Tradiční motoristická anketa Zlatý volant nabídne v rámci svého 42. ročníku řadu zajímavých zahraničních VIP hostů. K Ralfu Schumacherovi a Alexi Barrosovi přibyli také bývalý pilot F1 Gabriele Tarquini nebo slavný německý pilot závodních tahačů Jochen Hahn.
Na své si jistě přijdou čeští fanoušci F1, protože 20. února navštíví galavečer Zlatého volantu v prostorech pražské Pragovky slavný pilot F1 Ralf Schumacher, který stál za svou kariéru 27x na stupních vítězů a 6x dokonce zvítězil. Závodit začal již ve třech letech, z motokár přešel do německého seriálu formule 3 nebo japonské Formula Nippon. V F1 působil mezi lety 1997–2007, a to ve stájích Jordan, Williams a Toyota. Na vrcholu byl v letech 2001-2002, kdy se umístil celkově čtvrtý. Přítomnost R. Schumachera naváže na účast dalších ikon světa F1, které již v minulosti Zlatý volant navštívili. Těmi jsou třeba Mika Häkinnen, David Coulthard nebo Michael Schumacher.
Svou návštěvou poctí galavečer Zlatého volantu také populární závodník série ETRC Jochen Hahn, který si v letošní sezóně připsal už popáté titul mistra Evropy. Čtyřiačtyřicetiletý Jochen Hahn, který navázal na úspěšnou závodní kariéru svého otce Konrada, se drží volantu závodního tahače již od roku 2000. Evropskou sérii poprvé vyhrál v roce 2011 a svůj triumf zopakoval také v následujících dvou letech. Znovu zvítězil v roce 2016, v loňské sezóně mu vítězství sebral český jezdec Adam Lacko, kterému úspěch v ETRC přinesl již třetí trofej Zlatého volantu. V sezóně 2018 se v čele tabulky pěvně držel opět Hahn se svým tahačem Iveco a Lacka nechal za sebou na druhém místě. Oba se společně setkají v netradičním prostředí pražské Pragovky.
Zajímavou postavou světového motorsportu je bezesporu italský jezdec Gabriele Tarquini, který v době svého angažmá v F1 držel smolný rekord v počtu neúspěšných kvalifikací. Za dobu svého působení v této sérii mezi lety 1987 až 1995 neprošel kvalifikací celkem 40x, z toho pětadvacetkrát se nedostal z předkvalifikace. Z celkem 78 Velkých cen získal jeden jediný bod. Obratem v jeho závodnické kariéře byly závody cestovních vozů. V roce 1994 zvítězil v britské BTCC, v roce 2003 v ETCC, v roce 2009 s vozem Seat ve WTCC a letos s vozem Hyundai vyhrál sérii WTCR. Vítězstvím na mistrovství světa cestovních vozů před devíti lety si ve svých 47 letech navíc připsal rekord coby nejstarší držitel titulu mistra světa v závodech FIA. Dnes šestapadesátiletý závodník tento rekord zopakoval svým letošním vítězstvím ve WTCR.
Také příznivci závodů motocyklů si přijdou na své. Na Zlatém volantu se budou moci setkat s brazilským motocyklovým závodníkem Alexem Barrosem, který se zapsal do historie, když v roce 1990 ve svých teprve dvaceti letech nastoupil jako dosud nejmladší jezdec do seriálu mistrovství světa silničních motocyklů v nejvyšší kubatuře 500ccm. V sérii, která se od roku 2002 přejmenovala na MotoGP, závodil celých 17 sezón. Za tu dobu odstartoval ve 163 závodech, čtyři z nich vyhrál, osmnáctkrát stanul na stupních vítězů a získal celkem 1347 bodů. V celkové tabulce se celkem pětkrát umístil na 4. místě. Barros převezme trofej Zlatých řídítek za celoživotní přínos.
Motocykloví fanoušci jistě ocení také expozici stroje, na kterém letos Jakub Kornfeil na Masarykově okruhu v Brně vybojoval třetí místo v závodě Moto3. Účast na Zlatém volantu nepřislíbili pouze závodníci, ale také přední představitelé velkých sérií. Akce se zúčastní například Nuncia Corvino z WTCR nebo promotér ETRA, evropské asociace závodů tahačů.
„Na Zlatém volantu se potkají přední představitelé motorsportu z Čech i ze zahraničí. Osobně doufám, že zástupci velkých sérií mají v Praze ambici oslovit některé z talentovaných českých jezdců,“ uzavírá Jana Svobodová, výkonná ředitelka pořadatelské agentury Pozitif.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).