Dveře s otevíráním proti směru jízdy byly populární v raných dobách automobilismu, v současnosti jde však o téměř nevyužívaný koncept. Nově však návrat k sebevražedným dveřím oznámil americký Lincoln, který představil novou limitovanou edici svého sedanu Continental.
Lincoln na představení lákal na Twitteru posledních pár dní fotkami, které ukazovaly detaily dveří z Lincolnu Continental čtvrté generace z let 1961 až 1969. Ten se proslavil právě svým nezvyklým uspořádáním dveří, zadní pár se totiž otevíral proti sméru jízdy, což se v angličtině a občas i v češtině označuje jako sebevražedné dveře. Lincoln sliboval návrat této konfigurace už od roku 2003, kdy se představil koncept Continentalu s touto konfigurací a poté přišlo ještě několik dalších podobných konceptů, do výroby se však žádný nikdy nepodíval.
To se však dnes změnilo, Lincoln totiž oficiálně představil novou limitovanou edici Lincoln Continental 80th Anniversary Coach Door Edition, který se vrací k legendárnímu stylu v karosérii současné, desáté generace modelu. Příležitostí je 80. výročí existence samotného modelu Continental, první generace se představila už v roce 1939. Současná generace je na trhu od roku 2017 a představuje vlajkovou loď mezi sedany korporace Ford.
nově představená edice nabídne o 15.24 cm prodlouženou karosérii, díky čemuž se výrazně zvýšila nabídka místa na zadních sedačkách. Zadní dveře se otevírají proti směru jízdy do úhlu 90°, což také umožňuje mnohem jednodušší nástup cestujících. Všechny dveře disponují systémem elektonického dovírání, díky čemuž je každé zavření jednodušší a zcela tiché. Vůz si však ponechal B-sloupek, kvůli zanechání dostatečné tuhosti karosérie, stejně jako to má i Rolls Royce Phantom.
Pod kapotu limitované edice se dostane pouze třílitrový šestiválec EcoBoost, s výkonem 400 koní a 542 Nm, spojený se šestistupňovou automatickou převodovkou. Řidič si může vybrat ze tří režimů jízdy, normálního, sportovního a komfortního.
V kabině každého vozu se nachází plaketa s vyznačeným výrobním číslem vozu z omezené série. Kromě toho mohou cestující na zadních sedačkách počítat se sklopnými stolky se zabudovaným držákem tabletu nebo bezdrátové nabíječky mobilů. Vepředu je k dispozici head-up displej a audio systém Revel Ultima.
První vozy se k zákazníkům dostanou v létě příštího roku, pro celý modelový rok 2019 však Lincoln plánuje vyrobit pouze 80 kusů. Stejné množství by se pak mělo nabídnout i v následujícím modelovém roce. Každý zákazník ke svému vozu dostane i přístup ke službě Black Label, která zahrnuje pravidelnou údržbu vozu, neomezený přístup do automyček a také večeři v několika restauracích.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?