Korando tvoří pro korejskou automobilu Ssangyong jeden z nejdůležitějších modelů a na nadcházejícím Ženevském autosalonu se setkáme už s jeho čtvrtou generací. Už dnes si však můžeme ukázat fotky nového vozu.
Korando je nejstarším modelem v nabídce Ssangyongu, první generace se dostala na trh už v roce 1983, o pět let dříve než samotná automobilka dostala jméno Ssangyong. První generace Koranda byla vpodstatě jen přeznačkovanou verzí amerického Jeepu CJ-7, doplněná větším Korando Family založeným na Isuzu, druhá už však využila vlastní design a techniku Mercedesu. S druhým Korandem, s typickým designem inspirovaným u Jeepu Wrangler, se dá dodnes setkat i v Česku. Také třetí generace se nějakou dobu nabízela na místním trhu, než se značka stáhla.
Dnes si můžeme ukázat první snímky nové generace Koranda, které se představí už příští měsíc na autosalonu v Ženevě. Ve vlastnictví Mahindry se korejská značka zbavila kontroverzního designového směřování, který ji nechvalně proslavil v předchozích letech a nové Korando jen potvrzuje, že SsangYong jde správným směrem. Vzhledem k návratu SsangYongu na český trh se nové Korando dostane do prodeje také zde a to už na podzim tohoto roku.
U nového Koranda je očividná inspirace u většího Rextonu a také u nedávného konceptu e-SIV. Příslušnost ke značce jasně potvrzuje typická široká linie C sloupku, od střechy opticky odděleného černým panelem a také zvýrazněná linka zadního blatníku. Příď vizuálně připomíná další modely značky, všechny současné modely Ssangyongu se však od sebe liší odlišně tvarovanou maskou. Korando má navíc na přídi dříve používané logo se dvěma propojenými kruhy, které se využívalo na modelech v 90. letech, zatímco dnes nabízené modely nesou novější logo symbolizující dva draky.
V interiéru, nazývaném firmou "Blaze Cockpit", jde SsangYong s dobou a většinu ovládacích prvků tak převezme 10,25" displej infotainmentu na středovém panelu. Před řidičem se pak nachází 9" displej, nahrazující klasický přístrojový štít. Samozřejmostí jsou moderní prvky jako adaptivní tempomat, systém udržování v jízdním pruhu nebo sledování únavy řidiče. Kufr nabídne v základní poloze 551 litrů a také možnost elektrického otvírání jako příplatkovou výbavu.
Pod kapotu se v domovské Koreji ze začátku dostane 1,6 litrový turbodiesel, další údaje ale zatím firma nezveřejnila. Do budoucna se ale kromě širší nabídky motorů dá počítat také s hybridem a čistě elektrickou verzí. Více informací se ale dozvíme až na Ženevském autosalonu, který začíná 7. března.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.