Odpočítávání pro start modernizovaného Passatu bylo zahájeno: počínaje 7. březnem se bestseller střední třídy s 30 miliony prodanými kusy představí na Ženevském autosalonu. Volkswagen oslaví tuto premiéru exkluzivním způsobem – sportovní sérií Passat Variant R-Line Edition, která bude limitovaná počtem 2000 kusů. Špičkovou verzi s pohonem všech kol (4Motion) budou pohánět přeplňované motory o výkonu 176 kW/240 koní (TDI) a 200 kW/272 koní (TSI). Předprodej limitovaného provedení v Evropě odstartuje letos v květnu.
Konfigurace nového modelu Passat Variant 4Motion R-Line Edition bude do jisté míry jedinečná: všestranný vůz ozdobí speciální lak v odstínu „Šedá Moonstone“, který bude tvořit dokonalý kontrast s černě lakovanými doplňky karoserie a černou střechou. A leskle černá pokračuje: na krytech zpětných zrcátek, střešních ližinách, střešním spoileru, dále potom je z efektního, leskle černého laku zhotoven zadní difuzor, okenní lišty nebo zadní strana reflektorů. Leskle černý povrch rovněž zdobí markantní 19“ litá kola „Pretoria“.
Černá barva dominuje také interiéru: řidič i spolujezdec si užívají pohodlí sportovních sedadel R-Line, čalouněných kombinací kůže Nappa (střed) a kůží Carbon (bočnice). Z kartáčovaného nerezu jsou vyrobeny pedály stejně jako prahové lišty (s logem R-Line). Nové ambientní osvětlení kabinu rozehrává v nových barevných spektrech.
Kromě estetického aspektu nabízí nová limitovaná edice Passatu spoustu technologických specialit v sériové výbavě. K nim se mimo jiné řadí „Digital Cockpit“ (digitální přístrojový panel) a přepracovaný skleněný 9,2“ navigační systém „Discover Pro“ s integrovanou SIM-kartou (eSIM) a R-Line uvítací obrazovkou. Díky použití nových technologií lze nyní rozhraní „App-Connect“ aplikovat bez nutnosti připojení iPhonu kabelem, takže zobrazení „Apple CarPlay“ již funguje bezdrátově.
Další novinku představuje systém „Travel Assist“ – s tímto jízdním asistentem zvládá Passat jako jedno z prvních aut na světě částečně autonomní jízdu rychlostmi až 210 km/h. Řízení, brzdění a přidávání plynu za řidiče přebírá jeho Volkswagen - samozřejmě jen v případě, že jeho ruce jsou na volantu. Ten je vybavený kapacitními dotykovými plochami – rovněž jako první model značky na světě. Tento volant zaznamenává doteky řidiče, a tvoří tak interaktivní rozhraní se systémy, jako je „Travel Assist“.
V tomto komplexním asistenčním systému se spojují další jízdní asistenty jako „Front Assist“ (sledování prostoru před vozem s funkcí nouzového brzdění), parkovací asistent „Park Assist“ (umožňuje zaparkování částečně bez zásahu řidiče), asistent pro změnu jízdního pruhu „Side Assist“ a automatická regulace odstupu od vpředu jedoucího vozu „ACC“ v jeden nový inteligentní asistenční systém.
K dalším prvkům sériové výbavy se řadí nové interaktivní „světlomety IQ.LIGHT – Matrix LED“, které byly dosud dodávány výhradně pro aktuální modelovou řadu Touareg, kamerový systém „Area View“ a nová verze adaptivních tlumičů „DCC“. Sportovní akcent limitované série Passat Variant R-Line Edition dokresluje také funkce „ESC off“, která je zde dostupná podobně jako u dalších sportovních modelů Golf R2) či nový T-Roc R1) a jejímž prostřednictvím lze deaktivovat funkci elektronického stabilizačního programu ESC.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?