Po více než roce od představení nové generace modelu Continental GT představila automobilka Bentley i jeho otevřenou variantu s označením Convertible. Nemyslete si však, že by se jednalo o stylový model jen na polovinu roku. Automobilka vybavila vůz řadou technologií, díky kterým nebude problém ho užívat celoročně.
Bentley se v případě nového modelu Continental GT Convertible vydalo cestou plátěné skládací střechy, která může být natažena či stažena během 19 sekund a to při rychlostech až do 50 km/h. Zákazníci si navíc mohou zvolit z několika různých různých barev střechy, včetně skutečného Tweedu, který je novinkou
Opomenout nesmíme ani nové materiály, ze kterých je plátěná střecha vyrobena. Podle automobilky by totiž měly nabídnout prvotřídní vlastnosti stran těsnosti a zvukové izolace, díky čemuž má být jízda v novém kabrioletu stejně tichá, jako v kupé předchozí generace.
Ke komfortu přispívá i nový systém zahřívání krku který je zabudován do elektricky nastavitelných sedadel. Oproti minulé generaci se může pochlubit jak vyšším výkonem, tak tišším provozem. Vozu však nechybí ani vyhřívaná sedadla, vyhřívaný volant nebo vyhřívaná loketní opěrka. Nový Continental kabriolet tak nabídne prémiový komfort za všech okolností.
Pod kapotou se ukrývá již dobře známý 6.0 litrový motor W12, který je spárovaný s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Na kola tak proudí stejně jako u modelu kupé 635 koní a 900 Nm točivého momentu.
Kvůli odstranění střechy a instalaci výztuh přibral Continental GT kabriolet cca 160 kilogramů, což jeho vyšroubovalo na 2 414 kilogramů. I tak si ovšem vůz uchoval stejné parametry ve zrychlení i maximální rychlosti, jako jeho dvojče s pevnou střechou. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 3.8 sekundy a zrychlovat přestane až u 333 km/h.
Kabriolet by měl podle informací automobilky nabídnout stejný vnitřní prostor, jako variantu kupé. Vybavení by mělo zůstat identické, včetně digitálního přístrojového štítu nebo „otáčivého" středového panelu infotainmentu. V nabídce materiálů, které jsou v interiéru použity, pak nechybí kůže, kov nebo drahé dřevo.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?