Američané představili další elektrický pick-up. Neuvěříte, kolik ujede na jedno nabití

-mdo / AutoRoad.cz, 6. ledna 2019, 13:15 Aktualizováno 6.1.2019, 15:30 Google+

Pro Američany jsou velké pickupy již dlouhá léta tou nejoblíbenější formou automobilu. Už více značek tak pochopilo, že pokud chtějí Američanům skutečně vnutit elektromobil, měl by to ideálně být právě pickup. A tak se poslední dobou objevují jak houby po dešti.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 08.01. 09:04) Napište svůj názor
Atlis XT

Atlis XT | foto: Atlis Motor Vehicles

Sdílejte článek

Nedávno jsme si mohli ukázat první model nové automobilky Rivian, svůj pick up už nabízí i startupy Workhorse a Bollinger a do vývoje vlastního užitkového modelu se už pustila i Tesla. Dnes tu ale máme zcela novou firmu z americké Arizony, nazvanou Atlis Motor Vehicles.

img-responsive

Atlis XT | foto: Atlis Motor Vehicles

Atlis XT spadá do kategorie označované v USA jako full size pickup, patří tedy k těm větším modelům na trhu a je o poznání větší než Rivian R1T. Podle tvůrců nejvyšší verze uveze na korbě až 2.2 tuny nákladu a může táhnout téměř 9 tunový přívěs. Při využití v Americe populárního způsobu zapřáhnutí s vlekem na točně, podobně jako u kamionu, se Atlis dokáže rozjet i se 16 tunovým závěsem. Do budoucna se počítá také s v Americe oblíbeným zdvojením zadních kol, což by mělo ještě zvýšit nosnost vozu. Zákazník také bude mít na výběr ze dvou délek korby, 244 cm nebo kratší 198 cm. Kromě běžné nákladní plochy pak Atlis XT nabídne místo pro náklad i pod přední kapotou.

Atlis ale exceluje i v dalších detailech. XT dostane čtyři elektrické motory, jeden pro každé kolo. S touto sestavou dosáhne zrychlení z nuly na sto za 5 sekund, i plně naložený pick up by měl toto zvládnout za 18 sekund. Maximální rychlost je omezena na 200 km/h. Kratší verze dostane nezávislé vzduchové odpružení, kromě ní ale bude k dispozici i off road verze se speciálním odpružením do terénu a s 380 mm světlé výšky. 

img-responsive

Atlis XT | foto: Atlis Motor Vehicles

Na výběr budou minimálně tři velikosti baterie, i s tou nejmenší má Atlis nabídnout dojezd kolem 480 km. Se střední baterii se Atlis XT dostane na 640 km a s tou největší pak na neskutečných 800 kilometrů. Nabíjení by údajně mělo trvat jen 15 minut u nabíjecích stanic Atlis, výrobce však prozatím nedodal informace vysvětlující jakým způsobem by toto mělo fungovat. 

Šestimístná kabina nabídne dva rozměrné displeje, plus další dva menší po stranách přístrojového panelu před řidičem. Tyto dva menší displeje zcela nahradí vnější zrcátka, XT má místo nich jen dvě kamery. Stejně jako jiné elektromobily i XT dostane výbavu pro autonomní řízení a spoustu dalších moderních asistenčních systémů. 

Toto vše chce Atlis dostat na trh už v roce 2020, už teď se ale dá XT rezervovat na stránkách výrobce. Klient bude mít dvě možnosti, koupit si vůz, s cenou začínající na 45 tisících USD, nebo si jej pronajmout v Atlis Subscriber Club, s cenou začínající na 700 USD za měsíc. 

Google+ Vytisknout

Diskuze: Američané představili další elektrický pick-up. Neuvěříte, kolik ujede na jedno nabití

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 08.01.2019 09:04 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

ZAZ 969V

I v Rusku je sběratelství na vzestupu. Neuvěříte, za kolik se prodává tento vtipný offroad

Mercedes-Benz třídy A

BMW a Mercedes-Benz možná spojí síly, technici však nejsou příliš nadšení

Hyundai odhaluje druhou generaci revolučních modelů IONIQ

Hyundai představuje druhou generaci modelů Ioniq, jaké novinky přináší?

Volkswagen Touareg

Volkswagen Tuareg konečně dostal pořádné motory! Vrcholné V8 TDI doplňuje V6 TSI

Renault Twingo 2019

Nový Renault Twingo odhalen: Roztomilý prcek přináší řadu novinek uvnitř i zvenčí

Clarkson a May si zazávodili v ulicích Detroitu

Clarkson a May si zazávodili v amerických klasikách, ulicemi Detroitu proháněli 1 700 koní

reklama
reklama

Doporučujeme

Porsche Panamera

Svolávací akce se nevyhýbají ani prémiovým značkám. Problémy má i Porsche…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Elektrokola mohou být i nebezpečná. Na co je potřeba dávat si pozor?

  2. Kritici elektromobilů přišli o další argument, na zdroji energie totiž tolik nezáleží

  3. Česká auta, to není jen Škoda a Tatra. Kde skončila legendární Avia?

  4. Tesla přešla do protiútoku, u jejích nabíječek už tak snadno nezaparkujete

  5. Škoda Scala startuje na částce 369 900. Na kolik vyjde v plné výbavě?

  6. Chudí lidé si už auto nekoupí? Prostě si je brzy nebudou moci dovolit

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud