Automobilka Fiat letos slaví již 120 let své existence, což se rozhodla oslavit ženevskou premiérou nového elektrického konceptu Centoventi. A protože v moderní historii italské automobilky hrály zásadní roli především malé městské automobily, věnuje se koncept Centoventi právě jejich budoucnosti.
Nový koncept Centoventi, což v překladu z italštiny znamená 120, může být pohledem na model Panda budoucnosti. Mělo by se totiž jednat o kompaktní městský automobil, tedy elektromobil, který však nabídne bohaté možnosti přizpůsobení interiéru, exteriéru i pohonné jednotky.
Modularita celého vozu je skutečně působivá a nevyhýbá se ani bateriím. Uživatel vozu by měl být například schopen měnit množství baterií a měnit tak maximální možný dojezd. Podle samotné automobilky by se základní dojezd měl pohybovat okolo 100 km, díky možnosti přidávat další baterie by však mohl vzrůst až na 500 km.
Zajímavý je také přístup k exteriéru, který by měl být v základu svým způsobem nezajímavý - zkrátka jako nepopsaný list papíru. Majitelé vozu by však měli mít možnost ovlivnit vzhled pomocí programu 4U, díky kterému si budou moci vybírat ze čtyř různých střech, nárazníků, krytů kol nebo vnějších polepů.
Zákazníci by tak mohli dostat nejen možnost vytvořit si svůj automobil přesně na míru, ale také své rozhodnutí kdykoliv změnit a nechat si z klasického vozu vytvořit například částečný kabriolet, nebo vůz se střešním nosičem, který si snáze poradí se stěhováním.
Jak navíc zdůrazňuje web Carscoops, automobilka počítá i s možností tisku některých dílů pomocí 3D tiskáren. Zákazníkům by tak stačilo jen zajít do specializovaných obchodů a svůj vůz by si mohli opět vylepšit dle svých představ a to za zlomek času.
Interiér vypadá na první pohled jednoduše, prostorně a vzdušně, zároveň však ukrývá mnoho praktických řešení. Ze skic automobilky nás zaujala například snadná a rychlá montáž dětské autosedačky na základnu na sedadle spolujezdce, případně možnost využít vlastní tablet či smartphone jako display infotainmentu. Kdo by ale o takové řešení nestál, bude mít k dispozici i vestavěný 20-palcový displej, který elegantně naváže na digitální přístrojový štít.
Produkční varianta konceptu Centoventi by měla být postavena na nové platformě pro malá městská vozidla, na které by měla vzniknout i příští generace modelů 500 nebo Punto.
Automobilka Fiat navíc prozradila, že již příští rok představí na ženevském autosalonu novou generaci Fiatu 500, pod jehož kapotou už nalezneme i plně elektrifikovanou pohonnou jednotku.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.