Dveře s otevíráním proti směru jízdy byly populární v raných dobách automobilismu, v současnosti jde však o téměř nevyužívaný koncept. Nově však návrat k sebevražedným dveřím oznámil americký Lincoln, který představil novou limitovanou edici svého sedanu Continental.
Lincoln na představení lákal na Twitteru posledních pár dní fotkami, které ukazovaly detaily dveří z Lincolnu Continental čtvrté generace z let 1961 až 1969. Ten se proslavil právě svým nezvyklým uspořádáním dveří, zadní pár se totiž otevíral proti sméru jízdy, což se v angličtině a občas i v češtině označuje jako sebevražedné dveře. Lincoln sliboval návrat této konfigurace už od roku 2003, kdy se představil koncept Continentalu s touto konfigurací a poté přišlo ještě několik dalších podobných konceptů, do výroby se však žádný nikdy nepodíval.
To se však dnes změnilo, Lincoln totiž oficiálně představil novou limitovanou edici Lincoln Continental 80th Anniversary Coach Door Edition, který se vrací k legendárnímu stylu v karosérii současné, desáté generace modelu. Příležitostí je 80. výročí existence samotného modelu Continental, první generace se představila už v roce 1939. Současná generace je na trhu od roku 2017 a představuje vlajkovou loď mezi sedany korporace Ford.
nově představená edice nabídne o 15.24 cm prodlouženou karosérii, díky čemuž se výrazně zvýšila nabídka místa na zadních sedačkách. Zadní dveře se otevírají proti směru jízdy do úhlu 90°, což také umožňuje mnohem jednodušší nástup cestujících. Všechny dveře disponují systémem elektonického dovírání, díky čemuž je každé zavření jednodušší a zcela tiché. Vůz si však ponechal B-sloupek, kvůli zanechání dostatečné tuhosti karosérie, stejně jako to má i Rolls Royce Phantom.
Pod kapotu limitované edice se dostane pouze třílitrový šestiválec EcoBoost, s výkonem 400 koní a 542 Nm, spojený se šestistupňovou automatickou převodovkou. Řidič si může vybrat ze tří režimů jízdy, normálního, sportovního a komfortního.
V kabině každého vozu se nachází plaketa s vyznačeným výrobním číslem vozu z omezené série. Kromě toho mohou cestující na zadních sedačkách počítat se sklopnými stolky se zabudovaným držákem tabletu nebo bezdrátové nabíječky mobilů. Vepředu je k dispozici head-up displej a audio systém Revel Ultima.
První vozy se k zákazníkům dostanou v létě příštího roku, pro celý modelový rok 2019 však Lincoln plánuje vyrobit pouze 80 kusů. Stejné množství by se pak mělo nabídnout i v následujícím modelovém roce. Každý zákazník ke svému vozu dostane i přístup ke službě Black Label, která zahrnuje pravidelnou údržbu vozu, neomezený přístup do automyček a také večeři v několika restauracích.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?