Korando tvoří pro korejskou automobilu Ssangyong jeden z nejdůležitějších modelů a na nadcházejícím Ženevském autosalonu se setkáme už s jeho čtvrtou generací. Už dnes si však můžeme ukázat fotky nového vozu.
Korando je nejstarším modelem v nabídce Ssangyongu, první generace se dostala na trh už v roce 1983, o pět let dříve než samotná automobilka dostala jméno Ssangyong. První generace Koranda byla vpodstatě jen přeznačkovanou verzí amerického Jeepu CJ-7, doplněná větším Korando Family založeným na Isuzu, druhá už však využila vlastní design a techniku Mercedesu. S druhým Korandem, s typickým designem inspirovaným u Jeepu Wrangler, se dá dodnes setkat i v Česku. Také třetí generace se nějakou dobu nabízela na místním trhu, než se značka stáhla.
Dnes si můžeme ukázat první snímky nové generace Koranda, které se představí už příští měsíc na autosalonu v Ženevě. Ve vlastnictví Mahindry se korejská značka zbavila kontroverzního designového směřování, který ji nechvalně proslavil v předchozích letech a nové Korando jen potvrzuje, že SsangYong jde správným směrem. Vzhledem k návratu SsangYongu na český trh se nové Korando dostane do prodeje také zde a to už na podzim tohoto roku.
U nového Koranda je očividná inspirace u většího Rextonu a také u nedávného konceptu e-SIV. Příslušnost ke značce jasně potvrzuje typická široká linie C sloupku, od střechy opticky odděleného černým panelem a také zvýrazněná linka zadního blatníku. Příď vizuálně připomíná další modely značky, všechny současné modely Ssangyongu se však od sebe liší odlišně tvarovanou maskou. Korando má navíc na přídi dříve používané logo se dvěma propojenými kruhy, které se využívalo na modelech v 90. letech, zatímco dnes nabízené modely nesou novější logo symbolizující dva draky.
V interiéru, nazývaném firmou "Blaze Cockpit", jde SsangYong s dobou a většinu ovládacích prvků tak převezme 10,25" displej infotainmentu na středovém panelu. Před řidičem se pak nachází 9" displej, nahrazující klasický přístrojový štít. Samozřejmostí jsou moderní prvky jako adaptivní tempomat, systém udržování v jízdním pruhu nebo sledování únavy řidiče. Kufr nabídne v základní poloze 551 litrů a také možnost elektrického otvírání jako příplatkovou výbavu.
Pod kapotu se v domovské Koreji ze začátku dostane 1,6 litrový turbodiesel, další údaje ale zatím firma nezveřejnila. Do budoucna se ale kromě širší nabídky motorů dá počítat také s hybridem a čistě elektrickou verzí. Více informací se ale dozvíme až na Ženevském autosalonu, který začíná 7. března.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?