Elektrická Tesla Model 3 je po všech stranách zajímavým vozem, již od prvního představení jsme však všichni s napětím očekávali příchod „nejdostupnějšího modelu," který měl nabídnout fantastické parametry za těžko uvěřitelnou cenu. A po letech čekaní, kdy už to s Teslou vypadalo opravdu bledě, jsme se dočkali. Ani tak se ale představení nového modelu neobejde bez značné kontroverze.
Po téměř dvouletém čekání se svět konečně dočkal představení dlouho slibované a očekávané Tesly Model 3 za 35 000 dolarů, tedy cca 789 000 Kč. Značně osekaná Tesla nakonec dorazila dříve, než jsme vůbec očekávalo. Ani tentokrát se to však neobešlo bez jisté kontroverze.
Základem nabídky se tak nově stává Model 3 Standard Range, jehož dojezd se oproti dražím modelům zkrátil na stále slušných 220 mil, tedy cca 354 kilometrů. Vůz je však stále schopen pokořit rychlost 96 km/h za 5.6 sekundy a maximální rychlost dosahuje 209 km/h.
Nízká cena se kromě dojezdu a výkonu podepsala i na interiéru, který má do tradiční opulentnosti Tesly celkem daleko. Volant i sedadla si nově nastavíte pouze ručně, nikoliv elektricky. Sedadla jsou navíc čalouněna běžnou látkou, namísto prémiových materiálů. Vůz také přišel o několik funkcí ovládaných z centrálního panelu a jeho audio-systém už také není co býval. Podle informací The Drive by však i základní model měl nabídnout vyhřívání sedadel.
Zákazníci, kteří budou ochotní připlatit 2 000 dolarů (cca 45 000 Kč), mohou získat Model 3 Standard Rang Plus. Ten již nabídne výrazně širší paletu komfortní výbavy, včetně elektricky nastavitelných sedadel a volantu, LED mlhovek, atd. Dojezd se navíc zvýší na 240 mil (386 km), akcelerace z 0 na 96 km/h se zkrátí na 5.3 sekundy a maximální rychlost se posune na 225 km/h.
Zahájení prodeje nových modelů automobilka oznámila ve čtvrtek a rovnou zahájila i předprodej se zálohou 2 500 dolarů, tedy cca 56 000 Kč. Vůz je zatím dostupný pouze na americkém trhu, s jeho rozšířením na evropský a čínský trh se však počítá během následujících 3 až 6 měsíců. Jak ovšem Musk poznamenal na Twitteru, kvůli přepravě a poplatkům se může cena na zámořských trzích pohybovat až o 25 % výše.
Aby si však automobilka mohla dovolit prodej nejlevnějšího modelu, musela hledat možnosti, kde osekat své náklady. A tak se nakonec rozhodla uzavřít své dealerství a prodávat vozidla už jen pouze on-line. Přechod na čistě internetový obchodní model by měl automobilce pomoci ušetřit zhruba 6 % nákladů.
Kolik showroomů bude uzavřeno a kolik zaměstnanců přijde v následujících měsících o práci zatím Tesla nezveřejnila, podle Elona Muska byl však tento krok jedinou možností, jak nabídnout dlouho slibovaný nejlevnější Model 3 a současně udržet finanční stabilitu automobilky, uvádí web The Drive. Minimálně na území USA si však Tesla stále bude muset poradit cca s 11 státy, které nedovolují prodej aut bez fyzické existence showroomů.
Model 3s now available Standard Range: 220mi, $35kStandard Range Plus: 240mi, $37kMid Range: 264mi, $40kLong Range: 325mi, $43kLong Range AWD: 310mi, $47kPerformance AWD: 310mi, $58k, 0-60 mph in 3.2s! https://t.co/RNnGdonjSr (prices before incentives)
— Tesla (@Tesla) 1. března 2019
Kromě oznámení o zahájení prodeje nejlevnějšího Modelu 3, který by se k prvním zákazníkům mohl dostat již během tohoto měsíce, také Tesly oznámila chystaný bezdrátový upgrade pro stávající vlastníky Modelu 3. Ten by měl u všech vozidel zvýšit výkon zhruba o 5 %, přičemž majitelé varianty Long Range s pohonem zadních kol se mohou těšit na vyšší dojezd až 523 km, zatímco majitelé modelu Performance by měli být schopni dosáhnout maximální rychlosti až 260.7 km/h, jak uvádí web Carscoops.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.