Na Tokijském autosalonu se už za pár dní představí celá řada konceptů místních automobilek, fotky některých vozů však byly zveřejněny už s předstihem. Dnes se nám ukázaly dvě úpravy nové generace populárního off roadu Jimny.
Na japonském trhu jsou v posledních letech velmi populární modely inpirované designem historických vozů. Mnohé automobilky dokonce nabízí speciální verze nebo jen kity pro své vozy, které je mají vzhledově přiblížit vybraným legendám dřívějška. Například Honda tak svůj kei sporťák S660 proměnila v retro model inspirovaný 70. léty a Daihatsu již delší dobu nabízí hatchback Mira Cocoa, inspirovaný Renaultem 4. Všechny tyto úpravy ale mají jednu společnou vlastnost, bohužel se nikdy nepodívají mimo domácí trh.
Nyní se do stejných vod pouští Suzuki, nově představený koncept Jimny Sierra Pick Up Style je totiž pick up verzí nové generace Jimny, se vzhledem inspirovaným u první generace, která vyjela už v roce 1970. Kulatá světla a tvar masky chladiče přímo odkazují na Jimny generace LJ, i samotná karosérie typu pick-up byla už tehdy v nabídce. Maskou a kulatým bočním okénkem na prodloužené kabině by ale mohl připomenout i konkurenční Toyotu Land Cruiser FJ40. Dřevěné panely po stranách karosérie s původním Jimny nic společné nemají ale podtrhují retro naladění konceptu. Další úpravy na voze zahrnují zvýšený podvozek a celoroční pneumatiky Bridgestone Dueler, drsnější nárazníky a ochranný rám s přídavnými světlomety. Logo s nosorožcem na dřevěném panelu na dveřích symbolizuje nadaci Suzuki Rhino Club, zaměřenou na ochranu populace nosorožců.
Kromě pick-upu se za dva týdny představí i Jimny Survive, verze s běžnou karosérií ale celou sadou příslušenství, která z malého tereňáku udělá minimálně na pohled postapokalyptický speciál. Kromě vyšší světlé výšky a odolnějších nárazníků se Survive dočkal také ochraného rámu kolem celé kabiny, ochranné mříže pro světlomety a důkladnější ochrany podvozku.
O případné výrobě a dostupnosti obou konceptů zatím nepadlo ani slovo, nedá se však moc počítat s jejich nabídkou mimo domácí market. Minimálně variantu Survive by si však mohli vyrobit majitelé standardních Jimny, snad všechny přídavné díly se dají najít v nabídce příslušenství jak od Suzuki, tak od výrobců off road příslušenství.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?