Bugatti La Voiture Noire odhaleno. Pocta záhadnému Atlanticu je nejdražším vozem světa

Bugatti La Voiture Noire
Bugatti La Voiture Noire, foto: Bugatti
Antonín Marek , AutoRoad.cz 5. března 2019 10:06
Sdílej:

Automobilka Bugatti právě na ženevském autosalonu představila svůj poslední model, který by se však měl označovat spíše jako umělecké dílo. „La Voiture Noire" je skutečně moderním ztvárněním a současně poctou záhadně ztracenému čtvrtému vyrobenému Bugatti 57 SC Atlantic, které vlastnil samotný Jean Bugatti.

Automobilka Bugatti letos slaví 110 let od svého založení a toto významné výročí se rozhodla oslavit stvořením nového naprosto unikátního modelu. „La Voiture Noire je mnohem víc, než jen moderní interpretací Bugatti Typ 57 SC Atlantic patřící Jeanu Bugatti. Je to oslava estetiky," uvedl prezident Bugatti Stephan Winkelmann.

Z historického vozu se designéři inspiroval protaženou přídí a ikonickými C-liniemi na boku, nechybí však ani výrazná ploutev táhnoucí se celým středem automobilu. Za pozornost však stojí až neuvěřitelná elegance a zpracování, kdy blatníky volně přecházejí do karoserie vozu, stejně jako čelní sklo volně přechází do bočních okének a vytváří tak dojem průhledu na závodní helmě. Linie vozu nic neruší a vše vypadá jako jeden kus. Jako by byl vůz vyroben z jednoho dílu materiálu.

„Každý jednotlivý komponent byl ručně vyroben a karoserie z uhlíkových vláken nese zářivě černou hlubokou barvu, kterou jen jemně narušuje struktura vláken. Jedná se o dokonale zpracovaný materiál," uvádí designér Bugatti Etienne Salomé. „Na tomto designu jsme pracovali dlouho a tvrdě, dokud nebylo co zlepšovat. Pro nás představuje kupé perfektní tvar s dokonalým provedením."

O dostatek výkonu pro tento elegantní vůz se stará 8.0 litrový motor s šestnácti válci, který nabízí výkon 1 103 kW (1500 koní) a točivý moment 1 600 Nm. Výfukový systém je zakončen šesti koncovkami, které mají upozornit na extrémní výkon a současně jsou poctou motoru s šestnácti válci. „Není to jen motor, je to srdce automobilu a technické mistrovské dílo," uvedl Winkelmann.

Ačkoliv se premiéra tohoto unikátního vozu odehrála teprve nyní, na autosalonu v Ženevě, není na prodej . Za 11 milionů euro bez daně, údajně okolo 16.7 milionů euro s daní (cca 428 milionů Kč), bylo prodáno nadšenci Bugatti a stalo se tak nejdražším novým vozem.

„Skutečnou formou luxusu je individualita. 'La Voiture Noire' je špičkou ve výrobě automobilů. JE to sochařská krása s unikátními technologiemi, ideální Grand Tourismo," uvedl k vozu Stephan Winkelmann. Sama automobilka pak vůz popisuje jako kupé s komfortem luxusní limuzíny a výkonem hypersportovního vozu.

Stalo se
Trh s elektromobily
Čínský elektromobil BYD Atto 3

Tesla ztrácí své pozice v Evropě. Čínský BYD ji poprvé předběhl v prodeji elektromobilů

Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.

Zajímavosti
Ilustrační fotografie

Emisní skandál Volkswagenu: Čtyři bývalí manažeři odsouzeni, dva jdou do vězení

Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.

Testy aut
hyundai santa fe

Hyundai Santa Fe – zapomeňte na Kodiaq, Santa Fe hraje vyšší ligu za míň peněz

Kdybyste mi před deseti lety řekli, že jednou dám přednost značce Hyundai před německými modely, jako je Tiguan či Kodiaq, tak bych se jen tak lehce pousmál. Jenže ten den právě nastal a ačkoliv je to netradiční začátek recenze, tak rovnou „propálím“, jak se věci mají – vzal bych raději nové Santa Fe, než Kodiaq. Pojďte se podívat, proč tomu tak je a v čem se tento odvážný „kyborg“ liší od svých německých protějšků.

Testy aut
Audi Q5 50 TFSIe

Test ojetiny: Audi Q5 50 TFSIe – zánovní prémiový plug-in hybrid pod milion

Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.