Na nadcházejícím Ženevském autosalonu se kromě nových vozů tradičních automobilek a čínských startupů dočkáme také zcela nové značky, za kterou však stojí jedna z nejdůležitějších a nejznámějších rodin automobilového světa.
Ferdinand Piëch, potomek jediné dcery Ferdinanda Porsche, se v automobilovém světě proslavil zejména jako tvůrce úspěchu značky Audi a také jako dlouholetý předseda dozorčí rady Volkswagenu. Pod jeho vedením Němci odkoupili Lamborghini a Bentley a oživili značku Bugatti. Teď se však o slovo hlásí jeho syn Anton, který však nemá zájem o práci v koncernu, kterému dal základ už jeho praděda a místo toho založil svou vlastní automobilku, s nemalými ambicemi.
Ve Švýcarsku sídlící Piëch Automotive vznikl už v roce 2016, první vozidlo však představí až příští měsíc na Ženevském autosalonu. Piëch Mark Zero je malé dvoumístné kupé s velmi tradičním designem, ale jak je už dnes mezi koncepty standardem, jeho pohon zajišťují elektromotory. Mnoho technických údajů zatím Piëch nezveřejnil, vůz má ale nabídnout dojezd 500 km v cyklu WLTP. Tomu dopomáhá na elektromobil relativně nízká váha kolem 1800 kg. Vzduchem chlazená baterie je navíc umístěná kolem zadní nápravy a tunelu převodovky, což má díky specifickému rozložení hmotnosti vozu dodat jízdní vlastnosti podobné běžnějším spalovacím sporťákům.
Design nového vozu se zatím ukázal jen na náčrtech, firma však zveřejnila i jednu fotografii vozu částečně přikrytého švýcarskou vlajkou. Odhalená příď ukazuje velmi čistý a zároveň tradiční design, evokující sporťáky z Británie s dlouhou kapotou a krátkou zádí.
S modulární platformou použitou na elektrické kupé má mladá firma velké plány. Kromě elektropohonu je údajně možné do ní zabudovat i běžnou spalovací jednotku, hybridní pohon či palivové články a Piëch ji plánuje kromě vlastních modelů licencovat i dalším automobilkám. Samotný Piëch pak plánuje kromě produkční verze sportovního kupé také výrobu čtyřmístného sedanu a sportovní SUV nebo Crossover, které se na rozdíl od kupé mohou dočkat větších prodejních úspěchů.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.