Ženevský autosalon se stal svědkem premiéry již čtvrté generace kompaktního SUV SsangYong Korando, které se od svých předků výrazně liší. SsangYong totiž přesedlal na výrazně umírněnější a hlavně líbivější designový jazyk, který zaujal již u modelu Rexton. Kromě toho má však Korando v rukávu další esa, kterými se chce postavit proti zavedené evropské konkurenci.
Nová generace narostla takřka ve všech směrech, na délku ji naměříte 4 452 mm, na šířku 1 870 mm a jediná výška se nepatrně smrskla na 1 620 mm. Rozvor náprav činí 2 675 mm, což je jedna z nejvyšších hodnot v segmentu kompaktních SUV, do kterého Korando spadá.
Díky tomu může Korando nabídnout poměrně prostornou kabinu, která by posádku neměla omezovat v žádném směru. Místa by mělo být dost i pro hlavu, a to navzdory nižší výšce vozu. Zásadní rozdíl oproti konkurenci by se měl odehrát v oblasti prostoru na zadních sedadlech a také v kufru, kde by mělo Korando excelovat. Základní objem kufru je už tak nadprůměrných 551 litrů, přičemž po sklopení sedadel vznikne až 1 248 litrů.
Interiér působí na první pohled vybaveně, moderně a na danou třídu i celkem prémiově. Vůz dostal 9-palcový plně digitální přístrojový štít a 10.25-palcový displej infotainmentu s podporou Apple CarPlay a Android Auto. Na snímcích můžeme vidět i vícebarevné čalounění, včetně koženého nebo kombinace, a nechybí ani ambientní osvětlení.
Pod kapotou může být ukryt 1.5 litrový benzínový čtyřválec s turbem, který nabídne výkon 163 koní a točivý moment 280 Nm, nebo 1.6 litrový turbodiesel o výkonu 136 koní s točivým momentem 324 Nm. Oba motory by měly být v základu dodávány s pohonem předních kol a manuální šestistupňovou převodovkou. Zájemci si však budou moci připlatit i za šestistupňový automat Aisin, nebo pohon všech kol Active 4x4. Podle webu Carscoops bychom se však od roku 2020 mohli dočkat rozšíření nabídky o čistě elektrický model.
Potencionální zájemce navíc jistě potěší bohatá nabídka jízdních asistentů. Korando by mělo nabídnout techniku jako asistent pro sjíždění kopců, asistent pro rozjezd do kopce, automatické nouzové brzdění AEB, varování před vybočením z pruhu, asistent pro udržování jízdy v pruhu, rozeznávání dopravních značek, asistent dálkových světel, atd.
Model bude konkurovat takovým vozům, jako je třeba Škoda Karoq, Honda CR-V nebo Kia Sportage. Korando by mělo být dostupné již od poloviny tohoto roku, na český trh pak zamíří na podzim.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.