Tradiční motoristická anketa Zlatý volant nabídne v rámci svého 42. ročníku řadu zajímavých zahraničních VIP hostů. K Ralfu Schumacherovi a Alexi Barrosovi přibyli také bývalý pilot F1 Gabriele Tarquini nebo slavný německý pilot závodních tahačů Jochen Hahn.
Na své si jistě přijdou čeští fanoušci F1, protože 20. února navštíví galavečer Zlatého volantu v prostorech pražské Pragovky slavný pilot F1 Ralf Schumacher, který stál za svou kariéru 27x na stupních vítězů a 6x dokonce zvítězil. Závodit začal již ve třech letech, z motokár přešel do německého seriálu formule 3 nebo japonské Formula Nippon. V F1 působil mezi lety 1997–2007, a to ve stájích Jordan, Williams a Toyota. Na vrcholu byl v letech 2001-2002, kdy se umístil celkově čtvrtý. Přítomnost R. Schumachera naváže na účast dalších ikon světa F1, které již v minulosti Zlatý volant navštívili. Těmi jsou třeba Mika Häkinnen, David Coulthard nebo Michael Schumacher.
Svou návštěvou poctí galavečer Zlatého volantu také populární závodník série ETRC Jochen Hahn, který si v letošní sezóně připsal už popáté titul mistra Evropy. Čtyřiačtyřicetiletý Jochen Hahn, který navázal na úspěšnou závodní kariéru svého otce Konrada, se drží volantu závodního tahače již od roku 2000. Evropskou sérii poprvé vyhrál v roce 2011 a svůj triumf zopakoval také v následujících dvou letech. Znovu zvítězil v roce 2016, v loňské sezóně mu vítězství sebral český jezdec Adam Lacko, kterému úspěch v ETRC přinesl již třetí trofej Zlatého volantu. V sezóně 2018 se v čele tabulky pěvně držel opět Hahn se svým tahačem Iveco a Lacka nechal za sebou na druhém místě. Oba se společně setkají v netradičním prostředí pražské Pragovky.
Zajímavou postavou světového motorsportu je bezesporu italský jezdec Gabriele Tarquini, který v době svého angažmá v F1 držel smolný rekord v počtu neúspěšných kvalifikací. Za dobu svého působení v této sérii mezi lety 1987 až 1995 neprošel kvalifikací celkem 40x, z toho pětadvacetkrát se nedostal z předkvalifikace. Z celkem 78 Velkých cen získal jeden jediný bod. Obratem v jeho závodnické kariéře byly závody cestovních vozů. V roce 1994 zvítězil v britské BTCC, v roce 2003 v ETCC, v roce 2009 s vozem Seat ve WTCC a letos s vozem Hyundai vyhrál sérii WTCR. Vítězstvím na mistrovství světa cestovních vozů před devíti lety si ve svých 47 letech navíc připsal rekord coby nejstarší držitel titulu mistra světa v závodech FIA. Dnes šestapadesátiletý závodník tento rekord zopakoval svým letošním vítězstvím ve WTCR.
Také příznivci závodů motocyklů si přijdou na své. Na Zlatém volantu se budou moci setkat s brazilským motocyklovým závodníkem Alexem Barrosem, který se zapsal do historie, když v roce 1990 ve svých teprve dvaceti letech nastoupil jako dosud nejmladší jezdec do seriálu mistrovství světa silničních motocyklů v nejvyšší kubatuře 500ccm. V sérii, která se od roku 2002 přejmenovala na MotoGP, závodil celých 17 sezón. Za tu dobu odstartoval ve 163 závodech, čtyři z nich vyhrál, osmnáctkrát stanul na stupních vítězů a získal celkem 1347 bodů. V celkové tabulce se celkem pětkrát umístil na 4. místě. Barros převezme trofej Zlatých řídítek za celoživotní přínos.
Motocykloví fanoušci jistě ocení také expozici stroje, na kterém letos Jakub Kornfeil na Masarykově okruhu v Brně vybojoval třetí místo v závodě Moto3. Účast na Zlatém volantu nepřislíbili pouze závodníci, ale také přední představitelé velkých sérií. Akce se zúčastní například Nuncia Corvino z WTCR nebo promotér ETRA, evropské asociace závodů tahačů.
„Na Zlatém volantu se potkají přední představitelé motorsportu z Čech i ze zahraničí. Osobně doufám, že zástupci velkých sérií mají v Praze ambici oslovit některé z talentovaných českých jezdců,“ uzavírá Jana Svobodová, výkonná ředitelka pořadatelské agentury Pozitif.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?