Koncept Klement, vystavený na ženevském autosalonu, představuje vizi značky Škoda, jak by mohla vypadat mikromobilita ve velkoměstech: Elektrická, inovativní a orientovaná na budoucnost. Klement s motorem o výkonu 4 kW, integrovaným v náboji kola, dosáhne maximální rychlosti 45 km/h. Ovládání akcelerace a brzd je integrováno v naklápěcích stupačkách. Ovládání je velice jednoduché a inovativní. Hydraulická brzda vpředu s ABS a zabudované LED osvětlení se starají o bezpečnou jízdu. Společnost Škoda Auto se konceptem Klement vrací ke svým počátkům a zakladatelům automobilky Laurin & Klement, do doby před 124 lety, kdy začala výrobou bicyklů úspěšná historie firmy.
Giudo Haak, vedoucí managementu produktu společnosti Škoda Auto, říká: „Mikromobilita získává na významu. Konceptem Klement chceme na ženevském autosalonu ukázat vizi, jak si představujeme budoucnost mikromobility: udržitelnou, inovativní, elektrickou s puristickým moderním designem. Klement je moderní, dynamicky, lehce ovladatelný dopravní prostředek, kterým chce Škoda oslovit cílovou skupinu mladých, aktivních, kteří berou ohled na životní prostředí. Koncept skvěle souzní s našimi zákazníky a naší strategii eMobility. Zkoušíme proto, jak by mohl doplnit naše portfolio.“
Sdílené dopravní prostředky jako Klement budou v hustě zalidněných městech ulehčovat např. denní dojíždění do práce a stanou se nepostradatelnými. Jednostopý koncept byl vyvinut pro mladé, kteří hledají udržitelnou alternativu k autu a očekávají více než klasické kolo, něco, co bude rychlejší, pohodlnější, zábavnější a jednoduše ovladatelné. Klement má čistý futuristický hliníkový rám bez páček, kabelů nebo bowdenů, místo pedálů jsou jen stupačky.
Zrychlovaní a brzdění řeší koncept Klement jako u populárních hoverboardů. Přenesením váhy na přední část podnožky Klement s motorem v náboji kola začne akcelerovat. Přenese-li se váha nohou dozadu, koncept aktivuje hydraulickou kotoučovou brzdu s ABS vpředu a motorovou brzdu v zadním kole.
Motor v náboji zadního kola poskytuje výkon 4 kW a umožňuje konceptu dosáhnout maximální rychlosti 45 km/h. Dvě 52článkové lithium-iontové baterie mají celkovou kapacitu 1 250 Wh a nabízí dojezd 62 km. Baterie lze jednoduše vyjmout a nabít ze zásuvky, dobíjejí se také rekuperací během brzdění. S cílovou hmotností cca 25 kg je Klement stále lehce ovladatelný.
Integrované LED osvětlení nabízí přední a zadní světlo, brzdové světlo, ve stupačkách integrovaná LED směrová světla a světla pro denní svícení. Na rámovém nosníku kousek za řídítky je umístěn držák na chytrý telefon s indukčním nabíjením. Chytrý telefon je klíčem k mnoha funkcím a umožňuje připojení k celé škále on-line produktů značky Škoda, např. k funkci Coming Home, Tísňovému volání nebo vzdálené diagnostice a údržbě konceptu. Díky zónovému monitorování umožňuje koncept také nastavení omezení oblasti pohybu.
Pro nasazení do provozu může v budoucnu přibýt mnoho dalších vylepšení jako asistenční systémy, služby na požádání nebo speciální pneumatiky, vyrobené z tlumící pěny používané pro výrobu běžeckých bot, zaručující tichou a bezstarostnou jízdu bez defektu
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.