BMW představilo hybridní řadu 3. Výkon 252 koní, čistě na baterie ujede až 60 kilometrů

Antonín Marek / AutoRoad.cz, 16. listopadu 2018, 08:42 Google+

Vynikající jízdní dynamika a příkladná hospodárnost jsou klíčovými vlastnostmi nového BMW řady 3 Sedan. S rozšířením nabídky motorů o plug-in hybridní pohonnou jednotku dostávají tyto základní vlastnosti nového sportovního sedanu další a především průkopnický rozměr.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nové BMW 330e Sedan: Sportovnější a ještě úspornější než dříve

Nové BMW 330e Sedan: Sportovnější a ještě úspornější než dříve | foto: BMW

Sdílejte článek

V případě nového BMW 330e Sedan je technologie BMW eDrive kombinována se zážehovým 4válcem a nabízí výrazně posílený sportovní styl – a také ještě intenzivnější radost z jízdy na elektrický pohon. Jde o první vůz značky BMW vybavený funkcí XtraBoost, která krátkodobě zvyšuje výkon plug-in hybridního systému 185 kW/252 k o dalších 30 kW/41 k. Kromě spontánnějších reakcí na sešlápnutí plynového pedálu ve srovnání s předchozí generací také zvyšuje dojezd čistě na elektrický pohon o 50 procent. Nyní je BMW 330e Sedan schopné ujet až 60 km bezemisních kilometrů. Spotřeba paliva a emisní hodnoty klesly ve srovnání s předchozím modelem o 10 % na 1,7 l/100 km a 39 g/km CO2.

V případě nového BMW 330e Sedan dosahuje inteligentně řízená interakce mezi elektromotorem a spalovacím motorem zcela nové úrovně. Elektrifikace pohonné jednotky víc než kdy předtím přispívá nejen k větší hospodárnosti, ale také vytváří specifickou podobu radosti z jízdy. Plug-in hybridní systém tvoří 2litrový zážehový čtyřválec BMW TwinPower Turbo s výkonem 135 kW/184 k a elektromotor, který je schopen trvale generovat výkon 50 kW/68 k a krátkodobě až 83 kW/113 k. Společně tyto dvě pohonné jednotky vyvíjejí celkový výkon 185 kW/252 k a maximální točivý moment 420 Nm. Výsledkem je, že nové BMW 330e Sedan zrychluje z 0 na 100 km/h za 6 sekund a nejvyšší rychlost činí 230 km/h. V jízdním režimu HYBRID je nové BMW 330e Sedan schopné jízdy čistě na elektrický pohon do rychlosti 110 km/h, což je o 30 km/h více než u předchozího modelu. V režimu ELECTRIC je lokálně bezemisní jízda možná do rychlosti 140 km/h. 

Jedním z nových prvků nového BMW 330e Sedan je funkce XtraBoost, která vozu uděluje nejvyšší úroveň dynamických výkonů. Funkce se aktivuje snadno, a to volbou jízdního režimu SPORT. Při potřebě větší dynamiky pomůže elektromotor spalovací jednotce dalším výkonem 30 kW/41 k, který je onou funkcí XtraBoost a svoji energii získává z akumulátoru. Tímto způsobem řidič zažije typický jízdní projev vozů BMW řady 3 Sedan. Vůbec poprvé je u hybridního modelu BMW k dispozici specifické naladění charakteristiky plynového pedálu, který nabízí maximální sportovní styl a přesnost reakcí, specifický program řazení 8stupňové převodovky Steptronic, stejně jako podřazování, jež vytváří efekt brzdění motorem. Dodatečná funkce XtraBoost umožňuje intenzivnější zrychlení než konvenční automobily se srovnatelným výkonem. XtraBoost lze používat až do minimální úrovně nabití vysokonapěťového akumulátoru a je také k dispozici při plném sešlápnutí plynového pedálu (kickdown), případně v poloze S/M voliče převodovky.

Jízdní zážitky doprovází pro tento model specifický zvuk, který uvnitř vozu vytváří emotivní akustický projev motoru. BMW 330e Sedan kombinuje jednoznačné zaměření na sport a dynamiku s prověřenými přednostmi plug-in hybridního modelu. Pro hybrid specifická volitelná výbava nového BMW 330e obsahuje kromě jiného i akustické varování chodců. 

Z důvodu šetření prostorem je elektromotor nového BMW 330e Sedan integrovaný do 8stupňové převodovky Steptronic. Zásluhou svého inteligentního technického řešení je pro hybridní pohon specifická převodovka pouze o 15 mm delší než odpovídající verze pro konvenčně poháněné modely nového BMW řady 3 Sedan. Elektromotor funguje nejen pro pohon vozu, ale v režimu generátoru je připraven také účinně rekuperovat kinetickou energii při zpomalování a brzdění, a tím nabíjet akumulátor. Takto získaná elektrická energie, nebo energie z elektrické sítě, slouží rovněž k zásobování elektrické sítě vozu. To znamená, že vůz není vybaven konvenčním alternátorem spojeným přímo s motorem. Toto řešení zvyšuje celkovou účinnost automobilu.

Se souhrnnou kapacitou 12 kWh umožňuje vysokonapěťový lithium-iontový akumulátor nového BMW 330e Sedan absolvovat čistě na elektrický pohon až 60 km. To je o polovinu více než u předchozího modelu. Navíc spotřeba paliva a emisní hodnoty klesly v případě druhé generace plug-in hybridního sportovního sedanu o 10 %. Spotřeba nyní klesla na 1,7 litru paliva na 100 km a emise CO2se snížily na 39 gramů na kilometr. 

img-responsive

Nové BMW 330e Sedan: Sportovnější a ještě úspornější než dříve | foto: BMW

Vysokonapěťový akumulátor nového BMW 330e Sedan je umístěn pod zadními sedadly, zatímco palivová nádrž se nachází nad zadní nápravou. To znamená, že se objem zavazadlového prostoru u plug-in hybridního modelu snížil jen nepatrně. Objem prostoru pro náklad činí 375 litrů a lze jej podle potřeby zvětšit prostřednictvím sklopného opěradla zadních sedadel, děleného v poměru 40:20:40. 

Kromě toho je pro plug-in hybridní variantu nového BMW řady 3 Sedan k dispozici prakticky kompletní nabídka volitelných prvků výbavy. Jako alternativa k základní verzi se nové BMW 330e nabízí také v modelových variantách Advantage, Sport Line, Luxury Line a M Sport. Kromě jiného může být vybaveno Adaptivním M podvozkem, variabilním sportovním řízením a M sportovním brzdovým systémem. K dispozici je kompletní nabídka inovativních asistenčních systémů, které optimalizují komfort a bezpečnost – od výbavy Driving Asisstant Professional s udržováním v jízdních pruzích a autonomním řízením po parkovací asistent s couvacím asistentem. Standardní výbava nového BMW 330e Sedan obsahuje dálkově ovládané vyhřívání a chlazení interiéru. Energie vysokonapěťového akumulátoru se totiž využívá také k napájení nezávislého topení. Při nízkých venkovních teplotách lze interiér vozu před odjezdem pohodlně vyhřát, a to i v situacích, kdy je stav nabití akumulátoru nízký. 

S uvedením nového BMW 330e Sedan na trh v létě roku 2019 budou představeny nové digitální služby, usnadňující nabíjení vozu na cestách. Při volbě veřejné dobíjecí stanice navigační systém řidiči nabídne také seznam doporučených nedalekých hotelů, restaurací, kaváren, turistických atrakcí a kulturních památek. Dostupnost dobíjecí stanice lze rovněž zkontrolovat pomocí displeje ve voze a jeho systémem ovládání. Řidič současně obdrží informaci o předpokládaném obsazení veřejné nabíjecí stanice v době jeho příjezdu k ní. Kromě toho bude v budoucnu možné vybrané nabíjecí stanice na určitou dobu zarezervovat.

Vytisknout

Diskuze: BMW představilo hybridní řadu 3. Výkon 252 koní, čistě na baterie ujede až 60 kilometrů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační fotografie

Ministr Havlíček prozradil druhého zájemce o stavbu továrny na baterie pro elektromobily

Škoda 1101 Tudor

75 let všestranné legendy ŠKODA 1101 „Tudor“

Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW Sportline

Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW aneb splašený jezevčík na steroidech

DS 9

Česká premiéra luxusního sedanu DS 9, má na to konkurovat německým prémiovkám?

pohonné hmoty

Kdo natankuje nejvíc benzínu z průměrné mzdy?

Chevrolet Bolt

Tiskový mluvčí GM stručně. Elektromobil Chevrolet Bolt má zásadní problém. Stále

IONITY spolupracuje s OMV a otevřela na dálnici D1 další dvě rychlodobíjecí stanice

Zájem o elektromobily v Česku a v Evropě? Tragický, ale naši sousedi...

Heku Car Camp

Znáte divnější "obytňák", než Heku Car Camp?

Elon Musk během rozhovoru pro Axios

Musk dal tweet o síti nabíječek Tesly. Ještě letos zásadní změna

Peugeot 308 SW

Peugeot elektrifikoval již 70 % modelů, v roce 2025 má být tento podíl 100%

Novomanželé David a jeho krásná Anička

Svatební etiketa aneb kdo s kým jede a jak je to s tím troubením?

Ilustrační foto

Babiš se vyjádřil k návrhu zákazu benzínových a naftových motorů

Volkswagen oficiálně představil svoje nové plně elektrické SUV ID.4

Reuters: Česká vláda jedná o továrně na baterie. Jeden investor je tajný, druhým je VW

Škoda Enyaq iV 80

Test: Do Rakouska s elektrickou Škodou Enyaq iV 80 – radost či starost?

Hyundai IONIQ 5

Česká premiéra Hyundai IONIQ 5, změní novinka pravidla hry?

reklama

Doporučujeme

JAWA

Legendární Jawa znovu ožívá! Nádherné retro-novinky vznikají tisíce kilometrů…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. 75 let všestranné legendy ŠKODA 1101 „Tudor“

  2. Škoda Superb 2.0 TSI 200 kW aneb splašený jezevčík na steroidech

  3. Česká premiéra luxusního sedanu DS 9, má na to konkurovat německým prémiovkám?

  4. Kdo natankuje nejvíc benzínu z průměrné mzdy?

  5. Tiskový mluvčí GM stručně. Elektromobil Chevrolet Bolt má zásadní problém. Stále

  6. Zájem o elektromobily v Česku a v Evropě? Tragický, ale naši sousedi...

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud