Korando tvoří pro korejskou automobilu Ssangyong jeden z nejdůležitějších modelů a na nadcházejícím Ženevském autosalonu se setkáme už s jeho čtvrtou generací. Už dnes si však můžeme ukázat fotky nového vozu.
Korando je nejstarším modelem v nabídce Ssangyongu, první generace se dostala na trh už v roce 1983, o pět let dříve než samotná automobilka dostala jméno Ssangyong. První generace Koranda byla vpodstatě jen přeznačkovanou verzí amerického Jeepu CJ-7, doplněná větším Korando Family založeným na Isuzu, druhá už však využila vlastní design a techniku Mercedesu. S druhým Korandem, s typickým designem inspirovaným u Jeepu Wrangler, se dá dodnes setkat i v Česku. Také třetí generace se nějakou dobu nabízela na místním trhu, než se značka stáhla.
Dnes si můžeme ukázat první snímky nové generace Koranda, které se představí už příští měsíc na autosalonu v Ženevě. Ve vlastnictví Mahindry se korejská značka zbavila kontroverzního designového směřování, který ji nechvalně proslavil v předchozích letech a nové Korando jen potvrzuje, že SsangYong jde správným směrem. Vzhledem k návratu SsangYongu na český trh se nové Korando dostane do prodeje také zde a to už na podzim tohoto roku.
U nového Koranda je očividná inspirace u většího Rextonu a také u nedávného konceptu e-SIV. Příslušnost ke značce jasně potvrzuje typická široká linie C sloupku, od střechy opticky odděleného černým panelem a také zvýrazněná linka zadního blatníku. Příď vizuálně připomíná další modely značky, všechny současné modely Ssangyongu se však od sebe liší odlišně tvarovanou maskou. Korando má navíc na přídi dříve používané logo se dvěma propojenými kruhy, které se využívalo na modelech v 90. letech, zatímco dnes nabízené modely nesou novější logo symbolizující dva draky.
V interiéru, nazývaném firmou "Blaze Cockpit", jde SsangYong s dobou a většinu ovládacích prvků tak převezme 10,25" displej infotainmentu na středovém panelu. Před řidičem se pak nachází 9" displej, nahrazující klasický přístrojový štít. Samozřejmostí jsou moderní prvky jako adaptivní tempomat, systém udržování v jízdním pruhu nebo sledování únavy řidiče. Kufr nabídne v základní poloze 551 litrů a také možnost elektrického otvírání jako příplatkovou výbavu.
Pod kapotu se v domovské Koreji ze začátku dostane 1,6 litrový turbodiesel, další údaje ale zatím firma nezveřejnila. Do budoucna se ale kromě širší nabídky motorů dá počítat také s hybridem a čistě elektrickou verzí. Více informací se ale dozvíme až na Ženevském autosalonu, který začíná 7. března.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.