Společnost Nissan dnes představila zcela nový koncept IMQ, výkladní skříň pokročilých technologií a designu, který předznamenává směr, jímž se bude ubírat nová generace crossoverů.
Koncept IMQ, představený na ženevském mezinárodním autosalonu, ztělesňuje dokonalé spojení japonského kulturního odkazu a nejmodernějších technologií soustředěných na člověka. Obsahuje nejnovější inovace, které uvádějí v život Nissan Intelligent Mobility, vizi značky Nissan pro budoucnost automobilové přepravy. Jeho styl odráží roli společnosti Nissan jako průkopníka a lídra segmentu crossoverů a jeho výrazný vzhled posouvá hranice možné podoby evropského crossoveru.
Srdcem konceptu IMQ je 100% elektrické hnací ústrojí e-POWER nové generace poskytující okamžitou, lineární akceleraci. Je dalším vývojovým stupněm technologie e-POWER v současnosti dostupné u nejprodávanějších modelů v Japonsku, Nissan Note a Serena. V konceptu IMQ poskytuje celkový výkon 250 kW a točivý moment 700 Nm.
Tento vysoký výkon přenáší nové hnací ústrojí s několika motory prostřednictvím pohonu všech kol, což umožňuje precizní a nezávislé ovládání jednotlivých kol. Kombinace e-POWER a AWD je ideální pro podmínky s nízkou trakcí, jako jsou zasněžené alpské silnice kolem Ženevy.
Koncept IMQ nabízí další vhledy do technologické vize společnosti Nissan. Je vybaven pokročilým prototypem verze asistenčního systému Nissan ProPILOT*, který nabízí vylepšené schopnosti autonomní jízdy. Tento model rovněž disponuje firemní technologií Invisible-to-Visible představenou v lednu 2019 na veletrhu CES.
Design exteriéru a interiéru splývá v jeden celek
Rozměry konceptu IMQ jej umisťují do středu evropského segmentu C-SUV. Vyznačuje se čistým a nenásilným designem, v němž exteriér a interiér splývají v jeden celek. Nejvíce patrné je to na liniích prosklené části vozu, jejíž design vzbuzuje dojem jednolitého povrchu.
Koncept IMQ představuje nový odvážný směr designového jazyka značky Nissan. Staví na emblému Nissan integrovaném do mřížky chladiče ve tvaru V, která dostala záměrně decentnější provedení. Mřížka vertikálně navazuje na kapotu a horizontálně na přední nárazník a vnějších okrajích pak vznikají ostré hrany. Výrazné výřezy s chromovanými okraji v kapotě sledují stoupající linii nárazníku z podběhů kol a zasahují pod středovou sekci.
V zádi vozu pak charakteristická vertikální linie spadající dolů od sdružených světlometů oddělováním vzduchu obtékajícího boční partie zlepšuje aerodynamické vlastnosti vozu. Ve své horní části je začleněna do nové zeštíhlené interpretace sdruženého světlometu Nissan ve tvaru bumerangu. Jednodílné výklopné dveře tvarově navazují na design kapoty a zasouvají se pod zadní nárazník.
Bližší pohled odhalí rozsáhlé používání trojrozměrných prolisů v tmavější spodní sekci exteriéru. Tyto detailní vrstvy, označované jako lamely, evokují tradiční japonský design a táhnou se podél celého vozu.
Exteriér završují 22palcová hliníková kola se zakázkovými pneumatikami Bridgestone Connect. Tyto „chytré“ pneumatiky sdělují informace řidiči prostřednictvím grafického uživatelského rozhraní. Přenášejí se údaje jako zatížení pneumatiky, tlak, míra přilnavosti, teplota a hloubka vzorku. Konceptu IMQ to pomáhá automaticky kalibrovat jeho palubní bezpečnostní systémy pro optimální funkci.
Japonský designový styl prolnutý s moderními technologiemi pokračuje i uvnitř. Dveře konceptu IMQ jsou zavěšeny na svých vnějších hranách a při otevření odhalí futuristický a prostorný interiér se čtyřmi individuálními sedadly plynulé vyrůstajícími z podlahy pokryté lamelami představujícími vizuální spojení s exteriérem.
Přední části kabiny dominuje u Nissanu již dobře známý přístrojový panel ve tvaru křídla kluzáku a z pod něj vychází středová konzola vytažená mezi předními sedadly dozadu.
Tvarovaná sedadla jsou čalouněna dvoutónovou 3D technickou tkaninou s laserem vyřezaným geometrickým vzorem inspirovaným japonskou řezbářskou technikou kumiko. Tento vzor se opakuje i na přístrojovém panelu, obložení dveří a odkládací přihrádce, stejně jako na opulentním metalickém provedení zadní plochy sedadel. Lamely jsou integrovány také do obložení dveří a horní části zadní strany sedadel jako hlavové opěrky.
Futuristické ovládání pro dokonalou jízdu
Interiér konceptu IMQ se plně soustředí na řidiče. Dokládá to grafické uživatelské rozhraní, jemuž dominuje 840mm obrazovka zabudovaná do přístrojového panelu. Při vypnutí je zcela černá – podobně jako chytrý telefon, avšak po zapnutí ožívá a poskytuje údaje o stavu hnacího ústrojí e-POWER a další informace o vozidle. Další použití černých lamel je neustále viditelné za obrazovkou.
Menší, sekundární obrazovka nad středovou konzolou je domovem virtuálního osobního asistenta konceptu IMQ. Zvyšuje požitek z jízdy řízením funkcí vozidla, jako je navigace, v reakci na vstup od řidiče. Volant je ergonomicky tvarovaný, udržuje řidiče v uvolněné poloze a maximalizuje výhled na přístrojový panel. Vzadu na volantu jsou řidiči k dispozici řadicí pádla s nízkým zdvihem.
Výkladní skříní technologií
Koncept IMQ je vybaven technologií Invisible-to-Visible (I2V), trojrozměrným rozhraním, kde se skutečný svět spojuje se světem virtuálním. Technologie I2V, kterou vyvinula společnost Nissan, pomáhá pasažérům vozidla spatřit i to, co by jinak zůstalo „neviditelné“. Jízda tak nabízí ještě více jistoty a vzrušení.
Schopnost „vidět neviditelné“ je možná díky technologii Omni-Sensing společnosti Nissan, která propojuje koncept IMQ s údaji snímanými v reálném světě uvnitř a vně kabiny vozidla v kombinaci s informacemi z virtuálního světa, promítá je před zraky řidiče a cestujících a přináší bohatý zážitek kombinované reality.
Tato technologie umožní řidičům nahlédnout za roh, zobrazit si přesné informace o dopravní zácpě – včetně její příčiny – a určit alternativní trasy, což snižuje úroveň stresu. Řidiči se mohou dokonce těšit z přítomnosti virtuálního pasažéra v podobě do interiéru promítané trojrozměrné virtuální postavy z rozšířené reality.
V konceptu IMQ se odráží také závazek vůči autonomní budoucnosti předestřený ve vizi Nissan Intelligent Mobility. Vůz je vybaven pokročilým prototypem asistenčního systému ProPILOT, který pomáhá řidičům v městských ulicích a na příměstských dálnicích. Je to možné díky poli vyspělých senzorů, radarů a kamer umístěných napříč celým vozidlem, které dokáží interpretovat stav vozovky, dopravní situaci a informační signály pro plynulou a jistou jízdu.
„Design konceptu IMQ v sobě spojuje tradiční a moderní japonské vlivy a ukazuje, co je možné, když se crossovery budoucnosti opírají o technologie inteligentní mobility Nissan,“ uvedl Alfonso Albaisa, senior viceprezident pro design ve společnosti Nissan. „V konceptu IMQ se interiér a exteriér vzájemně hladce prolínají a naznačují, jakým designovým směrem se může ubírat třetí generace crossoverů Nissan v Evropě.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.