Korando tvoří pro korejskou automobilu Ssangyong jeden z nejdůležitějších modelů a na nadcházejícím Ženevském autosalonu se setkáme už s jeho čtvrtou generací. Už dnes si však můžeme ukázat fotky nového vozu.
Korando je nejstarším modelem v nabídce Ssangyongu, první generace se dostala na trh už v roce 1983, o pět let dříve než samotná automobilka dostala jméno Ssangyong. První generace Koranda byla vpodstatě jen přeznačkovanou verzí amerického Jeepu CJ-7, doplněná větším Korando Family založeným na Isuzu, druhá už však využila vlastní design a techniku Mercedesu. S druhým Korandem, s typickým designem inspirovaným u Jeepu Wrangler, se dá dodnes setkat i v Česku. Také třetí generace se nějakou dobu nabízela na místním trhu, než se značka stáhla.
Dnes si můžeme ukázat první snímky nové generace Koranda, které se představí už příští měsíc na autosalonu v Ženevě. Ve vlastnictví Mahindry se korejská značka zbavila kontroverzního designového směřování, který ji nechvalně proslavil v předchozích letech a nové Korando jen potvrzuje, že SsangYong jde správným směrem. Vzhledem k návratu SsangYongu na český trh se nové Korando dostane do prodeje také zde a to už na podzim tohoto roku.
U nového Koranda je očividná inspirace u většího Rextonu a také u nedávného konceptu e-SIV. Příslušnost ke značce jasně potvrzuje typická široká linie C sloupku, od střechy opticky odděleného černým panelem a také zvýrazněná linka zadního blatníku. Příď vizuálně připomíná další modely značky, všechny současné modely Ssangyongu se však od sebe liší odlišně tvarovanou maskou. Korando má navíc na přídi dříve používané logo se dvěma propojenými kruhy, které se využívalo na modelech v 90. letech, zatímco dnes nabízené modely nesou novější logo symbolizující dva draky.
V interiéru, nazývaném firmou "Blaze Cockpit", jde SsangYong s dobou a většinu ovládacích prvků tak převezme 10,25" displej infotainmentu na středovém panelu. Před řidičem se pak nachází 9" displej, nahrazující klasický přístrojový štít. Samozřejmostí jsou moderní prvky jako adaptivní tempomat, systém udržování v jízdním pruhu nebo sledování únavy řidiče. Kufr nabídne v základní poloze 551 litrů a také možnost elektrického otvírání jako příplatkovou výbavu.
Pod kapotu se v domovské Koreji ze začátku dostane 1,6 litrový turbodiesel, další údaje ale zatím firma nezveřejnila. Do budoucna se ale kromě širší nabídky motorů dá počítat také s hybridem a čistě elektrickou verzí. Více informací se ale dozvíme až na Ženevském autosalonu, který začíná 7. března.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.