Odpočítávání pro start modernizovaného Passatu bylo zahájeno: počínaje 7. březnem se bestseller střední třídy s 30 miliony prodanými kusy představí na Ženevském autosalonu. Volkswagen oslaví tuto premiéru exkluzivním způsobem – sportovní sérií Passat Variant R-Line Edition, která bude limitovaná počtem 2000 kusů. Špičkovou verzi s pohonem všech kol (4Motion) budou pohánět přeplňované motory o výkonu 176 kW/240 koní (TDI) a 200 kW/272 koní (TSI). Předprodej limitovaného provedení v Evropě odstartuje letos v květnu.
Konfigurace nového modelu Passat Variant 4Motion R-Line Edition bude do jisté míry jedinečná: všestranný vůz ozdobí speciální lak v odstínu „Šedá Moonstone“, který bude tvořit dokonalý kontrast s černě lakovanými doplňky karoserie a černou střechou. A leskle černá pokračuje: na krytech zpětných zrcátek, střešních ližinách, střešním spoileru, dále potom je z efektního, leskle černého laku zhotoven zadní difuzor, okenní lišty nebo zadní strana reflektorů. Leskle černý povrch rovněž zdobí markantní 19“ litá kola „Pretoria“.
Černá barva dominuje také interiéru: řidič i spolujezdec si užívají pohodlí sportovních sedadel R-Line, čalouněných kombinací kůže Nappa (střed) a kůží Carbon (bočnice). Z kartáčovaného nerezu jsou vyrobeny pedály stejně jako prahové lišty (s logem R-Line). Nové ambientní osvětlení kabinu rozehrává v nových barevných spektrech.
Kromě estetického aspektu nabízí nová limitovaná edice Passatu spoustu technologických specialit v sériové výbavě. K nim se mimo jiné řadí „Digital Cockpit“ (digitální přístrojový panel) a přepracovaný skleněný 9,2“ navigační systém „Discover Pro“ s integrovanou SIM-kartou (eSIM) a R-Line uvítací obrazovkou. Díky použití nových technologií lze nyní rozhraní „App-Connect“ aplikovat bez nutnosti připojení iPhonu kabelem, takže zobrazení „Apple CarPlay“ již funguje bezdrátově.
Další novinku představuje systém „Travel Assist“ – s tímto jízdním asistentem zvládá Passat jako jedno z prvních aut na světě částečně autonomní jízdu rychlostmi až 210 km/h. Řízení, brzdění a přidávání plynu za řidiče přebírá jeho Volkswagen - samozřejmě jen v případě, že jeho ruce jsou na volantu. Ten je vybavený kapacitními dotykovými plochami – rovněž jako první model značky na světě. Tento volant zaznamenává doteky řidiče, a tvoří tak interaktivní rozhraní se systémy, jako je „Travel Assist“.
V tomto komplexním asistenčním systému se spojují další jízdní asistenty jako „Front Assist“ (sledování prostoru před vozem s funkcí nouzového brzdění), parkovací asistent „Park Assist“ (umožňuje zaparkování částečně bez zásahu řidiče), asistent pro změnu jízdního pruhu „Side Assist“ a automatická regulace odstupu od vpředu jedoucího vozu „ACC“ v jeden nový inteligentní asistenční systém.
K dalším prvkům sériové výbavy se řadí nové interaktivní „světlomety IQ.LIGHT – Matrix LED“, které byly dosud dodávány výhradně pro aktuální modelovou řadu Touareg, kamerový systém „Area View“ a nová verze adaptivních tlumičů „DCC“. Sportovní akcent limitované série Passat Variant R-Line Edition dokresluje také funkce „ESC off“, která je zde dostupná podobně jako u dalších sportovních modelů Golf R2) či nový T-Roc R1) a jejímž prostřednictvím lze deaktivovat funkci elektronického stabilizačního programu ESC.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.