I když je aktuální počasí spíše chladné, denní teploty v uplynulých dvou týdnech dokázaly opakovaně atakovat hranici dvaceti stupňů. V odpoledních hodinách jsme tak poprvé otestovali své klimatizace a někteří řidiči už přemýšlejí i nad přezouváním. To potvrzují zejména množící se fotografie na sociálních sítích, kde se majitelé aut chlubí, že již vyměnili pěkná kola za plechové disky. Je však takto brzké přezouvání dobrý nápad?
Je obecně známo, že teplota osm stupňů tvoří předěl mezi vhodným použitím letní či zimní pneumatiky. Dokážeme tedy pochopit řidiče, kteří na základě vysokých odpoledních teplot vyhodnotili, že již mohou s klidným svědomím přezout na letní pneumatiky. Bohužel před sebou máme jaro, což je období plné dešťů. A jelikož se ranní teploty pohybují kolem nuly, stále musíme počítat s tvorbou náledí. Situace se navíc jen tak nezlepší, jak ukazuje aktuální předpověď na následující dva týdny. Na většině území se denní teploty budou sice pohybovat kolem deseti stupňů, v noci však může stále mrznout, takže ochranné folie a škrabky mějte stále v pohotovosti.
Důležité je také uvědomit si zákonné podmínky, které nařizují použití zimních pneumatik v období od 1. listopadu do 31. března. Zákon sice říká: "Pokud se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza." Zároveň se však otevírá zadní vrátka tím, že tyto stížené jízdní podmínky lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat. Jinak řečeno, pokud se v tomto období na letních pneumatikách připlete k dopravní nehodě, byť zcela nezaviněné, vyšetřování Policie i pojišťovny se může obrátit proti vám.
Na co však ideální čas je, tak výběr vhodných letních pneumatik. Český dTest spolu s německým ADACem již otestovali patnácti i šestnáctipalcové letní pneumatiky, výsledky se můžete dočíst ve výše odkazovaném článku. S blížícím se obdobím se může stát, že nejoblíbenější pneumatiky budou dočasně vyprodány, hlavně ty cenově dostupné. Při objednávání si dejte pozor na stáří objednaných pneumatik, většina prodejců naštěstí udává čtyřmístné DOT označení, ze kterého lze datum výroby vyčíst (například 3718 znamená, že byla pneumatika vyrobena 37. týden v roce 2018).
Nic nezkazíte ani včasným objednáním v pneuservisu na začátek či v polovině dubna. V tomto období (pokud nebydlíte v horských oblastech), se již s největší pravděpodobností přívaly sněhu nevrátí a zima bude definitivně pryč.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?