Nedávno osamostatněná sportovní divize španělského Seatu doteď nabízela pouze ostřejší varianty existujících modelů, na Ženevském autosalonu se ale ukáže první zcela vlastní auto, Cupra Formentor. Ten má být začátkem celé modelové řady vozů, které ponesou logo Cupra.
V současnosti se už kromě ostrého Leonu nabízí i jeden vůz který nese pouze loga Cupry, SUV Cupra Ateca je však už dle názvu jen upravenou verzí běžného modelu. Teprve vloni osamostatněná značka však má velké ambice a na samostatný model nebudeme čekat příliš dlouho.
Cupra Formentor je vůz spadající do velmi populární kategorie označované marketingovými odděleními automobilek jako SUV kupé. Nabízí tedy sportovněji střiženou karosérii se svažující se střechou a pouze pětimístným interiérem. Při pohledu na příď vozu je však jasná příslušnost k mateřské značce, vůz se velmi podobá na Seat Tarraco a podobné ztvárnění přídě si osvojí i chystané modely Seatu. Oproti Tarracu se však Formentor odlišuje využitím malých kulatých světel pod hlavními světlomety, podobně jako tomu bylo u prvního Yetiho. Také na zádi se Formentor inspiruje u Tarraca, světlomety spojenými úzkou lištou do jednoho celku, což je prvek připomínající heckblende populární z 80. let a který se poslední dobou vrací do módy. Žádná velká překvapení se nedějí ani v interiéru, který opět vychází z Tarraca bez výraznějších změn.
O konkrétním motoru použitém pro produkční verzi se zatím neví nic, koncept však disponuje plug-in hybridním systémem s celkovým výkonem 242 koní a čistě elektrickým dojezdem 50 km v cyklu WLTP. Systém je spárovaný s dvouspojkovou převodovkou a vůz dostane i uzávěrku diferenciálu.
Představení proběhne už za pár dní na Ženevském autosalonu a i když je vůz označován jako koncept, má už dle vzhledu velmi blízko k produkční verzi, které se dočkáme v roce 2020. Ve stejném roce chce mít Cupra v nabídce sedm modelů se svou značkou, což bude zahrnovat jak upravené Seaty, tak samostatné modely jako Formentor. Také příští Leon už se v ostré verzi na trh dostane se značkami Cupry, narozdíl od současné která si zachovává identitu Seatu.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.