Vynikající jízdní dynamika a příkladná hospodárnost jsou klíčovými vlastnostmi nového BMW řady 3 Sedan. S rozšířením nabídky motorů o plug-in hybridní pohonnou jednotku dostávají tyto základní vlastnosti nového sportovního sedanu další a především průkopnický rozměr.
V případě nového BMW 330e Sedan je technologie BMW eDrive kombinována se zážehovým 4válcem a nabízí výrazně posílený sportovní styl – a také ještě intenzivnější radost z jízdy na elektrický pohon. Jde o první vůz značky BMW vybavený funkcí XtraBoost, která krátkodobě zvyšuje výkon plug-in hybridního systému 185 kW/252 k o dalších 30 kW/41 k. Kromě spontánnějších reakcí na sešlápnutí plynového pedálu ve srovnání s předchozí generací také zvyšuje dojezd čistě na elektrický pohon o 50 procent. Nyní je BMW 330e Sedan schopné ujet až 60 km bezemisních kilometrů. Spotřeba paliva a emisní hodnoty klesly ve srovnání s předchozím modelem o 10 % na 1,7 l/100 km a 39 g/km CO2.
V případě nového BMW 330e Sedan dosahuje inteligentně řízená interakce mezi elektromotorem a spalovacím motorem zcela nové úrovně. Elektrifikace pohonné jednotky víc než kdy předtím přispívá nejen k větší hospodárnosti, ale také vytváří specifickou podobu radosti z jízdy. Plug-in hybridní systém tvoří 2litrový zážehový čtyřválec BMW TwinPower Turbo s výkonem 135 kW/184 k a elektromotor, který je schopen trvale generovat výkon 50 kW/68 k a krátkodobě až 83 kW/113 k. Společně tyto dvě pohonné jednotky vyvíjejí celkový výkon 185 kW/252 k a maximální točivý moment 420 Nm. Výsledkem je, že nové BMW 330e Sedan zrychluje z 0 na 100 km/h za 6 sekund a nejvyšší rychlost činí 230 km/h. V jízdním režimu HYBRID je nové BMW 330e Sedan schopné jízdy čistě na elektrický pohon do rychlosti 110 km/h, což je o 30 km/h více než u předchozího modelu. V režimu ELECTRIC je lokálně bezemisní jízda možná do rychlosti 140 km/h.
Jedním z nových prvků nového BMW 330e Sedan je funkce XtraBoost, která vozu uděluje nejvyšší úroveň dynamických výkonů. Funkce se aktivuje snadno, a to volbou jízdního režimu SPORT. Při potřebě větší dynamiky pomůže elektromotor spalovací jednotce dalším výkonem 30 kW/41 k, který je onou funkcí XtraBoost a svoji energii získává z akumulátoru. Tímto způsobem řidič zažije typický jízdní projev vozů BMW řady 3 Sedan. Vůbec poprvé je u hybridního modelu BMW k dispozici specifické naladění charakteristiky plynového pedálu, který nabízí maximální sportovní styl a přesnost reakcí, specifický program řazení 8stupňové převodovky Steptronic, stejně jako podřazování, jež vytváří efekt brzdění motorem. Dodatečná funkce XtraBoost umožňuje intenzivnější zrychlení než konvenční automobily se srovnatelným výkonem. XtraBoost lze používat až do minimální úrovně nabití vysokonapěťového akumulátoru a je také k dispozici při plném sešlápnutí plynového pedálu (kickdown), případně v poloze S/M voliče převodovky.
Jízdní zážitky doprovází pro tento model specifický zvuk, který uvnitř vozu vytváří emotivní akustický projev motoru. BMW 330e Sedan kombinuje jednoznačné zaměření na sport a dynamiku s prověřenými přednostmi plug-in hybridního modelu. Pro hybrid specifická volitelná výbava nového BMW 330e obsahuje kromě jiného i akustické varování chodců.
Z důvodu šetření prostorem je elektromotor nového BMW 330e Sedan integrovaný do 8stupňové převodovky Steptronic. Zásluhou svého inteligentního technického řešení je pro hybridní pohon specifická převodovka pouze o 15 mm delší než odpovídající verze pro konvenčně poháněné modely nového BMW řady 3 Sedan. Elektromotor funguje nejen pro pohon vozu, ale v režimu generátoru je připraven také účinně rekuperovat kinetickou energii při zpomalování a brzdění, a tím nabíjet akumulátor. Takto získaná elektrická energie, nebo energie z elektrické sítě, slouží rovněž k zásobování elektrické sítě vozu. To znamená, že vůz není vybaven konvenčním alternátorem spojeným přímo s motorem. Toto řešení zvyšuje celkovou účinnost automobilu.
Se souhrnnou kapacitou 12 kWh umožňuje vysokonapěťový lithium-iontový akumulátor nového BMW 330e Sedan absolvovat čistě na elektrický pohon až 60 km. To je o polovinu více než u předchozího modelu. Navíc spotřeba paliva a emisní hodnoty klesly v případě druhé generace plug-in hybridního sportovního sedanu o 10 %. Spotřeba nyní klesla na 1,7 litru paliva na 100 km a emise CO2se snížily na 39 gramů na kilometr.
Vysokonapěťový akumulátor nového BMW 330e Sedan je umístěn pod zadními sedadly, zatímco palivová nádrž se nachází nad zadní nápravou. To znamená, že se objem zavazadlového prostoru u plug-in hybridního modelu snížil jen nepatrně. Objem prostoru pro náklad činí 375 litrů a lze jej podle potřeby zvětšit prostřednictvím sklopného opěradla zadních sedadel, děleného v poměru 40:20:40.
Kromě toho je pro plug-in hybridní variantu nového BMW řady 3 Sedan k dispozici prakticky kompletní nabídka volitelných prvků výbavy. Jako alternativa k základní verzi se nové BMW 330e nabízí také v modelových variantách Advantage, Sport Line, Luxury Line a M Sport. Kromě jiného může být vybaveno Adaptivním M podvozkem, variabilním sportovním řízením a M sportovním brzdovým systémem. K dispozici je kompletní nabídka inovativních asistenčních systémů, které optimalizují komfort a bezpečnost – od výbavy Driving Asisstant Professional s udržováním v jízdních pruzích a autonomním řízením po parkovací asistent s couvacím asistentem. Standardní výbava nového BMW 330e Sedan obsahuje dálkově ovládané vyhřívání a chlazení interiéru. Energie vysokonapěťového akumulátoru se totiž využívá také k napájení nezávislého topení. Při nízkých venkovních teplotách lze interiér vozu před odjezdem pohodlně vyhřát, a to i v situacích, kdy je stav nabití akumulátoru nízký.
S uvedením nového BMW 330e Sedan na trh v létě roku 2019 budou představeny nové digitální služby, usnadňující nabíjení vozu na cestách. Při volbě veřejné dobíjecí stanice navigační systém řidiči nabídne také seznam doporučených nedalekých hotelů, restaurací, kaváren, turistických atrakcí a kulturních památek. Dostupnost dobíjecí stanice lze rovněž zkontrolovat pomocí displeje ve voze a jeho systémem ovládání. Řidič současně obdrží informaci o předpokládaném obsazení veřejné nabíjecí stanice v době jeho příjezdu k ní. Kromě toho bude v budoucnu možné vybrané nabíjecí stanice na určitou dobu zarezervovat.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.