I když je aktuální počasí spíše chladné, denní teploty v uplynulých dvou týdnech dokázaly opakovaně atakovat hranici dvaceti stupňů. V odpoledních hodinách jsme tak poprvé otestovali své klimatizace a někteří řidiči už přemýšlejí i nad přezouváním. To potvrzují zejména množící se fotografie na sociálních sítích, kde se majitelé aut chlubí, že již vyměnili pěkná kola za plechové disky. Je však takto brzké přezouvání dobrý nápad?
Je obecně známo, že teplota osm stupňů tvoří předěl mezi vhodným použitím letní či zimní pneumatiky. Dokážeme tedy pochopit řidiče, kteří na základě vysokých odpoledních teplot vyhodnotili, že již mohou s klidným svědomím přezout na letní pneumatiky. Bohužel před sebou máme jaro, což je období plné dešťů. A jelikož se ranní teploty pohybují kolem nuly, stále musíme počítat s tvorbou náledí. Situace se navíc jen tak nezlepší, jak ukazuje aktuální předpověď na následující dva týdny. Na většině území se denní teploty budou sice pohybovat kolem deseti stupňů, v noci však může stále mrznout, takže ochranné folie a škrabky mějte stále v pohotovosti.
Důležité je také uvědomit si zákonné podmínky, které nařizují použití zimních pneumatik v období od 1. listopadu do 31. března. Zákon sice říká: "Pokud se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza." Zároveň se však otevírá zadní vrátka tím, že tyto stížené jízdní podmínky lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat. Jinak řečeno, pokud se v tomto období na letních pneumatikách připlete k dopravní nehodě, byť zcela nezaviněné, vyšetřování Policie i pojišťovny se může obrátit proti vám.
Na co však ideální čas je, tak výběr vhodných letních pneumatik. Český dTest spolu s německým ADACem již otestovali patnácti i šestnáctipalcové letní pneumatiky, výsledky se můžete dočíst ve výše odkazovaném článku. S blížícím se obdobím se může stát, že nejoblíbenější pneumatiky budou dočasně vyprodány, hlavně ty cenově dostupné. Při objednávání si dejte pozor na stáří objednaných pneumatik, většina prodejců naštěstí udává čtyřmístné DOT označení, ze kterého lze datum výroby vyčíst (například 3718 znamená, že byla pneumatika vyrobena 37. týden v roce 2018).
Nic nezkazíte ani včasným objednáním v pneuservisu na začátek či v polovině dubna. V tomto období (pokud nebydlíte v horských oblastech), se již s největší pravděpodobností přívaly sněhu nevrátí a zima bude definitivně pryč.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.