Volkswagen Golf GTI TCR oslavil svou premiéru v květnu 2018 na Setkání GTI u jezera Wörthersee, tehdy ještě jako koncept. Již nyní však čeští prodejci osobních vozů Volkswagen přijímají objednávky na sériovou verzi této limitované edice s výkonem 290 k. Nejrychlejší sériově vyráběný Golf GTI vyjde na 948 900 Kč. Co za ně dostanete?
„Volkswagen Golf GTI v nové limitované edici TCR nabízí fanouškům sportovní jízdy atraktivnější vzhled a podmanivější jízdní vlastnosti,“ říká Jiří Štoček, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika. „TCR je silniční verzí stejnojmenného závodního vozu pro okruhové závody TCR, která dává své sportovní ambice a úzké propojení se světem motoristického sportu jasně najevo již svým vzhledem. Vrcholné GTI kromě toho disponuje také mnoha technickými vylepšeními, díky nimž si srdce náročných řidičů získá i při ostré jízdě na závodním okruhu.“
Nový Volkswagen Golf GTI TCR stojí 948 900 Kč. Bohatá sériová výbava zahrnuje mimo jiné 18“ kola „Belvedere“ z lehké slitiny, sportovní podvozek, sportovní sedadla Top, multifunkční sportovní volant s věncem obšitým kůží, automatickou klimatizaci Climatronic, digitální panel přístrojů Active Info Display, informační a zábavní systém Composition Media a parkovací senzory ParkPilot.
Pod kapotou je přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI, vyladěný na nejvyšší výkon 213 kW (290 k) a maximální točivý moment 370 N.m. Hnací moment je přenášen na vozovku prostřednictvím sedmistupňové převodovky DSG a pohonu předních kol s mechanickou uzávěrkou diferenciálu. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, na přání však může být deaktivací funkce elektronického omezovače zvýšena na 264 km/h. Limitovaná edice TCR je tak nejrychlejší verzí v aktuální nabídce modelu Golf GTI.
Vrcholná verze modelu Golf GTI je vybavena dvěma přídavnými chladiči, které zaručují účinné chlazení odpovídající vyšší úrovni výkonových parametrů. Mimořádnému zatížení při sportovní jízdě odolá také vysokovýkonná brzdová soustava s odvrtávanými kotoučovými brzdami, která umožňuje podobně intenzivní zpomalení jako v závodním voze TCR.
Deaktivace omezovače nejvyšší rychlosti je součástí paketu výbavy, s nímž je Golf GTI TCR ještě lépe připraven pro závodní okruhy. Paket kromě toho zahrnuje také nová 19“ kola a ještě dynamičtější nastavení sportovního podvozku s elektronicky řízenými tlumiči DCC.
Nový Volkswagen Golf GTI TCR zaujme na první pohled nově navrženým nárazníkem s ostře tvarovaným spoilerem. Rovněž nová jsou rozšíření bočních prahů, jejichž linie pokračují až k zádi. Na ně navazuje difuzor pod zadním nárazníkem s dvěma kruhovými koncovkami výfukové soustavy na okrajích. Boční plochy karoserie zdobí nápisy „TCR“ nad bočními prahy a dekorační fólie s typickým voštinovým vzorem GTI.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?