za přijatelnou cenu, startující pod částkou 40 000 dolarů, nabízíme přitažlivé, luxusně odolné a zelené vozidlo, doplněné o unikátní nové zkušenosti a technologie, které bude dostupné lidem napříč USA i ve světě."
Automobilka plánuje celkem tři dostupné elektrické modely, přičemž SUV má být prvním z nich. Po jeho uvedení na trh bychom se měli konečně dočkat i produkčního modelu luxusního elektrického sedanu EMotion. Ten by měl být nejluxusnějším vozem v nabídce Fiskeru a současně má posloužit jako ukázka technologických dovedností automobilky a příslib budoucího uplatnění technologie baterií s pevným elektrolytem.
Technologie solid-state baterií, tedy baterií s pevným elektrolytem, je mezi výrobci automobilů žhavým tématem. Právě díky této technologii by totiž mohla odpadnout většina nevýhod, jako je krátký dojezd, vysoká hmotnost, zdlouhavé nabíjení nebo rizika spojená s nehodami. A právě na této technologii už Fisker poměrně dlouhou dobu pracuje.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.