Na nadcházejícím Ženevském autosalonu se kromě nových vozů tradičních automobilek a čínských startupů dočkáme také zcela nové značky, za kterou však stojí jedna z nejdůležitějších a nejznámějších rodin automobilového světa.
Ferdinand Piëch, potomek jediné dcery Ferdinanda Porsche, se v automobilovém světě proslavil zejména jako tvůrce úspěchu značky Audi a také jako dlouholetý předseda dozorčí rady Volkswagenu. Pod jeho vedením Němci odkoupili Lamborghini a Bentley a oživili značku Bugatti. Teď se však o slovo hlásí jeho syn Anton, který však nemá zájem o práci v koncernu, kterému dal základ už jeho praděda a místo toho založil svou vlastní automobilku, s nemalými ambicemi.
Ve Švýcarsku sídlící Piëch Automotive vznikl už v roce 2016, první vozidlo však představí až příští měsíc na Ženevském autosalonu. Piëch Mark Zero je malé dvoumístné kupé s velmi tradičním designem, ale jak je už dnes mezi koncepty standardem, jeho pohon zajišťují elektromotory. Mnoho technických údajů zatím Piëch nezveřejnil, vůz má ale nabídnout dojezd 500 km v cyklu WLTP. Tomu dopomáhá na elektromobil relativně nízká váha kolem 1800 kg. Vzduchem chlazená baterie je navíc umístěná kolem zadní nápravy a tunelu převodovky, což má díky specifickému rozložení hmotnosti vozu dodat jízdní vlastnosti podobné běžnějším spalovacím sporťákům.
Design nového vozu se zatím ukázal jen na náčrtech, firma však zveřejnila i jednu fotografii vozu částečně přikrytého švýcarskou vlajkou. Odhalená příď ukazuje velmi čistý a zároveň tradiční design, evokující sporťáky z Británie s dlouhou kapotou a krátkou zádí.
S modulární platformou použitou na elektrické kupé má mladá firma velké plány. Kromě elektropohonu je údajně možné do ní zabudovat i běžnou spalovací jednotku, hybridní pohon či palivové články a Piëch ji plánuje kromě vlastních modelů licencovat i dalším automobilkám. Samotný Piëch pak plánuje kromě produkční verze sportovního kupé také výrobu čtyřmístného sedanu a sportovní SUV nebo Crossover, které se na rozdíl od kupé mohou dočkat větších prodejních úspěchů.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.