Po více než roce od představení nové generace modelu Continental GT představila automobilka Bentley i jeho otevřenou variantu s označením Convertible. Nemyslete si však, že by se jednalo o stylový model jen na polovinu roku. Automobilka vybavila vůz řadou technologií, díky kterým nebude problém ho užívat celoročně.
Bentley se v případě nového modelu Continental GT Convertible vydalo cestou plátěné skládací střechy, která může být natažena či stažena během 19 sekund a to při rychlostech až do 50 km/h. Zákazníci si navíc mohou zvolit z několika různých různých barev střechy, včetně skutečného Tweedu, který je novinkou
Opomenout nesmíme ani nové materiály, ze kterých je plátěná střecha vyrobena. Podle automobilky by totiž měly nabídnout prvotřídní vlastnosti stran těsnosti a zvukové izolace, díky čemuž má být jízda v novém kabrioletu stejně tichá, jako v kupé předchozí generace.
Ke komfortu přispívá i nový systém zahřívání krku který je zabudován do elektricky nastavitelných sedadel. Oproti minulé generaci se může pochlubit jak vyšším výkonem, tak tišším provozem. Vozu však nechybí ani vyhřívaná sedadla, vyhřívaný volant nebo vyhřívaná loketní opěrka. Nový Continental kabriolet tak nabídne prémiový komfort za všech okolností.
Pod kapotou se ukrývá již dobře známý 6.0 litrový motor W12, který je spárovaný s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Na kola tak proudí stejně jako u modelu kupé 635 koní a 900 Nm točivého momentu.
Kvůli odstranění střechy a instalaci výztuh přibral Continental GT kabriolet cca 160 kilogramů, což jeho vyšroubovalo na 2 414 kilogramů. I tak si ovšem vůz uchoval stejné parametry ve zrychlení i maximální rychlosti, jako jeho dvojče s pevnou střechou. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 3.8 sekundy a zrychlovat přestane až u 333 km/h.
Kabriolet by měl podle informací automobilky nabídnout stejný vnitřní prostor, jako variantu kupé. Vybavení by mělo zůstat identické, včetně digitálního přístrojového štítu nebo „otáčivého" středového panelu infotainmentu. V nabídce materiálů, které jsou v interiéru použity, pak nechybí kůže, kov nebo drahé dřevo.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?