Volkswagen Golf GTI TCR oslavil svou premiéru v květnu 2018 na Setkání GTI u jezera Wörthersee, tehdy ještě jako koncept. Již nyní však čeští prodejci osobních vozů Volkswagen přijímají objednávky na sériovou verzi této limitované edice s výkonem 290 k. Nejrychlejší sériově vyráběný Golf GTI vyjde na 948 900 Kč. Co za ně dostanete?
„Volkswagen Golf GTI v nové limitované edici TCR nabízí fanouškům sportovní jízdy atraktivnější vzhled a podmanivější jízdní vlastnosti,“ říká Jiří Štoček, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika. „TCR je silniční verzí stejnojmenného závodního vozu pro okruhové závody TCR, která dává své sportovní ambice a úzké propojení se světem motoristického sportu jasně najevo již svým vzhledem. Vrcholné GTI kromě toho disponuje také mnoha technickými vylepšeními, díky nimž si srdce náročných řidičů získá i při ostré jízdě na závodním okruhu.“
Nový Volkswagen Golf GTI TCR stojí 948 900 Kč. Bohatá sériová výbava zahrnuje mimo jiné 18“ kola „Belvedere“ z lehké slitiny, sportovní podvozek, sportovní sedadla Top, multifunkční sportovní volant s věncem obšitým kůží, automatickou klimatizaci Climatronic, digitální panel přístrojů Active Info Display, informační a zábavní systém Composition Media a parkovací senzory ParkPilot.
Pod kapotou je přeplňovaný čtyřválec 2.0 TSI, vyladěný na nejvyšší výkon 213 kW (290 k) a maximální točivý moment 370 N.m. Hnací moment je přenášen na vozovku prostřednictvím sedmistupňové převodovky DSG a pohonu předních kol s mechanickou uzávěrkou diferenciálu. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, na přání však může být deaktivací funkce elektronického omezovače zvýšena na 264 km/h. Limitovaná edice TCR je tak nejrychlejší verzí v aktuální nabídce modelu Golf GTI.
Vrcholná verze modelu Golf GTI je vybavena dvěma přídavnými chladiči, které zaručují účinné chlazení odpovídající vyšší úrovni výkonových parametrů. Mimořádnému zatížení při sportovní jízdě odolá také vysokovýkonná brzdová soustava s odvrtávanými kotoučovými brzdami, která umožňuje podobně intenzivní zpomalení jako v závodním voze TCR.
Deaktivace omezovače nejvyšší rychlosti je součástí paketu výbavy, s nímž je Golf GTI TCR ještě lépe připraven pro závodní okruhy. Paket kromě toho zahrnuje také nová 19“ kola a ještě dynamičtější nastavení sportovního podvozku s elektronicky řízenými tlumiči DCC.
Nový Volkswagen Golf GTI TCR zaujme na první pohled nově navrženým nárazníkem s ostře tvarovaným spoilerem. Rovněž nová jsou rozšíření bočních prahů, jejichž linie pokračují až k zádi. Na ně navazuje difuzor pod zadním nárazníkem s dvěma kruhovými koncovkami výfukové soustavy na okrajích. Boční plochy karoserie zdobí nápisy „TCR“ nad bočními prahy a dekorační fólie s typickým voštinovým vzorem GTI.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.