Cyan Racing je oficiálním závodním týmem bývalé sportovní divize Volva Polestar, která se nedávno oddělila do samostatné automobilky. Cyan Racing vyhrál minulý ročník s Volvem S60, do nového však nastoupí s modelem nové značky Lynk & Co.
Geely, majitel Volva, to očividně myslí s uvedením své nové značkou Lynk & Co na mezinárodní trhy vážně, poslední krok je totiž především o zvýšení povědomí o značce mimo Čínu. Lynk & Co bylo založeno teprve v roce 2016 a má nabídnout technologie Volva v levnějším balení. Větší část své produkce chce navíc firma nabídnout prostřednictvím předplatného, místo běžného modelu prodeje. V současné době nabízí automobilka dva modely, crossovery 01 a 02, zatím pouze na čínském trhu. Brzy má ale přijít sedan 03, na jehož základě vznikl nový vůz pro Cyan Racing.
Lynk & Co 03 je postaven na platformě CMA, kterou využívá i Volvo XC40. Ta byla vyvinuta původně pro crossovery a SUV, proto má nový sedan poněkud vyšší stavbu karosérie, především v přední části. V Číně si zákazníci mohou vybrat mezi čtyřválci1.5 od Geely, jiným 1.5 od Volva a 2.0 s výkony 156, 180 a 190 koní. Do budoucna se ale chystá i PHEV verze s výkonem až 248 koní.
Verze pro okruhy, v modré barvě Cyan Racing a s agresivním body kitem, posílá na kola 350 koní, více totiž nedovolí pravidla WTCR. Vůz vážící jen 1260 kg byly vyvinut v nové sportovní divizi Geely Group Motorsport ve spolupráci s Volvem. První vůz se už začal testovat na okruzích Estoril v Portugalsku a Mantorp ve Švédsku. Podle jezdců týmu Cyan Yavana Mullera a Theda Björka, kteří již usedli za volant vozu, se vůz povedl a předčil jejich očekáváni.
Kromě okruhové verze se má v budoucnu dostat do prodeje i vozem inspirovaná silniční varianta modelu 03, která nabídne výkon až 500 koní. Pro vývoj nejrychlejšího vozu značky budou využity zkušenosti z nadcházející sezóny WTCR, které se Cyan Racing s novým vozem zůčastní.
Zatímco Čínští zákazníci by se měli svých vozů dočkat už tento měsíc, evropské prodeje se plánují na rok 2020, přičemž vozy budou budovány v belgické továrně Volva.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?