V záplavě SUV a crossoverů se na půdě Detroitského autosalonu představil i sportovní elektrický sedan od Nissanu. Ten kromě minimalistikého ale přitažlivého zevnějšku zaujme i futuristickým konceptem toho, jak si Japonci představují interiér budoucnosti.
Představa sedanu od Nissanu může být Evropanům už poněkud vzdálená, v nabídce evropské pobočky totiž není ani jeden. V USA se však můžou rozhodnout hned mezi čtyřmi takovými vozy a nový koncept IMs ukazuje, jakým směrem se budou sedany od Nissanu do budoucna ubírat.
IMs zaujme poněkud zvýšenou stavbou karosérie, což asi každý pozorovatel zhodnotí jako pokus o crossoverizaci sedanového portfolia, podle Nissanu však jde o důsledek uložení baterií v podlaze vozu. I přes velmi futuristický vzhled ale koncept nezapře svůj původ u Nissanu, na přídi se ukazuje nejmodernější pojetí typické masky ve tvaru V, na IMs vzhledem k elektrickému pohonu jen naznačené tvarem světel, bez skutečné masky. Velmi minimalistický přístup zvolil Nissan i na zádi, přes kterou se táhne linka LED světlometu, spolu se svítícím nápisem Nissan.
Větší pozornost na výstavě věnovali Japonci interiéru. IMs má kromě dlouhého dojezdu nabídnout také plně autonomní režim, čemuž odpovídá zpracování palubní desky. Malý hranatý volant nevypadá jako zrovna příjemný společník při řízení, vpodstatě jde o řídítka jako na motorce. Tak jako Číňané si i Japonci představují, že palubní desky budoucích aut po celé délce zabere displej. Zatímco Čína už ale takové auto uvádí do prodeje, Nissan zatím ani neukázal návrh produkčního modelu s podobnou výbavou. Výběrem barvy, kombinace zlaté a černé, zlatými linkami na sedačkách spolu se zlatými říditky a zvláštní zlatou konstrukcí opticky držící vrchní panel palubní desky ale interiér ze všeho nejvíce připomíná interiér čínského karaoke baru.
V podvozku IMS, což mimochodem znamená Intelligent Mobility, se dle Nissanu nachází dva elektrické motory o výkonu 483 koní a 800 Nm. Baterie s kapacitou 115 kWh by měla stačit k dojezdu kolem 610 km. Vůz má pohon všech kol a systém vzduchového odpružení, který se adaptuje jízdním podmínkám, díky čemuž se pasažéři dočkají klidné jízdy na jakémkoliv povrchu.
Samotný IMs se samozřejmě do výroby nechystá, má pouze ukázat směr jakým se Nissan bude ubírat. Do roku 2022 chtěji Japonci uvést na trh 12 nových elektromobilů a dostat se na roční prodeje až milion kusů. Vzhledem k úspěchu Leafu, nejprodávanějšího elektromobilu všech dob, se dají podobné plány brát vážně.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.