Společnost Mitsubishi Motors Corporation (MMC) na 89. ročníku mezinárodního ženevského autosalonu (5.-17. března 2019) odhalí ve světové premiéře kompaktní SUV Mitsubishi ASX v modelovém provedení 2020.
Od uvedení v roce 2009 prodalo Mitsubishi na 1,32 milionu vozů ASX. Největšími trhy jsou Severní Amerika, Evropa, Austrálie a Čína. V současnosti je ASX třetím nejlépe prodávaným modelem Mitsubishi a zároveň klíčovou součástí globální strategie společnosti.
Design ASX prodělal zásadní změny v duchu filozofie „Robustní a důvtipný“, která je vyjádřením celosvětového sloganu značky Mitsubishi „Drive your Ambition“.
Základní přehled
ASX je kompaktní SUV nabízející univerzální využití, díky níž je dokonalým společníkem ve všech situacích, od každodenního dojíždění až po výpravy do neznáma. Díky lehké a kompaktní karoserii v kombinaci s lepším výhledem daným vyšší polohou za volantem dokáže ASX nabídnout vynikající ovladatelnost a intuitivní jízdní vlastnosti.
Pro evropské trhy nabídne ASX motor 2,0 litru MIVEC v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou nebo bezestupňovou (CVT) převodovkou INVECS-III se šestistupňovým režimem sportovního řazení. Zákazníci mohou volit mezi pohonem předních nebo všech kol.
ASX rovněž nabízí vyspělé bezpečnostní technologie, konstrukci karoserie RISE nebo systém pro zmírňování následků čelní kolize (FCM).
Hlavní změny
2. Výrazná změna designu
- Koncepce
Designová koncepce zní „Impact and Impulse.“ Kultivovaný a originální design vedle robustnosti, typické pro vozy značky Mitsubishi, ukazuje výraznou image, lákající řidiče k tomu, aby dali průchod svým emocím a zhostili se nových výzev.
- Čelní pohledNové ASX představuje další vývojovou fázi koncepce DYNAMIC SHIELD, zaměřenou na ztvárnění přední partie vozu. Nárazník zhmotňuje ústřední ochranný tvar, zatímco pravoúhlé vodorovné a svislé křivky masky, chladiče a ochranného krytu pod nárazníkem vyjadřují pevnost a odolnost. Díky novému stylistickému ztvárnění je kapota delší, čímž přispívá k výraznějšímu vzhledu celé přední partie. Charakteristický design vozů Mitsubishi při pohledu zpředu stvrzuje specifické uspořádání LED světel se směrovými a mlhovými světly po krajích nárazníku.
Pohled zezaduASX používá zadní skupinová LED světla v elegantním provedení, které je protaženo napříč celou šířkou vozu ke zdůraznění široce rozkročeného postoje. Robustní design stvrzuje i provedení ochranné lišty pod nárazníkem.
Barvy karoserieASX je nyní k dispozici ve výrazně svěžím a zářivém odstínu Red Diamond, sportovním a vitálním odstínu Sunshine Orange nebo elegantním a kultivovaném odstínu Oak Brown.
2. Vylepšení soustavy SDA (Smartphone-link Display Audio)
Vylepšený audiosystém SDA nyní nabízí pokročilejší funkce konektivity:
Úhlopříčka displeje se zvětšila ze 7 na 8 palců. Na obrazovce systému SDA lze nyní přehrávat také videa uložená na USB paměťových zařízeních. Vozy v nejvyšší výbavě standardně nabízejí navigační systém Tom Tom. Připojením k internetu přes chytrý telefon jsou nyní k dispozici dopravní informace v reálném čase. Brzy bude k dispozici aplikace využívající informace z rychloměru, počítadla kilometrů a výstražných kontrolek, stejně tak, jako další palubní údaje vozu. Aplikace bude např. kontrolovat zbývající palivo a navede řidiče k nejbližší čerpací stanici; také bude nabízet pokyny k optimální údržbě a prohlídkám.Jednotlivé prvky výbavy a funkce vozu se mohou lišit na jednotlivých trzích. Informace o lokální specifikaci vozu bude uveřejněna před uvedením vozu na trh.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?