Lexus představil ve světové premiéře na mezinárodním autosalonu NAIAS 2019 v Detroitu svůj nový koncepční model LC Convertible Concept. Koncept otevřeného roadsteru je odvozen od kupé LC s cílem vyjádřit svým designem „vrcholnou formu krásy“.
„Tento koncept přebírá nezaměnitelný design kupé LC a přetavuje jej do podoby budoucího kabrioletu. Spojuje ty nejlepší aspekty původního kupé s dynamickým designem vozu se skládací střechou,“ uvedl hlavní návrhář Tadao Mori.
Lexus už před třemi lety při premiéře kupé LC šokoval automobilový svět. Model tehdy předvedl nový smyslu pro kreativitu návrhářů značky Lexus. Každá křivka nového LC Convertible byla zachycena s cílem vyvolat emotivní odezvu.
Dlouhý, nízký a štíhlý koncept LC Convertible zachovává sportovní proporce kupé LC. Jeho tvary se přirozeně odvíjejí od původního designu, nicméně i tak koncept získal svébytný vzhled s jedinečnou identitou. Spojuje japonské estetické kvality s potěšením pro smysly, které dokáže nabídnout pouze vůz se skládací střechou.
Koncept LC Convertible kromě vizuální atraktivity své karoserie dokáže zaujmout řidiče i cestující kouzlem kabiny. Od pohodlí specifických sedadel až po zpětnou vazbu každého spínače nebo tlačítka: vše v tomto LC bylo navrženo tak, aby vám i ta nejvšednější cesta připadala jako zvláštní událost. Interiér překypuje úhledným čalouněním bílou kůží, zatímco barevný akcent dodává kontrastní žluté prošívání, aniž by odvádělo pozornost od jemné elegance celkového designu.
Toto není běžný cestovní vůz. Nápadné vnější křivky LC Convertible odkazují i na tradiční výkonnostní potenciál. O dynamických schopnostech tohoto vozu vypovídají jeho krátké převisy, 22" kola a široce rozkročený postoj.
„Sériová verze tohoto konceptu bude vskutku opojná, a to mnoha různými způsoby. Při příchodu k vozidlu uvidíte jeho dynamické křivky, po spuštění motoru vás upoutá jeho zvuk a po rozjezdu si vychutnáte vše kolem. Jedinečným a vzrušujícím způsobem zapojí vaše smysly při každém usednutí za volant,“ komentoval Mori-san.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.