Na Tokijském autosalonu se už za pár dní představí celá řada konceptů místních automobilek, fotky některých vozů však byly zveřejněny už s předstihem. Dnes se nám ukázaly dvě úpravy nové generace populárního off roadu Jimny.
Na japonském trhu jsou v posledních letech velmi populární modely inpirované designem historických vozů. Mnohé automobilky dokonce nabízí speciální verze nebo jen kity pro své vozy, které je mají vzhledově přiblížit vybraným legendám dřívějška. Například Honda tak svůj kei sporťák S660 proměnila v retro model inspirovaný 70. léty a Daihatsu již delší dobu nabízí hatchback Mira Cocoa, inspirovaný Renaultem 4. Všechny tyto úpravy ale mají jednu společnou vlastnost, bohužel se nikdy nepodívají mimo domácí trh.
Nyní se do stejných vod pouští Suzuki, nově představený koncept Jimny Sierra Pick Up Style je totiž pick up verzí nové generace Jimny, se vzhledem inspirovaným u první generace, která vyjela už v roce 1970. Kulatá světla a tvar masky chladiče přímo odkazují na Jimny generace LJ, i samotná karosérie typu pick-up byla už tehdy v nabídce. Maskou a kulatým bočním okénkem na prodloužené kabině by ale mohl připomenout i konkurenční Toyotu Land Cruiser FJ40. Dřevěné panely po stranách karosérie s původním Jimny nic společné nemají ale podtrhují retro naladění konceptu. Další úpravy na voze zahrnují zvýšený podvozek a celoroční pneumatiky Bridgestone Dueler, drsnější nárazníky a ochranný rám s přídavnými světlomety. Logo s nosorožcem na dřevěném panelu na dveřích symbolizuje nadaci Suzuki Rhino Club, zaměřenou na ochranu populace nosorožců.
Kromě pick-upu se za dva týdny představí i Jimny Survive, verze s běžnou karosérií ale celou sadou příslušenství, která z malého tereňáku udělá minimálně na pohled postapokalyptický speciál. Kromě vyšší světlé výšky a odolnějších nárazníků se Survive dočkal také ochraného rámu kolem celé kabiny, ochranné mříže pro světlomety a důkladnější ochrany podvozku.
O případné výrobě a dostupnosti obou konceptů zatím nepadlo ani slovo, nedá se však moc počítat s jejich nabídkou mimo domácí market. Minimálně variantu Survive by si však mohli vyrobit majitelé standardních Jimny, snad všechny přídavné díly se dají najít v nabídce příslušenství jak od Suzuki, tak od výrobců off road příslušenství.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?