Cyan Racing je oficiálním závodním týmem bývalé sportovní divize Volva Polestar, která se nedávno oddělila do samostatné automobilky. Cyan Racing vyhrál minulý ročník s Volvem S60, do nového však nastoupí s modelem nové značky Lynk & Co.
Geely, majitel Volva, to očividně myslí s uvedením své nové značkou Lynk & Co na mezinárodní trhy vážně, poslední krok je totiž především o zvýšení povědomí o značce mimo Čínu. Lynk & Co bylo založeno teprve v roce 2016 a má nabídnout technologie Volva v levnějším balení. Větší část své produkce chce navíc firma nabídnout prostřednictvím předplatného, místo běžného modelu prodeje. V současné době nabízí automobilka dva modely, crossovery 01 a 02, zatím pouze na čínském trhu. Brzy má ale přijít sedan 03, na jehož základě vznikl nový vůz pro Cyan Racing.
Lynk & Co 03 je postaven na platformě CMA, kterou využívá i Volvo XC40. Ta byla vyvinuta původně pro crossovery a SUV, proto má nový sedan poněkud vyšší stavbu karosérie, především v přední části. V Číně si zákazníci mohou vybrat mezi čtyřválci1.5 od Geely, jiným 1.5 od Volva a 2.0 s výkony 156, 180 a 190 koní. Do budoucna se ale chystá i PHEV verze s výkonem až 248 koní.
Verze pro okruhy, v modré barvě Cyan Racing a s agresivním body kitem, posílá na kola 350 koní, více totiž nedovolí pravidla WTCR. Vůz vážící jen 1260 kg byly vyvinut v nové sportovní divizi Geely Group Motorsport ve spolupráci s Volvem. První vůz se už začal testovat na okruzích Estoril v Portugalsku a Mantorp ve Švédsku. Podle jezdců týmu Cyan Yavana Mullera a Theda Björka, kteří již usedli za volant vozu, se vůz povedl a předčil jejich očekáváni.
Kromě okruhové verze se má v budoucnu dostat do prodeje i vozem inspirovaná silniční varianta modelu 03, která nabídne výkon až 500 koní. Pro vývoj nejrychlejšího vozu značky budou využity zkušenosti z nadcházející sezóny WTCR, které se Cyan Racing s novým vozem zůčastní.
Zatímco Čínští zákazníci by se měli svých vozů dočkat už tento měsíc, evropské prodeje se plánují na rok 2020, přičemž vozy budou budovány v belgické továrně Volva.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.