Volkswagen Golf GTI TCR oslavil svou premiéru v květnu 2018 na Setkání GTI u jezera Wörthersee, tehdy ještě jako koncept. Již nyní však čeští prodejci osobních vozů Volkswagen přijímají objednávky na sériovou verzi této limitované edice s výkonem 290 k. Nejrychlejší sériově vyráběný Golf GTI vyjde na 948 900 Kč. Co za ně dostanete?
„Volkswagen Golf GTI v nové limitované edici TCR nabízí fanouškům sportovní jízdy atraktivnější vzhled a podmanivější jízdní vlastnosti,“ říká Jiří Štoček, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika. „TCR je silniční verzí stejnojmenného závodního vozu pro okruhové závody TCR, která dává své sportovní ambice a úzké propojení se světem motoristického sportu jasně najevo již svým vzhledem. Vrcholné GTI kromě toho disponuje také mnoha technickými vylepšeními, díky nimž si srdce náročných řidičů získá i při ostré jízdě na závodním okruhu.“
Nový Volkswagen Golf GTI TCR stojí 948 900 Kč. Bohatá sériová výbava zahrnuje mimo jiné 18“ kola „Belvedere“ z lehké slitiny, sportovní podvozek, sportovní sedadla Top, multifunkční sportovní volant s věncem obšitým kůží, automatickou klimatizaci Climatronic, digitální panel přístrojů Active Info Display, informační a zábavní systém Composition Media a parkovací senzory ParkPilot.
Pod kapotou je přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI, vyladěný na nejvyšší výkon 213 kW (290 k) a maximální točivý moment 370 N.m. Hnací moment je přenášen na vozovku prostřednictvím sedmistupňové převodovky DSG a pohonu předních kol s mechanickou uzávěrkou diferenciálu. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, na přání však může být deaktivací funkce elektronického omezovače zvýšena na 264 km/h. Limitovaná edice TCR je tak nejrychlejší verzí v aktuální nabídce modelu Golf GTI.
Vrcholná verze modelu Golf GTI je vybavena dvěma přídavnými chladiči, které zaručují účinné chlazení odpovídající vyšší úrovni výkonových parametrů. Mimořádnému zatížení při sportovní jízdě odolá také vysokovýkonná brzdová soustava s odvrtávanými kotoučovými brzdami, která umožňuje podobně intenzivní zpomalení jako v závodním voze TCR.
Deaktivace omezovače nejvyšší rychlosti je součástí paketu výbavy, s nímž je Golf GTI TCR ještě lépe připraven pro závodní okruhy. Paket kromě toho zahrnuje také nová 19“ kola a ještě dynamičtější nastavení sportovního podvozku s elektronicky řízenými tlumiči DCC.
Nový Volkswagen Golf GTI TCR zaujme na první pohled nově navrženým nárazníkem s ostře tvarovaným spoilerem. Rovněž nová jsou rozšíření bočních prahů, jejichž linie pokračují až k zádi. Na ně navazuje difuzor pod zadním nárazníkem s dvěma kruhovými koncovkami výfukové soustavy na okrajích. Boční plochy karoserie zdobí nápisy „TCR“ nad bočními prahy a dekorační fólie s typickým voštinovým vzorem GTI.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?