Tradiční motoristická anketa Zlatý volant nabídne v rámci svého 42. ročníku řadu zajímavých zahraničních VIP hostů. K Ralfu Schumacherovi a Alexi Barrosovi přibyli také bývalý pilot F1 Gabriele Tarquini nebo slavný německý pilot závodních tahačů Jochen Hahn.
Na své si jistě přijdou čeští fanoušci F1, protože 20. února navštíví galavečer Zlatého volantu v prostorech pražské Pragovky slavný pilot F1 Ralf Schumacher, který stál za svou kariéru 27x na stupních vítězů a 6x dokonce zvítězil. Závodit začal již ve třech letech, z motokár přešel do německého seriálu formule 3 nebo japonské Formula Nippon. V F1 působil mezi lety 1997–2007, a to ve stájích Jordan, Williams a Toyota. Na vrcholu byl v letech 2001-2002, kdy se umístil celkově čtvrtý. Přítomnost R. Schumachera naváže na účast dalších ikon světa F1, které již v minulosti Zlatý volant navštívili. Těmi jsou třeba Mika Häkinnen, David Coulthard nebo Michael Schumacher.
Svou návštěvou poctí galavečer Zlatého volantu také populární závodník série ETRC Jochen Hahn, který si v letošní sezóně připsal už popáté titul mistra Evropy. Čtyřiačtyřicetiletý Jochen Hahn, který navázal na úspěšnou závodní kariéru svého otce Konrada, se drží volantu závodního tahače již od roku 2000. Evropskou sérii poprvé vyhrál v roce 2011 a svůj triumf zopakoval také v následujících dvou letech. Znovu zvítězil v roce 2016, v loňské sezóně mu vítězství sebral český jezdec Adam Lacko, kterému úspěch v ETRC přinesl již třetí trofej Zlatého volantu. V sezóně 2018 se v čele tabulky pěvně držel opět Hahn se svým tahačem Iveco a Lacka nechal za sebou na druhém místě. Oba se společně setkají v netradičním prostředí pražské Pragovky.
Zajímavou postavou světového motorsportu je bezesporu italský jezdec Gabriele Tarquini, který v době svého angažmá v F1 držel smolný rekord v počtu neúspěšných kvalifikací. Za dobu svého působení v této sérii mezi lety 1987 až 1995 neprošel kvalifikací celkem 40x, z toho pětadvacetkrát se nedostal z předkvalifikace. Z celkem 78 Velkých cen získal jeden jediný bod. Obratem v jeho závodnické kariéře byly závody cestovních vozů. V roce 1994 zvítězil v britské BTCC, v roce 2003 v ETCC, v roce 2009 s vozem Seat ve WTCC a letos s vozem Hyundai vyhrál sérii WTCR. Vítězstvím na mistrovství světa cestovních vozů před devíti lety si ve svých 47 letech navíc připsal rekord coby nejstarší držitel titulu mistra světa v závodech FIA. Dnes šestapadesátiletý závodník tento rekord zopakoval svým letošním vítězstvím ve WTCR.
Také příznivci závodů motocyklů si přijdou na své. Na Zlatém volantu se budou moci setkat s brazilským motocyklovým závodníkem Alexem Barrosem, který se zapsal do historie, když v roce 1990 ve svých teprve dvaceti letech nastoupil jako dosud nejmladší jezdec do seriálu mistrovství světa silničních motocyklů v nejvyšší kubatuře 500ccm. V sérii, která se od roku 2002 přejmenovala na MotoGP, závodil celých 17 sezón. Za tu dobu odstartoval ve 163 závodech, čtyři z nich vyhrál, osmnáctkrát stanul na stupních vítězů a získal celkem 1347 bodů. V celkové tabulce se celkem pětkrát umístil na 4. místě. Barros převezme trofej Zlatých řídítek za celoživotní přínos.
Motocykloví fanoušci jistě ocení také expozici stroje, na kterém letos Jakub Kornfeil na Masarykově okruhu v Brně vybojoval třetí místo v závodě Moto3. Účast na Zlatém volantu nepřislíbili pouze závodníci, ale také přední představitelé velkých sérií. Akce se zúčastní například Nuncia Corvino z WTCR nebo promotér ETRA, evropské asociace závodů tahačů.
„Na Zlatém volantu se potkají přední představitelé motorsportu z Čech i ze zahraničí. Osobně doufám, že zástupci velkých sérií mají v Praze ambici oslovit některé z talentovaných českých jezdců,“ uzavírá Jana Svobodová, výkonná ředitelka pořadatelské agentury Pozitif.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?