Masarykova oblíbená značka má unikátní problém, rozhodly se jí oživit dvě automobilky

-mdo / AutoRoad.cz, 22. února 2019, 17:29 Google+

Hispano Suiza nedávno oznámila návrat mezi aktivní výrobce, po 82 letech nečinnosti a její první novodobý model má být elektrický sporťák Carmen. Dnes tu ale máme fotky supersportu se stejnou značkou, ale technikou převzatou od Lamborghini, kde se tedy stala chyba?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Hispano Suiza Maguari HS1 GTC

Hispano Suiza Maguari HS1 GTC | foto: Hispano Suiza

Sdílejte článek

Automobilka, jejíž jméno v překladu znamená "Španělsko-švýcarský", byla založena už v roce 1898, tehdy však ještě jako La Cuadra. Ve své době Hispano-Suiza exportovala vozy do celé Evropy a licence na její patenty nakupoval třeba i Rolls Royce. Licenci od Hispano-Suiza si mimochodem koupila i plzeňská Škoda, která v roce 1924, tedy ještě rok před převzetím Laurin & Klement, začala vyrábět vůz Škoda Hispano-Suiza. Ten byl licenční verzí limuzín Hispano-Suiza H6B a jeden z vyrobených vozů sloužil i prezidentu Masarykovi, který si jej údajně oblíbil a využíval jej celých devět let.

img-responsive

Hispano Suiza Maguari HS1 GTC | foto: Hispano Suiza

Konec produkce automobilů však nastal už v roce 1936, kdy španělskou část firmy převzala vláda Katalánska a změnila zaměření firmy na zbrojovku. Stejně dopadla o rok později i francouzská pobočka, kterou převzala francouzská vláda a od té doby se věnovala jen produkci motorů pro letadla.

Už dříve proběhlo několik pokusů o oživení značky, žádný se však nedostál z fáze jediného konceptu. V roce 2000 se tak pod značkou Hispano-Suiza objevil koncept supersportu nazvaný HS21. Následující rok firma uvedla sedan K8 a v roce 2002 okruhový supersport HS21-GTS. Poté vše na čas utichlo a v roce 2010 se opět v Ženevě ukázal prototyp sporťáku na základě Audi R8 V10.

img-responsive

Hispano Suiza Maguari HS1 GTC | foto: Hispano Suiza

Nadějnější se zdá být nedávno ohlášený pokus o elektrické gran turismo Hispano Suiza Carmen, které se designem inspiruje u slavného art deco modelu H6C Dubonnet Xenia. Ten chystá španělská firma nazvaná Hispano Suiza Cars, ve spolupráci se zkušenou vývojařskou společností QEV Technologies z Barcelony, která má hotový vůz také vyrábět. 

Dnes tu ale máme zcela odlišný stroj, nazvaný Hispano Suiza Maguari HS1 GTC, který jménem i koncepcí navazuje na koncepty z předchozích let. Za novým vozem stojí stejná firma jako za předchozími koncepty, ve Švýcarsku sídlící Hispano Suiza Automobile Manufaktur AG. Nastala tak zvláštní situace, kdy se jednu značku snaží obnovit dvě nezávislé firmy, které si obě nárokují jméno Hispano Suiza a každá pochází z jednoho ze států z názvu. 

img-responsive

Hispano Suiza Maguari HS1 GTC | foto: Hispano Suiza

Hispano Suiza Maguari HS1 GTC se od Hispano Suiza Carmen liší v každém ohledu. Jde o supersport s motorem V10 z Lamborghini Huracan, do kterého byly přidány dva elektrické kompresory. Díky tomu nový vůz disponuje výkonem 1070 koní, dokáže se dostat z nuly na sto za 2,8 sekundy a maximální rychlost je 379 km/h. 

Design nového je převážně futuristický, některé prvky však mohou být inspirovány vozy z 30. let, jako například linie střechy s žebrováním a zakončená ve tvaru lodě. Na přídi se nachází zajímavý prvek typický pro původní Hispano Suizu, soška letícího čápa. Narozdíl od vršku chladiče, kam čáp tradičně patřil, se na novém voze usídlil na spoileru přímo upostřed masky chladiče, vzhledem ke tvaru a velikosti se však nedá příliš počítat že by se dostal i na případnou produkční verzi Maguari. 

img-responsive

Hispano Suiza Maguari HS1 GTC | foto: Hispano Suiza

S výrobou se tentokrát údajně opravdu počítá a do prodeje by se vůz měl dostat na konci letošního roku, v současnosti už probíhá testování prototypů. Další informace firma zveřejní na oficiálním představení vozu na jaře 2019, už teď však známe cenu, která začíná na 2,2 milionu EUR. Vzhledem k plánům konkurenční Hispano Suizy ze Španělska ale můžeme už teď očekávat soudní spor, který rozhodne kdo nakonec bude na trh dodávat vozy pod touto slavnou značkou. 

Vytisknout

Diskuze: Masarykova oblíbená značka má unikátní problém, rozhodly se jí oživit dvě automobilky

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Čínská dálniční síť se podle Clarksona stává aspirantem na osmý div světa

Clarkson našel v Číně osmý div světa. Ten pohled vás také jistě dostane

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud