Nedávno osamostatněná sportovní divize španělského Seatu doteď nabízela pouze ostřejší varianty existujících modelů, na Ženevském autosalonu se ale ukáže první zcela vlastní auto, Cupra Formentor. Ten má být začátkem celé modelové řady vozů, které ponesou logo Cupra.
V současnosti se už kromě ostrého Leonu nabízí i jeden vůz který nese pouze loga Cupry, SUV Cupra Ateca je však už dle názvu jen upravenou verzí běžného modelu. Teprve vloni osamostatněná značka však má velké ambice a na samostatný model nebudeme čekat příliš dlouho.
Cupra Formentor je vůz spadající do velmi populární kategorie označované marketingovými odděleními automobilek jako SUV kupé. Nabízí tedy sportovněji střiženou karosérii se svažující se střechou a pouze pětimístným interiérem. Při pohledu na příď vozu je však jasná příslušnost k mateřské značce, vůz se velmi podobá na Seat Tarraco a podobné ztvárnění přídě si osvojí i chystané modely Seatu. Oproti Tarracu se však Formentor odlišuje využitím malých kulatých světel pod hlavními světlomety, podobně jako tomu bylo u prvního Yetiho. Také na zádi se Formentor inspiruje u Tarraca, světlomety spojenými úzkou lištou do jednoho celku, což je prvek připomínající heckblende populární z 80. let a který se poslední dobou vrací do módy. Žádná velká překvapení se nedějí ani v interiéru, který opět vychází z Tarraca bez výraznějších změn.
O konkrétním motoru použitém pro produkční verzi se zatím neví nic, koncept však disponuje plug-in hybridním systémem s celkovým výkonem 242 koní a čistě elektrickým dojezdem 50 km v cyklu WLTP. Systém je spárovaný s dvouspojkovou převodovkou a vůz dostane i uzávěrku diferenciálu.
Představení proběhne už za pár dní na Ženevském autosalonu a i když je vůz označován jako koncept, má už dle vzhledu velmi blízko k produkční verzi, které se dočkáme v roce 2020. Ve stejném roce chce mít Cupra v nabídce sedm modelů se svou značkou, což bude zahrnovat jak upravené Seaty, tak samostatné modely jako Formentor. Také příští Leon už se v ostré verzi na trh dostane se značkami Cupry, narozdíl od současné která si zachovává identitu Seatu.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?