Automobilka Fiat letos slaví již 120 let své existence, což se rozhodla oslavit ženevskou premiérou nového elektrického konceptu Centoventi. A protože v moderní historii italské automobilky hrály zásadní roli především malé městské automobily, věnuje se koncept Centoventi právě jejich budoucnosti.
Nový koncept Centoventi, což v překladu z italštiny znamená 120, může být pohledem na model Panda budoucnosti. Mělo by se totiž jednat o kompaktní městský automobil, tedy elektromobil, který však nabídne bohaté možnosti přizpůsobení interiéru, exteriéru i pohonné jednotky.
Modularita celého vozu je skutečně působivá a nevyhýbá se ani bateriím. Uživatel vozu by měl být například schopen měnit množství baterií a měnit tak maximální možný dojezd. Podle samotné automobilky by se základní dojezd měl pohybovat okolo 100 km, díky možnosti přidávat další baterie by však mohl vzrůst až na 500 km.
Zajímavý je také přístup k exteriéru, který by měl být v základu svým způsobem nezajímavý - zkrátka jako nepopsaný list papíru. Majitelé vozu by však měli mít možnost ovlivnit vzhled pomocí programu 4U, díky kterému si budou moci vybírat ze čtyř různých střech, nárazníků, krytů kol nebo vnějších polepů.
Zákazníci by tak mohli dostat nejen možnost vytvořit si svůj automobil přesně na míru, ale také své rozhodnutí kdykoliv změnit a nechat si z klasického vozu vytvořit například částečný kabriolet, nebo vůz se střešním nosičem, který si snáze poradí se stěhováním.
Jak navíc zdůrazňuje web Carscoops, automobilka počítá i s možností tisku některých dílů pomocí 3D tiskáren. Zákazníkům by tak stačilo jen zajít do specializovaných obchodů a svůj vůz by si mohli opět vylepšit dle svých představ a to za zlomek času.
Interiér vypadá na první pohled jednoduše, prostorně a vzdušně, zároveň však ukrývá mnoho praktických řešení. Ze skic automobilky nás zaujala například snadná a rychlá montáž dětské autosedačky na základnu na sedadle spolujezdce, případně možnost využít vlastní tablet či smartphone jako display infotainmentu. Kdo by ale o takové řešení nestál, bude mít k dispozici i vestavěný 20-palcový displej, který elegantně naváže na digitální přístrojový štít.
Produkční varianta konceptu Centoventi by měla být postavena na nové platformě pro malá městská vozidla, na které by měla vzniknout i příští generace modelů 500 nebo Punto.
Automobilka Fiat navíc prozradila, že již příští rok představí na ženevském autosalonu novou generaci Fiatu 500, pod jehož kapotou už nalezneme i plně elektrifikovanou pohonnou jednotku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.