Automobilka Fiat letos slaví již 120 let své existence, což se rozhodla oslavit ženevskou premiérou nového elektrického konceptu Centoventi. A protože v moderní historii italské automobilky hrály zásadní roli především malé městské automobily, věnuje se koncept Centoventi právě jejich budoucnosti.
Nový koncept Centoventi, což v překladu z italštiny znamená 120, může být pohledem na model Panda budoucnosti. Mělo by se totiž jednat o kompaktní městský automobil, tedy elektromobil, který však nabídne bohaté možnosti přizpůsobení interiéru, exteriéru i pohonné jednotky.
Modularita celého vozu je skutečně působivá a nevyhýbá se ani bateriím. Uživatel vozu by měl být například schopen měnit množství baterií a měnit tak maximální možný dojezd. Podle samotné automobilky by se základní dojezd měl pohybovat okolo 100 km, díky možnosti přidávat další baterie by však mohl vzrůst až na 500 km.
Zajímavý je také přístup k exteriéru, který by měl být v základu svým způsobem nezajímavý - zkrátka jako nepopsaný list papíru. Majitelé vozu by však měli mít možnost ovlivnit vzhled pomocí programu 4U, díky kterému si budou moci vybírat ze čtyř různých střech, nárazníků, krytů kol nebo vnějších polepů.
Zákazníci by tak mohli dostat nejen možnost vytvořit si svůj automobil přesně na míru, ale také své rozhodnutí kdykoliv změnit a nechat si z klasického vozu vytvořit například částečný kabriolet, nebo vůz se střešním nosičem, který si snáze poradí se stěhováním.
Jak navíc zdůrazňuje web Carscoops, automobilka počítá i s možností tisku některých dílů pomocí 3D tiskáren. Zákazníkům by tak stačilo jen zajít do specializovaných obchodů a svůj vůz by si mohli opět vylepšit dle svých představ a to za zlomek času.
Interiér vypadá na první pohled jednoduše, prostorně a vzdušně, zároveň však ukrývá mnoho praktických řešení. Ze skic automobilky nás zaujala například snadná a rychlá montáž dětské autosedačky na základnu na sedadle spolujezdce, případně možnost využít vlastní tablet či smartphone jako display infotainmentu. Kdo by ale o takové řešení nestál, bude mít k dispozici i vestavěný 20-palcový displej, který elegantně naváže na digitální přístrojový štít.
Produkční varianta konceptu Centoventi by měla být postavena na nové platformě pro malá městská vozidla, na které by měla vzniknout i příští generace modelů 500 nebo Punto.
Automobilka Fiat navíc prozradila, že již příští rok představí na ženevském autosalonu novou generaci Fiatu 500, pod jehož kapotou už nalezneme i plně elektrifikovanou pohonnou jednotku.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?