Cyan Racing je oficiálním závodním týmem bývalé sportovní divize Volva Polestar, která se nedávno oddělila do samostatné automobilky. Cyan Racing vyhrál minulý ročník s Volvem S60, do nového však nastoupí s modelem nové značky Lynk & Co.
Geely, majitel Volva, to očividně myslí s uvedením své nové značkou Lynk & Co na mezinárodní trhy vážně, poslední krok je totiž především o zvýšení povědomí o značce mimo Čínu. Lynk & Co bylo založeno teprve v roce 2016 a má nabídnout technologie Volva v levnějším balení. Větší část své produkce chce navíc firma nabídnout prostřednictvím předplatného, místo běžného modelu prodeje. V současné době nabízí automobilka dva modely, crossovery 01 a 02, zatím pouze na čínském trhu. Brzy má ale přijít sedan 03, na jehož základě vznikl nový vůz pro Cyan Racing.
Lynk & Co 03 je postaven na platformě CMA, kterou využívá i Volvo XC40. Ta byla vyvinuta původně pro crossovery a SUV, proto má nový sedan poněkud vyšší stavbu karosérie, především v přední části. V Číně si zákazníci mohou vybrat mezi čtyřválci1.5 od Geely, jiným 1.5 od Volva a 2.0 s výkony 156, 180 a 190 koní. Do budoucna se ale chystá i PHEV verze s výkonem až 248 koní.
Verze pro okruhy, v modré barvě Cyan Racing a s agresivním body kitem, posílá na kola 350 koní, více totiž nedovolí pravidla WTCR. Vůz vážící jen 1260 kg byly vyvinut v nové sportovní divizi Geely Group Motorsport ve spolupráci s Volvem. První vůz se už začal testovat na okruzích Estoril v Portugalsku a Mantorp ve Švédsku. Podle jezdců týmu Cyan Yavana Mullera a Theda Björka, kteří již usedli za volant vozu, se vůz povedl a předčil jejich očekáváni.
Kromě okruhové verze se má v budoucnu dostat do prodeje i vozem inspirovaná silniční varianta modelu 03, která nabídne výkon až 500 koní. Pro vývoj nejrychlejšího vozu značky budou využity zkušenosti z nadcházející sezóny WTCR, které se Cyan Racing s novým vozem zůčastní.
Zatímco Čínští zákazníci by se měli svých vozů dočkat už tento měsíc, evropské prodeje se plánují na rok 2020, přičemž vozy budou budovány v belgické továrně Volva.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.