Po více než roce od představení nové generace modelu Continental GT představila automobilka Bentley i jeho otevřenou variantu s označením Convertible. Nemyslete si však, že by se jednalo o stylový model jen na polovinu roku. Automobilka vybavila vůz řadou technologií, díky kterým nebude problém ho užívat celoročně.
Bentley se v případě nového modelu Continental GT Convertible vydalo cestou plátěné skládací střechy, která může být natažena či stažena během 19 sekund a to při rychlostech až do 50 km/h. Zákazníci si navíc mohou zvolit z několika různých různých barev střechy, včetně skutečného Tweedu, který je novinkou
Opomenout nesmíme ani nové materiály, ze kterých je plátěná střecha vyrobena. Podle automobilky by totiž měly nabídnout prvotřídní vlastnosti stran těsnosti a zvukové izolace, díky čemuž má být jízda v novém kabrioletu stejně tichá, jako v kupé předchozí generace.
Ke komfortu přispívá i nový systém zahřívání krku který je zabudován do elektricky nastavitelných sedadel. Oproti minulé generaci se může pochlubit jak vyšším výkonem, tak tišším provozem. Vozu však nechybí ani vyhřívaná sedadla, vyhřívaný volant nebo vyhřívaná loketní opěrka. Nový Continental kabriolet tak nabídne prémiový komfort za všech okolností.
Pod kapotou se ukrývá již dobře známý 6.0 litrový motor W12, který je spárovaný s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Na kola tak proudí stejně jako u modelu kupé 635 koní a 900 Nm točivého momentu.
Kvůli odstranění střechy a instalaci výztuh přibral Continental GT kabriolet cca 160 kilogramů, což jeho vyšroubovalo na 2 414 kilogramů. I tak si ovšem vůz uchoval stejné parametry ve zrychlení i maximální rychlosti, jako jeho dvojče s pevnou střechou. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 3.8 sekundy a zrychlovat přestane až u 333 km/h.
Kabriolet by měl podle informací automobilky nabídnout stejný vnitřní prostor, jako variantu kupé. Vybavení by mělo zůstat identické, včetně digitálního přístrojového štítu nebo „otáčivého" středového panelu infotainmentu. V nabídce materiálů, které jsou v interiéru použity, pak nechybí kůže, kov nebo drahé dřevo.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.
V roce 2025 vyprší platnost řidičského průkazu 661 088 šoférům. Ti si mohou zažádat o prodloužení jednoduše on-line, přičemž současná legislativa vyžaduje fyzické vyzvednutí nového dokladu na úřadě. Ministerstvo dopravy však plánuje zrušit i tuto povinnost, například zavedením výdejních boxů nebo doručením na výdejní místa.
Není jezdec, který by nechtěl startovat na podniku mistrovství světa. Věroslavu Cvrčkovi se tento sen splnil až při druhém ročníku Central European rally. Neskutečný zážitek i dojmy rezonují ve „Cvrndovi“ i nyní, dlouho od závodu.
Do dalšího dlouhodobého testu jsme si vybrali křížence, který kombinuje prvky prémiového hatchbacku a crossoveru s novým full-hybridním pohonem. Ten slibuje nízkou spotřebu a zároveň lepší všestrannost, než nabízí plně elektrické vozy. I přes spřízněnost se značkou Citroen, respektive koncernem Stellantis si však DS jde svou vlastní cestou. Dokáže konkurovat prémiovým rivalům od Audi, Mercedesu či Lexusu?