Američané představili další elektrický pick-up. Neuvěříte, kolik ujede na jedno nabití

Atlis XT
Atlis XT, foto: Atlis Motor Vehicles
-mdo , AutoRoad.cz 6. ledna 2019 13:15 | akt. 6. ledna 2019 15:30
Sdílej:

Pro Američany jsou velké pickupy již dlouhá léta tou nejoblíbenější formou automobilu. Už více značek tak pochopilo, že pokud chtějí Američanům skutečně vnutit elektromobil, měl by to ideálně být právě pickup. A tak se poslední dobou objevují jak houby po dešti.

Nedávno jsme si mohli ukázat první model nové automobilky Rivian, svůj pick up už nabízí i startupy Workhorse a Bollinger a do vývoje vlastního užitkového modelu se už pustila i Tesla. Dnes tu ale máme zcela novou firmu z americké Arizony, nazvanou Atlis Motor Vehicles.

Atlis XT spadá do kategorie označované v USA jako full size pickup, patří tedy k těm větším modelům na trhu a je o poznání větší než Rivian R1T. Podle tvůrců nejvyšší verze uveze na korbě až 2.2 tuny nákladu a může táhnout téměř 9 tunový přívěs. Při využití v Americe populárního způsobu zapřáhnutí s vlekem na točně, podobně jako u kamionu, se Atlis dokáže rozjet i se 16 tunovým závěsem. Do budoucna se počítá také s v Americe oblíbeným zdvojením zadních kol, což by mělo ještě zvýšit nosnost vozu. Zákazník také bude mít na výběr ze dvou délek korby, 244 cm nebo kratší 198 cm. Kromě běžné nákladní plochy pak Atlis XT nabídne místo pro náklad i pod přední kapotou.

Atlis ale exceluje i v dalších detailech. XT dostane čtyři elektrické motory, jeden pro každé kolo. S touto sestavou dosáhne zrychlení z nuly na sto za 5 sekund, i plně naložený pick up by měl toto zvládnout za 18 sekund. Maximální rychlost je omezena na 200 km/h. Kratší verze dostane nezávislé vzduchové odpružení, kromě ní ale bude k dispozici i off road verze se speciálním odpružením do terénu a s 380 mm světlé výšky. 

Na výběr budou minimálně tři velikosti baterie, i s tou nejmenší má Atlis nabídnout dojezd kolem 480 km. Se střední baterii se Atlis XT dostane na 640 km a s tou největší pak na neskutečných 800 kilometrů. Nabíjení by údajně mělo trvat jen 15 minut u nabíjecích stanic Atlis, výrobce však prozatím nedodal informace vysvětlující jakým způsobem by toto mělo fungovat. 

Šestimístná kabina nabídne dva rozměrné displeje, plus další dva menší po stranách přístrojového panelu před řidičem. Tyto dva menší displeje zcela nahradí vnější zrcátka, XT má místo nich jen dvě kamery. Stejně jako jiné elektromobily i XT dostane výbavu pro autonomní řízení a spoustu dalších moderních asistenčních systémů. 

Toto vše chce Atlis dostat na trh už v roce 2020, už teď se ale dá XT rezervovat na stránkách výrobce. Klient bude mít dvě možnosti, koupit si vůz, s cenou začínající na 45 tisících USD, nebo si jej pronajmout v Atlis Subscriber Club, s cenou začínající na 700 USD za měsíc. 

Stalo se
Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – finální verdikt + srovnání s Lexusem UX300

V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?

Pit Lane
Peugeot 9X8 verze Evolution 2024

1812 km Kataru: Tým Peugeot TotalEnergies zahajuje sezónu 2025

Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW posouvá hranice: Revoluční 800voltová technologie pro Neue Klasse slibuje rychlejší nabíjení i delší dojezd

BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.

Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.