Volkswagen Užitkové vozy nyní americkou premiérou studie I.D. Buzz Cargo na autosalonu v Los Angeles elektrizuje také Ameriku. I.D. Buzz je Transporterem nové doby, s elektrickým pohonem a režimem zcela automatizované jízdy. Vizuálně navíc přenáší design legendárního Transporteru, známého také pod přezdívkami „Bulli“ či „Microbus“, do budoucnosti. A technika v jeho útrobách plní příslib daný designem.
I.D. Buzz Cargo tak přesvědčí dlouhým dojezdem, maximálním využitím obestavěného prostoru a digitalizovaným nákladovým prostorem, který po internetu automaticky informuje sklad o stavu zásob a případně uskutečňuje nové objednávky pro jejich doplnění. I.D. Buzz Cargo se začne sériově vyrábět pravděpodobně v roce 2022. Již v roce 2019 bude na trh uveden Cargo e-Bike. Rovněž toto inovativní, elektricky poháněné nákladní tříkolové vozidlo do velkoměst je v Kalifornii vystavováno v americké premiéře.
Nové technologie umožňují realizovat nové způsoby mobility. Se studií I.D. Buzz se značka Volkswagen Užitkové vozy vydává na cestu do nové éry automobilové dopravy. Zcela elektrický a digitální „Bulli“ umožní v dohledné době autonomní jízdu nebo rozvážku zboží, a to dokonce i v zónách s omezeným provozem.
Elektromobil, zaujímající postavení mezi modely Caddy a T, zpřístupní navíc značce nové trhy a otevře nové možnosti. Dr. Thomas Sedran, předseda představenstva značky, k tomu říká: „I.D. Buzz Cargo katapultuje značku Volkswagen Užitkové vozy definitivně do nové éry elektrické mobility a autonomní jízdy. Tento vůz má potenciál stát se úspěšným na celém světě jako Transporter s nulovými emisemi. Elektrická mobilita obdrží navíc s touto designérskou ikonou nezaměnitelnou tvář.“
Studie I.D. Buzz Cargo je prvním lehkým užitkovým vozem na základě nové modulární platformy pro elektromobily (MEB). Důležitým technickým znakem je modularita akumulátorů. V závislosti na účelu použití budou modely MEB dodávány s různě velkými sadami akumulátorů. Díky tomu bude realizovatelný dojezd od 330 km do více než 550 km (podle metodiky WLTP), což platí i pro I.D. Buzz Cargo. Dojezd lehkého užitkového vozu v každodenním provozu budou navíc prodlužovat střešní solární panely.
„Komplexní pohled značky Volkswagen Užitkové vozy na elektrickou mobilitu a transformaci automobilového průmyslu dokládá také nový Cargo e-BIKE. Naše nabídka elektricky poháněných vozidel bude sahat od tohoto kompaktního, důmyslně řešeného nákladního tříkolového vozidla přes modely, jako je autonomní I.D. Buzz Cargo, až po e-Crafter s užitečnou hmotností 1,75 tuny), který jsme již v Evropě uvedli na trh,“ říká Sedran. „Svět je v pohybu. Zůstává však požadavek celé naší společnosti na bezpečnou, hospodárnou a komfortní přepravu osob a zboží. A tu chceme zajistit.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.