Elektrická Tesla Model 3 je po všech stranách zajímavým vozem, již od prvního představení jsme však všichni s napětím očekávali příchod „nejdostupnějšího modelu," který měl nabídnout fantastické parametry za těžko uvěřitelnou cenu. A po letech čekaní, kdy už to s Teslou vypadalo opravdu bledě, jsme se dočkali. Ani tak se ale představení nového modelu neobejde bez značné kontroverze.
Po téměř dvouletém čekání se svět konečně dočkal představení dlouho slibované a očekávané Tesly Model 3 za 35 000 dolarů, tedy cca 789 000 Kč. Značně osekaná Tesla nakonec dorazila dříve, než jsme vůbec očekávalo. Ani tentokrát se to však neobešlo bez jisté kontroverze.
Základem nabídky se tak nově stává Model 3 Standard Range, jehož dojezd se oproti dražím modelům zkrátil na stále slušných 220 mil, tedy cca 354 kilometrů. Vůz je však stále schopen pokořit rychlost 96 km/h za 5.6 sekundy a maximální rychlost dosahuje 209 km/h.
Nízká cena se kromě dojezdu a výkonu podepsala i na interiéru, který má do tradiční opulentnosti Tesly celkem daleko. Volant i sedadla si nově nastavíte pouze ručně, nikoliv elektricky. Sedadla jsou navíc čalouněna běžnou látkou, namísto prémiových materiálů. Vůz také přišel o několik funkcí ovládaných z centrálního panelu a jeho audio-systém už také není co býval. Podle informací The Drive by však i základní model měl nabídnout vyhřívání sedadel.
Zákazníci, kteří budou ochotní připlatit 2 000 dolarů (cca 45 000 Kč), mohou získat Model 3 Standard Rang Plus. Ten již nabídne výrazně širší paletu komfortní výbavy, včetně elektricky nastavitelných sedadel a volantu, LED mlhovek, atd. Dojezd se navíc zvýší na 240 mil (386 km), akcelerace z 0 na 96 km/h se zkrátí na 5.3 sekundy a maximální rychlost se posune na 225 km/h.
Zahájení prodeje nových modelů automobilka oznámila ve čtvrtek a rovnou zahájila i předprodej se zálohou 2 500 dolarů, tedy cca 56 000 Kč. Vůz je zatím dostupný pouze na americkém trhu, s jeho rozšířením na evropský a čínský trh se však počítá během následujících 3 až 6 měsíců. Jak ovšem Musk poznamenal na Twitteru, kvůli přepravě a poplatkům se může cena na zámořských trzích pohybovat až o 25 % výše.
Aby si však automobilka mohla dovolit prodej nejlevnějšího modelu, musela hledat možnosti, kde osekat své náklady. A tak se nakonec rozhodla uzavřít své dealerství a prodávat vozidla už jen pouze on-line. Přechod na čistě internetový obchodní model by měl automobilce pomoci ušetřit zhruba 6 % nákladů.
Kolik showroomů bude uzavřeno a kolik zaměstnanců přijde v následujících měsících o práci zatím Tesla nezveřejnila, podle Elona Muska byl však tento krok jedinou možností, jak nabídnout dlouho slibovaný nejlevnější Model 3 a současně udržet finanční stabilitu automobilky, uvádí web The Drive. Minimálně na území USA si však Tesla stále bude muset poradit cca s 11 státy, které nedovolují prodej aut bez fyzické existence showroomů.
Model 3s now available Standard Range: 220mi, $35kStandard Range Plus: 240mi, $37kMid Range: 264mi, $40kLong Range: 325mi, $43kLong Range AWD: 310mi, $47kPerformance AWD: 310mi, $58k, 0-60 mph in 3.2s! https://t.co/RNnGdonjSr (prices before incentives)
— Tesla (@Tesla) 1. března 2019
Kromě oznámení o zahájení prodeje nejlevnějšího Modelu 3, který by se k prvním zákazníkům mohl dostat již během tohoto měsíce, také Tesly oznámila chystaný bezdrátový upgrade pro stávající vlastníky Modelu 3. Ten by měl u všech vozidel zvýšit výkon zhruba o 5 %, přičemž majitelé varianty Long Range s pohonem zadních kol se mohou těšit na vyšší dojezd až 523 km, zatímco majitelé modelu Performance by měli být schopni dosáhnout maximální rychlosti až 260.7 km/h, jak uvádí web Carscoops.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?