Škoda Karoq v ohrožení. Korea vytáhla SsangYongem eso z rukávu

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 6. března 2019, 14:55 Aktualizováno 9.3.2019, 10:26 Google+

Ženevský autosalon se stal svědkem premiéry již čtvrté generace kompaktního SUV SsangYong Korando, které se od svých předků výrazně liší. SsangYong totiž přesedlal na výrazně umírněnější a hlavně líbivější designový jazyk, který zaujal již u modelu Rexton. Kromě toho má však Korando v rukávu další esa, kterými se chce postavit proti zavedené evropské konkurenci.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
SsangYong Korando

SsangYong Korando | foto: SsangYong

Sdílejte článek

Nová generace narostla takřka ve všech směrech, na délku ji naměříte 4 452 mm, na šířku 1 870 mm a jediná výška se nepatrně smrskla na 1 620 mm. Rozvor náprav činí 2 675 mm, což je jedna z nejvyšších hodnot v segmentu kompaktních SUV, do kterého Korando spadá.

Díky tomu může Korando nabídnout poměrně prostornou kabinu, která by posádku neměla omezovat v žádném směru. Místa by mělo být dost i pro hlavu, a to navzdory nižší výšce vozu. Zásadní rozdíl oproti konkurenci by se měl odehrát v oblasti prostoru na zadních sedadlech a také v kufru, kde by mělo Korando excelovat. Základní objem kufru je už tak nadprůměrných 551 litrů, přičemž po sklopení sedadel vznikne až 1 248 litrů.

Interiér působí na první pohled vybaveně, moderně a na danou třídu i celkem prémiově. Vůz dostal 9-palcový plně digitální přístrojový štít a 10.25-palcový displej infotainmentu s podporou Apple CarPlay a Android Auto. Na snímcích můžeme vidět i vícebarevné čalounění, včetně koženého nebo kombinace, a nechybí ani ambientní osvětlení.

Pod kapotou může být ukryt 1.5 litrový benzínový čtyřválec s turbem, který nabídne výkon 163 koní a točivý moment 280 Nm, nebo 1.6 litrový turbodiesel o výkonu 136 koní s točivým momentem 324 Nm. Oba motory by měly být v základu dodávány s pohonem předních kol a manuální šestistupňovou převodovkou. Zájemci si však budou moci připlatit i za šestistupňový automat Aisin, nebo pohon všech kol Active 4x4. Podle webu Carscoops bychom se však od roku 2020 mohli dočkat rozšíření nabídky o čistě elektrický model.

Potencionální zájemce navíc jistě potěší bohatá nabídka jízdních asistentů. Korando by mělo nabídnout techniku jako asistent pro sjíždění kopců, asistent pro rozjezd do kopce, automatické nouzové brzdění AEB, varování před vybočením z pruhu, asistent pro udržování jízdy v pruhu, rozeznávání dopravních značek, asistent dálkových světel, atd.

Model bude konkurovat takovým vozům, jako je třeba Škoda Karoq, Honda CR-V nebo Kia Sportage. Korando by mělo být dostupné již od poloviny tohoto roku, na český trh pak zamíří na podzim.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Škoda Karoq v ohrožení. Korea vytáhla SsangYongem eso z rukávu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volvo XC40

Volvo ještě bezpečnější! Těžko ale říci, komu udělá nová změna radost

Ford dal svým designérům nástroj, jenž umožňuje ihned prohlížet návrhy interiéru z jakéhokoliv místa

ZE ZÁKULISÍ. Úžasný nástroj pro designéry Fordu

Akumulátorový systém Volkswagenu v modulární platformě MEB pro elektromobily

Klíčový AKUMULÁTOROVÝ SYSTÉM. Jak funguje?

Lexus představil první bateriový elektromobil UX 300e

BOOM ELEKTROMOBILŮ? Registrace ukazují skutečnost a ministerstvo připravuje DOTACE

Jetta

JETTA, levná značka Volkswagenu. Jak se jí daří prodávat a co bude dál?

Nový Ford Kuga

JAK DOPADLO? Nové SUV Ford Kuga na testech bezpečnosti Euro NCAP

Německá prokuratura prohledala sídlo Volkswagenu

Volkswagen MÁ PROBLÉMY! Prokuratura OBSADILA sídlo značky

Hyundai Nexo FCV

Nový rekord v dojezdu sériových vodíkových automobilů

Německý autoservis narazil na spoustu problémů při opravě zadního nárazníku Tesly Model S

Banální oprava Tesly? Netušíte, co vás čeká a kolik to bude stát

Mitsubishi Eclipse Cross

Test: Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 Turbo CVT 4WD, crossover nejen do města

reklama

Doporučujeme

Lynk & Co 03

Lynk & Co nabídne velmi ostrý sedan, mají se tradiční značky začít bát?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Odklon od elektromobility? Německo připravuje investici do jiného zdroje

  2. Volkswagen MÁ PROBLÉMY! Prokuratura OBSADILA sídlo značky

  3. Volvo ještě bezpečnější! Těžko ale říci, komu udělá nová změna radost

  4. Test: Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 Turbo CVT 4WD, crossover nejen do města

  5. Banální oprava Tesly? Netušíte, co vás čeká a kolik to bude stát

  6. BOOM ELEKTROMOBILŮ? Registrace ukazují skutečnost a ministerstvo připravuje DOTACE

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud