Pro Američany jsou velké pickupy již dlouhá léta tou nejoblíbenější formou automobilu. Už více značek tak pochopilo, že pokud chtějí Američanům skutečně vnutit elektromobil, měl by to ideálně být právě pickup. A tak se poslední dobou objevují jak houby po dešti.
Nedávno jsme si mohli ukázat první model nové automobilky Rivian, svůj pick up už nabízí i startupy Workhorse a Bollinger a do vývoje vlastního užitkového modelu se už pustila i Tesla. Dnes tu ale máme zcela novou firmu z americké Arizony, nazvanou Atlis Motor Vehicles.
Atlis XT spadá do kategorie označované v USA jako full size pickup, patří tedy k těm větším modelům na trhu a je o poznání větší než Rivian R1T. Podle tvůrců nejvyšší verze uveze na korbě až 2.2 tuny nákladu a může táhnout téměř 9 tunový přívěs. Při využití v Americe populárního způsobu zapřáhnutí s vlekem na točně, podobně jako u kamionu, se Atlis dokáže rozjet i se 16 tunovým závěsem. Do budoucna se počítá také s v Americe oblíbeným zdvojením zadních kol, což by mělo ještě zvýšit nosnost vozu. Zákazník také bude mít na výběr ze dvou délek korby, 244 cm nebo kratší 198 cm. Kromě běžné nákladní plochy pak Atlis XT nabídne místo pro náklad i pod přední kapotou.
Atlis ale exceluje i v dalších detailech. XT dostane čtyři elektrické motory, jeden pro každé kolo. S touto sestavou dosáhne zrychlení z nuly na sto za 5 sekund, i plně naložený pick up by měl toto zvládnout za 18 sekund. Maximální rychlost je omezena na 200 km/h. Kratší verze dostane nezávislé vzduchové odpružení, kromě ní ale bude k dispozici i off road verze se speciálním odpružením do terénu a s 380 mm světlé výšky.
Na výběr budou minimálně tři velikosti baterie, i s tou nejmenší má Atlis nabídnout dojezd kolem 480 km. Se střední baterii se Atlis XT dostane na 640 km a s tou největší pak na neskutečných 800 kilometrů. Nabíjení by údajně mělo trvat jen 15 minut u nabíjecích stanic Atlis, výrobce však prozatím nedodal informace vysvětlující jakým způsobem by toto mělo fungovat.
Šestimístná kabina nabídne dva rozměrné displeje, plus další dva menší po stranách přístrojového panelu před řidičem. Tyto dva menší displeje zcela nahradí vnější zrcátka, XT má místo nich jen dvě kamery. Stejně jako jiné elektromobily i XT dostane výbavu pro autonomní řízení a spoustu dalších moderních asistenčních systémů.
Toto vše chce Atlis dostat na trh už v roce 2020, už teď se ale dá XT rezervovat na stránkách výrobce. Klient bude mít dvě možnosti, koupit si vůz, s cenou začínající na 45 tisících USD, nebo si jej pronajmout v Atlis Subscriber Club, s cenou začínající na 700 USD za měsíc.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.