Odpočítávání pro start modernizovaného Passatu bylo zahájeno: počínaje 7. březnem se bestseller střední třídy s 30 miliony prodanými kusy představí na Ženevském autosalonu. Volkswagen oslaví tuto premiéru exkluzivním způsobem – sportovní sérií Passat Variant R-Line Edition, která bude limitovaná počtem 2000 kusů. Špičkovou verzi s pohonem všech kol (4Motion) budou pohánět přeplňované motory o výkonu 176 kW/240 koní (TDI) a 200 kW/272 koní (TSI). Předprodej limitovaného provedení v Evropě odstartuje letos v květnu.
Konfigurace nového modelu Passat Variant 4Motion R-Line Edition bude do jisté míry jedinečná: všestranný vůz ozdobí speciální lak v odstínu „Šedá Moonstone“, který bude tvořit dokonalý kontrast s černě lakovanými doplňky karoserie a černou střechou. A leskle černá pokračuje: na krytech zpětných zrcátek, střešních ližinách, střešním spoileru, dále potom je z efektního, leskle černého laku zhotoven zadní difuzor, okenní lišty nebo zadní strana reflektorů. Leskle černý povrch rovněž zdobí markantní 19“ litá kola „Pretoria“.
Černá barva dominuje také interiéru: řidič i spolujezdec si užívají pohodlí sportovních sedadel R-Line, čalouněných kombinací kůže Nappa (střed) a kůží Carbon (bočnice). Z kartáčovaného nerezu jsou vyrobeny pedály stejně jako prahové lišty (s logem R-Line). Nové ambientní osvětlení kabinu rozehrává v nových barevných spektrech.
Kromě estetického aspektu nabízí nová limitovaná edice Passatu spoustu technologických specialit v sériové výbavě. K nim se mimo jiné řadí „Digital Cockpit“ (digitální přístrojový panel) a přepracovaný skleněný 9,2“ navigační systém „Discover Pro“ s integrovanou SIM-kartou (eSIM) a R-Line uvítací obrazovkou. Díky použití nových technologií lze nyní rozhraní „App-Connect“ aplikovat bez nutnosti připojení iPhonu kabelem, takže zobrazení „Apple CarPlay“ již funguje bezdrátově.
Další novinku představuje systém „Travel Assist“ – s tímto jízdním asistentem zvládá Passat jako jedno z prvních aut na světě částečně autonomní jízdu rychlostmi až 210 km/h. Řízení, brzdění a přidávání plynu za řidiče přebírá jeho Volkswagen - samozřejmě jen v případě, že jeho ruce jsou na volantu. Ten je vybavený kapacitními dotykovými plochami – rovněž jako první model značky na světě. Tento volant zaznamenává doteky řidiče, a tvoří tak interaktivní rozhraní se systémy, jako je „Travel Assist“.
V tomto komplexním asistenčním systému se spojují další jízdní asistenty jako „Front Assist“ (sledování prostoru před vozem s funkcí nouzového brzdění), parkovací asistent „Park Assist“ (umožňuje zaparkování částečně bez zásahu řidiče), asistent pro změnu jízdního pruhu „Side Assist“ a automatická regulace odstupu od vpředu jedoucího vozu „ACC“ v jeden nový inteligentní asistenční systém.
K dalším prvkům sériové výbavy se řadí nové interaktivní „světlomety IQ.LIGHT – Matrix LED“, které byly dosud dodávány výhradně pro aktuální modelovou řadu Touareg, kamerový systém „Area View“ a nová verze adaptivních tlumičů „DCC“. Sportovní akcent limitované série Passat Variant R-Line Edition dokresluje také funkce „ESC off“, která je zde dostupná podobně jako u dalších sportovních modelů Golf R2) či nový T-Roc R1) a jejímž prostřednictvím lze deaktivovat funkci elektronického stabilizačního programu ESC.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.