Nedávno osamostatněná sportovní divize španělského Seatu doteď nabízela pouze ostřejší varianty existujících modelů, na Ženevském autosalonu se ale ukáže první zcela vlastní auto, Cupra Formentor. Ten má být začátkem celé modelové řady vozů, které ponesou logo Cupra.
V současnosti se už kromě ostrého Leonu nabízí i jeden vůz který nese pouze loga Cupry, SUV Cupra Ateca je však už dle názvu jen upravenou verzí běžného modelu. Teprve vloni osamostatněná značka však má velké ambice a na samostatný model nebudeme čekat příliš dlouho.
Cupra Formentor je vůz spadající do velmi populární kategorie označované marketingovými odděleními automobilek jako SUV kupé. Nabízí tedy sportovněji střiženou karosérii se svažující se střechou a pouze pětimístným interiérem. Při pohledu na příď vozu je však jasná příslušnost k mateřské značce, vůz se velmi podobá na Seat Tarraco a podobné ztvárnění přídě si osvojí i chystané modely Seatu. Oproti Tarracu se však Formentor odlišuje využitím malých kulatých světel pod hlavními světlomety, podobně jako tomu bylo u prvního Yetiho. Také na zádi se Formentor inspiruje u Tarraca, světlomety spojenými úzkou lištou do jednoho celku, což je prvek připomínající heckblende populární z 80. let a který se poslední dobou vrací do módy. Žádná velká překvapení se nedějí ani v interiéru, který opět vychází z Tarraca bez výraznějších změn.
O konkrétním motoru použitém pro produkční verzi se zatím neví nic, koncept však disponuje plug-in hybridním systémem s celkovým výkonem 242 koní a čistě elektrickým dojezdem 50 km v cyklu WLTP. Systém je spárovaný s dvouspojkovou převodovkou a vůz dostane i uzávěrku diferenciálu.
Představení proběhne už za pár dní na Ženevském autosalonu a i když je vůz označován jako koncept, má už dle vzhledu velmi blízko k produkční verzi, které se dočkáme v roce 2020. Ve stejném roce chce mít Cupra v nabídce sedm modelů se svou značkou, což bude zahrnovat jak upravené Seaty, tak samostatné modely jako Formentor. Také příští Leon už se v ostré verzi na trh dostane se značkami Cupry, narozdíl od současné která si zachovává identitu Seatu.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.