Automobilka Bugatti právě na ženevském autosalonu představila svůj poslední model, který by se však měl označovat spíše jako umělecké dílo. „La Voiture Noire" je skutečně moderním ztvárněním a současně poctou záhadně ztracenému čtvrtému vyrobenému Bugatti 57 SC Atlantic, které vlastnil samotný Jean Bugatti.
Automobilka Bugatti letos slaví 110 let od svého založení a toto významné výročí se rozhodla oslavit stvořením nového naprosto unikátního modelu. „La Voiture Noire je mnohem víc, než jen moderní interpretací Bugatti Typ 57 SC Atlantic patřící Jeanu Bugatti. Je to oslava estetiky," uvedl prezident Bugatti Stephan Winkelmann.
Z historického vozu se designéři inspiroval protaženou přídí a ikonickými C-liniemi na boku, nechybí však ani výrazná ploutev táhnoucí se celým středem automobilu. Za pozornost však stojí až neuvěřitelná elegance a zpracování, kdy blatníky volně přecházejí do karoserie vozu, stejně jako čelní sklo volně přechází do bočních okének a vytváří tak dojem průhledu na závodní helmě. Linie vozu nic neruší a vše vypadá jako jeden kus. Jako by byl vůz vyroben z jednoho dílu materiálu.
„Každý jednotlivý komponent byl ručně vyroben a karoserie z uhlíkových vláken nese zářivě černou hlubokou barvu, kterou jen jemně narušuje struktura vláken. Jedná se o dokonale zpracovaný materiál," uvádí designér Bugatti Etienne Salomé. „Na tomto designu jsme pracovali dlouho a tvrdě, dokud nebylo co zlepšovat. Pro nás představuje kupé perfektní tvar s dokonalým provedením."
O dostatek výkonu pro tento elegantní vůz se stará 8.0 litrový motor s šestnácti válci, který nabízí výkon 1 103 kW (1500 koní) a točivý moment 1 600 Nm. Výfukový systém je zakončen šesti koncovkami, které mají upozornit na extrémní výkon a současně jsou poctou motoru s šestnácti válci. „Není to jen motor, je to srdce automobilu a technické mistrovské dílo," uvedl Winkelmann.
Ačkoliv se premiéra tohoto unikátního vozu odehrála teprve nyní, na autosalonu v Ženevě, není na prodej . Za 11 milionů euro bez daně, údajně okolo 16.7 milionů euro s daní (cca 428 milionů Kč), bylo prodáno nadšenci Bugatti a stalo se tak nejdražším novým vozem.
„Skutečnou formou luxusu je individualita. 'La Voiture Noire' je špičkou ve výrobě automobilů. JE to sochařská krása s unikátními technologiemi, ideální Grand Tourismo," uvedl k vozu Stephan Winkelmann. Sama automobilka pak vůz popisuje jako kupé s komfortem luxusní limuzíny a výkonem hypersportovního vozu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.