Cyan Racing je oficiálním závodním týmem bývalé sportovní divize Volva Polestar, která se nedávno oddělila do samostatné automobilky. Cyan Racing vyhrál minulý ročník s Volvem S60, do nového však nastoupí s modelem nové značky Lynk & Co.
Geely, majitel Volva, to očividně myslí s uvedením své nové značkou Lynk & Co na mezinárodní trhy vážně, poslední krok je totiž především o zvýšení povědomí o značce mimo Čínu. Lynk & Co bylo založeno teprve v roce 2016 a má nabídnout technologie Volva v levnějším balení. Větší část své produkce chce navíc firma nabídnout prostřednictvím předplatného, místo běžného modelu prodeje. V současné době nabízí automobilka dva modely, crossovery 01 a 02, zatím pouze na čínském trhu. Brzy má ale přijít sedan 03, na jehož základě vznikl nový vůz pro Cyan Racing.
Lynk & Co 03 je postaven na platformě CMA, kterou využívá i Volvo XC40. Ta byla vyvinuta původně pro crossovery a SUV, proto má nový sedan poněkud vyšší stavbu karosérie, především v přední části. V Číně si zákazníci mohou vybrat mezi čtyřválci1.5 od Geely, jiným 1.5 od Volva a 2.0 s výkony 156, 180 a 190 koní. Do budoucna se ale chystá i PHEV verze s výkonem až 248 koní.
Verze pro okruhy, v modré barvě Cyan Racing a s agresivním body kitem, posílá na kola 350 koní, více totiž nedovolí pravidla WTCR. Vůz vážící jen 1260 kg byly vyvinut v nové sportovní divizi Geely Group Motorsport ve spolupráci s Volvem. První vůz se už začal testovat na okruzích Estoril v Portugalsku a Mantorp ve Švédsku. Podle jezdců týmu Cyan Yavana Mullera a Theda Björka, kteří již usedli za volant vozu, se vůz povedl a předčil jejich očekáváni.
Kromě okruhové verze se má v budoucnu dostat do prodeje i vozem inspirovaná silniční varianta modelu 03, která nabídne výkon až 500 koní. Pro vývoj nejrychlejšího vozu značky budou využity zkušenosti z nadcházející sezóny WTCR, které se Cyan Racing s novým vozem zůčastní.
Zatímco Čínští zákazníci by se měli svých vozů dočkat už tento měsíc, evropské prodeje se plánují na rok 2020, přičemž vozy budou budovány v belgické továrně Volva.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?