Na nadcházejícím Ženevském autosalonu se kromě nových vozů tradičních automobilek a čínských startupů dočkáme také zcela nové značky, za kterou však stojí jedna z nejdůležitějších a nejznámějších rodin automobilového světa.
Ferdinand Piëch, potomek jediné dcery Ferdinanda Porsche, se v automobilovém světě proslavil zejména jako tvůrce úspěchu značky Audi a také jako dlouholetý předseda dozorčí rady Volkswagenu. Pod jeho vedením Němci odkoupili Lamborghini a Bentley a oživili značku Bugatti. Teď se však o slovo hlásí jeho syn Anton, který však nemá zájem o práci v koncernu, kterému dal základ už jeho praděda a místo toho založil svou vlastní automobilku, s nemalými ambicemi.
Ve Švýcarsku sídlící Piëch Automotive vznikl už v roce 2016, první vozidlo však představí až příští měsíc na Ženevském autosalonu. Piëch Mark Zero je malé dvoumístné kupé s velmi tradičním designem, ale jak je už dnes mezi koncepty standardem, jeho pohon zajišťují elektromotory. Mnoho technických údajů zatím Piëch nezveřejnil, vůz má ale nabídnout dojezd 500 km v cyklu WLTP. Tomu dopomáhá na elektromobil relativně nízká váha kolem 1800 kg. Vzduchem chlazená baterie je navíc umístěná kolem zadní nápravy a tunelu převodovky, což má díky specifickému rozložení hmotnosti vozu dodat jízdní vlastnosti podobné běžnějším spalovacím sporťákům.
Design nového vozu se zatím ukázal jen na náčrtech, firma však zveřejnila i jednu fotografii vozu částečně přikrytého švýcarskou vlajkou. Odhalená příď ukazuje velmi čistý a zároveň tradiční design, evokující sporťáky z Británie s dlouhou kapotou a krátkou zádí.
S modulární platformou použitou na elektrické kupé má mladá firma velké plány. Kromě elektropohonu je údajně možné do ní zabudovat i běžnou spalovací jednotku, hybridní pohon či palivové články a Piëch ji plánuje kromě vlastních modelů licencovat i dalším automobilkám. Samotný Piëch pak plánuje kromě produkční verze sportovního kupé také výrobu čtyřmístného sedanu a sportovní SUV nebo Crossover, které se na rozdíl od kupé mohou dočkat větších prodejních úspěchů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.