Volkswagen Užitkové vozy nyní americkou premiérou studie I.D. Buzz Cargo na autosalonu v Los Angeles elektrizuje také Ameriku. I.D. Buzz je Transporterem nové doby, s elektrickým pohonem a režimem zcela automatizované jízdy. Vizuálně navíc přenáší design legendárního Transporteru, známého také pod přezdívkami „Bulli“ či „Microbus“, do budoucnosti. A technika v jeho útrobách plní příslib daný designem.
I.D. Buzz Cargo tak přesvědčí dlouhým dojezdem, maximálním využitím obestavěného prostoru a digitalizovaným nákladovým prostorem, který po internetu automaticky informuje sklad o stavu zásob a případně uskutečňuje nové objednávky pro jejich doplnění. I.D. Buzz Cargo se začne sériově vyrábět pravděpodobně v roce 2022. Již v roce 2019 bude na trh uveden Cargo e-Bike. Rovněž toto inovativní, elektricky poháněné nákladní tříkolové vozidlo do velkoměst je v Kalifornii vystavováno v americké premiéře.
Nové technologie umožňují realizovat nové způsoby mobility. Se studií I.D. Buzz se značka Volkswagen Užitkové vozy vydává na cestu do nové éry automobilové dopravy. Zcela elektrický a digitální „Bulli“ umožní v dohledné době autonomní jízdu nebo rozvážku zboží, a to dokonce i v zónách s omezeným provozem.
Elektromobil, zaujímající postavení mezi modely Caddy a T, zpřístupní navíc značce nové trhy a otevře nové možnosti. Dr. Thomas Sedran, předseda představenstva značky, k tomu říká: „I.D. Buzz Cargo katapultuje značku Volkswagen Užitkové vozy definitivně do nové éry elektrické mobility a autonomní jízdy. Tento vůz má potenciál stát se úspěšným na celém světě jako Transporter s nulovými emisemi. Elektrická mobilita obdrží navíc s touto designérskou ikonou nezaměnitelnou tvář.“
Studie I.D. Buzz Cargo je prvním lehkým užitkovým vozem na základě nové modulární platformy pro elektromobily (MEB). Důležitým technickým znakem je modularita akumulátorů. V závislosti na účelu použití budou modely MEB dodávány s různě velkými sadami akumulátorů. Díky tomu bude realizovatelný dojezd od 330 km do více než 550 km (podle metodiky WLTP), což platí i pro I.D. Buzz Cargo. Dojezd lehkého užitkového vozu v každodenním provozu budou navíc prodlužovat střešní solární panely.
„Komplexní pohled značky Volkswagen Užitkové vozy na elektrickou mobilitu a transformaci automobilového průmyslu dokládá také nový Cargo e-BIKE. Naše nabídka elektricky poháněných vozidel bude sahat od tohoto kompaktního, důmyslně řešeného nákladního tříkolového vozidla přes modely, jako je autonomní I.D. Buzz Cargo, až po e-Crafter s užitečnou hmotností 1,75 tuny), který jsme již v Evropě uvedli na trh,“ říká Sedran. „Svět je v pohybu. Zůstává však požadavek celé naší společnosti na bezpečnou, hospodárnou a komfortní přepravu osob a zboží. A tu chceme zajistit.“
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.