Škoda Karoq v ohrožení. Korea vytáhla SsangYongem eso z rukávu

SsangYong v Ženevě odhalil nové Korando
SsangYong v Ženevě odhalil nové Korando, foto: SsangYong
Antonín Marek , AutoRoad.cz 6. března 2019 14:55 | akt. 9. března 2019 10:26
Sdílej:

Ženevský autosalon se stal svědkem premiéry již čtvrté generace kompaktního SUV SsangYong Korando, které se od svých předků výrazně liší. SsangYong totiž přesedlal na výrazně umírněnější a hlavně líbivější designový jazyk, který zaujal již u modelu Rexton. Kromě toho má však Korando v rukávu další esa, kterými se chce postavit proti zavedené evropské konkurenci.

Nová generace narostla takřka ve všech směrech, na délku ji naměříte 4 452 mm, na šířku 1 870 mm a jediná výška se nepatrně smrskla na 1 620 mm. Rozvor náprav činí 2 675 mm, což je jedna z nejvyšších hodnot v segmentu kompaktních SUV, do kterého Korando spadá.

Díky tomu může Korando nabídnout poměrně prostornou kabinu, která by posádku neměla omezovat v žádném směru. Místa by mělo být dost i pro hlavu, a to navzdory nižší výšce vozu. Zásadní rozdíl oproti konkurenci by se měl odehrát v oblasti prostoru na zadních sedadlech a také v kufru, kde by mělo Korando excelovat. Základní objem kufru je už tak nadprůměrných 551 litrů, přičemž po sklopení sedadel vznikne až 1 248 litrů.

Interiér působí na první pohled vybaveně, moderně a na danou třídu i celkem prémiově. Vůz dostal 9-palcový plně digitální přístrojový štít a 10.25-palcový displej infotainmentu s podporou Apple CarPlay a Android Auto. Na snímcích můžeme vidět i vícebarevné čalounění, včetně koženého nebo kombinace, a nechybí ani ambientní osvětlení.

Pod kapotou může být ukryt 1.5 litrový benzínový čtyřválec s turbem, který nabídne výkon 163 koní a točivý moment 280 Nm, nebo 1.6 litrový turbodiesel o výkonu 136 koní s točivým momentem 324 Nm. Oba motory by měly být v základu dodávány s pohonem předních kol a manuální šestistupňovou převodovkou. Zájemci si však budou moci připlatit i za šestistupňový automat Aisin, nebo pohon všech kol Active 4x4. Podle webu Carscoops bychom se však od roku 2020 mohli dočkat rozšíření nabídky o čistě elektrický model.

Potencionální zájemce navíc jistě potěší bohatá nabídka jízdních asistentů. Korando by mělo nabídnout techniku jako asistent pro sjíždění kopců, asistent pro rozjezd do kopce, automatické nouzové brzdění AEB, varování před vybočením z pruhu, asistent pro udržování jízdy v pruhu, rozeznávání dopravních značek, asistent dálkových světel, atd.

Model bude konkurovat takovým vozům, jako je třeba Škoda Karoq, Honda CR-V nebo Kia Sportage. Korando by mělo být dostupné již od poloviny tohoto roku, na český trh pak zamíří na podzim.

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.