V záplavě SUV a crossoverů se na půdě Detroitského autosalonu představil i sportovní elektrický sedan od Nissanu. Ten kromě minimalistikého ale přitažlivého zevnějšku zaujme i futuristickým konceptem toho, jak si Japonci představují interiér budoucnosti.
Představa sedanu od Nissanu může být Evropanům už poněkud vzdálená, v nabídce evropské pobočky totiž není ani jeden. V USA se však můžou rozhodnout hned mezi čtyřmi takovými vozy a nový koncept IMs ukazuje, jakým směrem se budou sedany od Nissanu do budoucna ubírat.
IMs zaujme poněkud zvýšenou stavbou karosérie, což asi každý pozorovatel zhodnotí jako pokus o crossoverizaci sedanového portfolia, podle Nissanu však jde o důsledek uložení baterií v podlaze vozu. I přes velmi futuristický vzhled ale koncept nezapře svůj původ u Nissanu, na přídi se ukazuje nejmodernější pojetí typické masky ve tvaru V, na IMs vzhledem k elektrickému pohonu jen naznačené tvarem světel, bez skutečné masky. Velmi minimalistický přístup zvolil Nissan i na zádi, přes kterou se táhne linka LED světlometu, spolu se svítícím nápisem Nissan.
Větší pozornost na výstavě věnovali Japonci interiéru. IMs má kromě dlouhého dojezdu nabídnout také plně autonomní režim, čemuž odpovídá zpracování palubní desky. Malý hranatý volant nevypadá jako zrovna příjemný společník při řízení, vpodstatě jde o řídítka jako na motorce. Tak jako Číňané si i Japonci představují, že palubní desky budoucích aut po celé délce zabere displej. Zatímco Čína už ale takové auto uvádí do prodeje, Nissan zatím ani neukázal návrh produkčního modelu s podobnou výbavou. Výběrem barvy, kombinace zlaté a černé, zlatými linkami na sedačkách spolu se zlatými říditky a zvláštní zlatou konstrukcí opticky držící vrchní panel palubní desky ale interiér ze všeho nejvíce připomíná interiér čínského karaoke baru.
V podvozku IMS, což mimochodem znamená Intelligent Mobility, se dle Nissanu nachází dva elektrické motory o výkonu 483 koní a 800 Nm. Baterie s kapacitou 115 kWh by měla stačit k dojezdu kolem 610 km. Vůz má pohon všech kol a systém vzduchového odpružení, který se adaptuje jízdním podmínkám, díky čemuž se pasažéři dočkají klidné jízdy na jakémkoliv povrchu.
Samotný IMs se samozřejmě do výroby nechystá, má pouze ukázat směr jakým se Nissan bude ubírat. Do roku 2022 chtěji Japonci uvést na trh 12 nových elektromobilů a dostat se na roční prodeje až milion kusů. Vzhledem k úspěchu Leafu, nejprodávanějšího elektromobilu všech dob, se dají podobné plány brát vážně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.