Odpočítávání pro start modernizovaného Passatu bylo zahájeno: počínaje 7. březnem se bestseller střední třídy s 30 miliony prodanými kusy představí na Ženevském autosalonu. Volkswagen oslaví tuto premiéru exkluzivním způsobem – sportovní sérií Passat Variant R-Line Edition, která bude limitovaná počtem 2000 kusů. Špičkovou verzi s pohonem všech kol (4Motion) budou pohánět přeplňované motory o výkonu 176 kW/240 koní (TDI) a 200 kW/272 koní (TSI). Předprodej limitovaného provedení v Evropě odstartuje letos v květnu.
Konfigurace nového modelu Passat Variant 4Motion R-Line Edition bude do jisté míry jedinečná: všestranný vůz ozdobí speciální lak v odstínu „Šedá Moonstone“, který bude tvořit dokonalý kontrast s černě lakovanými doplňky karoserie a černou střechou. A leskle černá pokračuje: na krytech zpětných zrcátek, střešních ližinách, střešním spoileru, dále potom je z efektního, leskle černého laku zhotoven zadní difuzor, okenní lišty nebo zadní strana reflektorů. Leskle černý povrch rovněž zdobí markantní 19“ litá kola „Pretoria“.
Černá barva dominuje také interiéru: řidič i spolujezdec si užívají pohodlí sportovních sedadel R-Line, čalouněných kombinací kůže Nappa (střed) a kůží Carbon (bočnice). Z kartáčovaného nerezu jsou vyrobeny pedály stejně jako prahové lišty (s logem R-Line). Nové ambientní osvětlení kabinu rozehrává v nových barevných spektrech.
Kromě estetického aspektu nabízí nová limitovaná edice Passatu spoustu technologických specialit v sériové výbavě. K nim se mimo jiné řadí „Digital Cockpit“ (digitální přístrojový panel) a přepracovaný skleněný 9,2“ navigační systém „Discover Pro“ s integrovanou SIM-kartou (eSIM) a R-Line uvítací obrazovkou. Díky použití nových technologií lze nyní rozhraní „App-Connect“ aplikovat bez nutnosti připojení iPhonu kabelem, takže zobrazení „Apple CarPlay“ již funguje bezdrátově.
Další novinku představuje systém „Travel Assist“ – s tímto jízdním asistentem zvládá Passat jako jedno z prvních aut na světě částečně autonomní jízdu rychlostmi až 210 km/h. Řízení, brzdění a přidávání plynu za řidiče přebírá jeho Volkswagen - samozřejmě jen v případě, že jeho ruce jsou na volantu. Ten je vybavený kapacitními dotykovými plochami – rovněž jako první model značky na světě. Tento volant zaznamenává doteky řidiče, a tvoří tak interaktivní rozhraní se systémy, jako je „Travel Assist“.
V tomto komplexním asistenčním systému se spojují další jízdní asistenty jako „Front Assist“ (sledování prostoru před vozem s funkcí nouzového brzdění), parkovací asistent „Park Assist“ (umožňuje zaparkování částečně bez zásahu řidiče), asistent pro změnu jízdního pruhu „Side Assist“ a automatická regulace odstupu od vpředu jedoucího vozu „ACC“ v jeden nový inteligentní asistenční systém.
K dalším prvkům sériové výbavy se řadí nové interaktivní „světlomety IQ.LIGHT – Matrix LED“, které byly dosud dodávány výhradně pro aktuální modelovou řadu Touareg, kamerový systém „Area View“ a nová verze adaptivních tlumičů „DCC“. Sportovní akcent limitované série Passat Variant R-Line Edition dokresluje také funkce „ESC off“, která je zde dostupná podobně jako u dalších sportovních modelů Golf R2) či nový T-Roc R1) a jejímž prostřednictvím lze deaktivovat funkci elektronického stabilizačního programu ESC.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.