Společnost Mitsubishi Motors Corporation (MMC) na 89. ročníku mezinárodního ženevského autosalonu (5.-17. března 2019) odhalí ve světové premiéře kompaktní SUV Mitsubishi ASX v modelovém provedení 2020.
Od uvedení v roce 2009 prodalo Mitsubishi na 1,32 milionu vozů ASX. Největšími trhy jsou Severní Amerika, Evropa, Austrálie a Čína. V současnosti je ASX třetím nejlépe prodávaným modelem Mitsubishi a zároveň klíčovou součástí globální strategie společnosti.
Design ASX prodělal zásadní změny v duchu filozofie „Robustní a důvtipný“, která je vyjádřením celosvětového sloganu značky Mitsubishi „Drive your Ambition“.
Základní přehled
ASX je kompaktní SUV nabízející univerzální využití, díky níž je dokonalým společníkem ve všech situacích, od každodenního dojíždění až po výpravy do neznáma. Díky lehké a kompaktní karoserii v kombinaci s lepším výhledem daným vyšší polohou za volantem dokáže ASX nabídnout vynikající ovladatelnost a intuitivní jízdní vlastnosti.
Pro evropské trhy nabídne ASX motor 2,0 litru MIVEC v kombinaci s pětistupňovou manuální převodovkou nebo bezestupňovou (CVT) převodovkou INVECS-III se šestistupňovým režimem sportovního řazení. Zákazníci mohou volit mezi pohonem předních nebo všech kol.
ASX rovněž nabízí vyspělé bezpečnostní technologie, konstrukci karoserie RISE nebo systém pro zmírňování následků čelní kolize (FCM).
Hlavní změny
2. Výrazná změna designu
- Koncepce
Designová koncepce zní „Impact and Impulse.“ Kultivovaný a originální design vedle robustnosti, typické pro vozy značky Mitsubishi, ukazuje výraznou image, lákající řidiče k tomu, aby dali průchod svým emocím a zhostili se nových výzev.
- Čelní pohledNové ASX představuje další vývojovou fázi koncepce DYNAMIC SHIELD, zaměřenou na ztvárnění přední partie vozu. Nárazník zhmotňuje ústřední ochranný tvar, zatímco pravoúhlé vodorovné a svislé křivky masky, chladiče a ochranného krytu pod nárazníkem vyjadřují pevnost a odolnost. Díky novému stylistickému ztvárnění je kapota delší, čímž přispívá k výraznějšímu vzhledu celé přední partie. Charakteristický design vozů Mitsubishi při pohledu zpředu stvrzuje specifické uspořádání LED světel se směrovými a mlhovými světly po krajích nárazníku.
Pohled zezaduASX používá zadní skupinová LED světla v elegantním provedení, které je protaženo napříč celou šířkou vozu ke zdůraznění široce rozkročeného postoje. Robustní design stvrzuje i provedení ochranné lišty pod nárazníkem.
Barvy karoserieASX je nyní k dispozici ve výrazně svěžím a zářivém odstínu Red Diamond, sportovním a vitálním odstínu Sunshine Orange nebo elegantním a kultivovaném odstínu Oak Brown.
2. Vylepšení soustavy SDA (Smartphone-link Display Audio)
Vylepšený audiosystém SDA nyní nabízí pokročilejší funkce konektivity:
Úhlopříčka displeje se zvětšila ze 7 na 8 palců. Na obrazovce systému SDA lze nyní přehrávat také videa uložená na USB paměťových zařízeních. Vozy v nejvyšší výbavě standardně nabízejí navigační systém Tom Tom. Připojením k internetu přes chytrý telefon jsou nyní k dispozici dopravní informace v reálném čase. Brzy bude k dispozici aplikace využívající informace z rychloměru, počítadla kilometrů a výstražných kontrolek, stejně tak, jako další palubní údaje vozu. Aplikace bude např. kontrolovat zbývající palivo a navede řidiče k nejbližší čerpací stanici; také bude nabízet pokyny k optimální údržbě a prohlídkám.Jednotlivé prvky výbavy a funkce vozu se mohou lišit na jednotlivých trzích. Informace o lokální specifikaci vozu bude uveřejněna před uvedením vozu na trh.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?