Po více než roce od představení nové generace modelu Continental GT představila automobilka Bentley i jeho otevřenou variantu s označením Convertible. Nemyslete si však, že by se jednalo o stylový model jen na polovinu roku. Automobilka vybavila vůz řadou technologií, díky kterým nebude problém ho užívat celoročně.
Bentley se v případě nového modelu Continental GT Convertible vydalo cestou plátěné skládací střechy, která může být natažena či stažena během 19 sekund a to při rychlostech až do 50 km/h. Zákazníci si navíc mohou zvolit z několika různých různých barev střechy, včetně skutečného Tweedu, který je novinkou
Opomenout nesmíme ani nové materiály, ze kterých je plátěná střecha vyrobena. Podle automobilky by totiž měly nabídnout prvotřídní vlastnosti stran těsnosti a zvukové izolace, díky čemuž má být jízda v novém kabrioletu stejně tichá, jako v kupé předchozí generace.
Ke komfortu přispívá i nový systém zahřívání krku který je zabudován do elektricky nastavitelných sedadel. Oproti minulé generaci se může pochlubit jak vyšším výkonem, tak tišším provozem. Vozu však nechybí ani vyhřívaná sedadla, vyhřívaný volant nebo vyhřívaná loketní opěrka. Nový Continental kabriolet tak nabídne prémiový komfort za všech okolností.
Pod kapotou se ukrývá již dobře známý 6.0 litrový motor W12, který je spárovaný s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Na kola tak proudí stejně jako u modelu kupé 635 koní a 900 Nm točivého momentu.
Kvůli odstranění střechy a instalaci výztuh přibral Continental GT kabriolet cca 160 kilogramů, což jeho vyšroubovalo na 2 414 kilogramů. I tak si ovšem vůz uchoval stejné parametry ve zrychlení i maximální rychlosti, jako jeho dvojče s pevnou střechou. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 3.8 sekundy a zrychlovat přestane až u 333 km/h.
Kabriolet by měl podle informací automobilky nabídnout stejný vnitřní prostor, jako variantu kupé. Vybavení by mělo zůstat identické, včetně digitálního přístrojového štítu nebo „otáčivého" středového panelu infotainmentu. V nabídce materiálů, které jsou v interiéru použity, pak nechybí kůže, kov nebo drahé dřevo.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.