Vynikající jízdní dynamika a příkladná hospodárnost jsou klíčovými vlastnostmi nového BMW řady 3 Sedan. S rozšířením nabídky motorů o plug-in hybridní pohonnou jednotku dostávají tyto základní vlastnosti nového sportovního sedanu další a především průkopnický rozměr.
V případě nového BMW 330e Sedan je technologie BMW eDrive kombinována se zážehovým 4válcem a nabízí výrazně posílený sportovní styl – a také ještě intenzivnější radost z jízdy na elektrický pohon. Jde o první vůz značky BMW vybavený funkcí XtraBoost, která krátkodobě zvyšuje výkon plug-in hybridního systému 185 kW/252 k o dalších 30 kW/41 k. Kromě spontánnějších reakcí na sešlápnutí plynového pedálu ve srovnání s předchozí generací také zvyšuje dojezd čistě na elektrický pohon o 50 procent. Nyní je BMW 330e Sedan schopné ujet až 60 km bezemisních kilometrů. Spotřeba paliva a emisní hodnoty klesly ve srovnání s předchozím modelem o 10 % na 1,7 l/100 km a 39 g/km CO2.
V případě nového BMW 330e Sedan dosahuje inteligentně řízená interakce mezi elektromotorem a spalovacím motorem zcela nové úrovně. Elektrifikace pohonné jednotky víc než kdy předtím přispívá nejen k větší hospodárnosti, ale také vytváří specifickou podobu radosti z jízdy. Plug-in hybridní systém tvoří 2litrový zážehový čtyřválec BMW TwinPower Turbo s výkonem 135 kW/184 k a elektromotor, který je schopen trvale generovat výkon 50 kW/68 k a krátkodobě až 83 kW/113 k. Společně tyto dvě pohonné jednotky vyvíjejí celkový výkon 185 kW/252 k a maximální točivý moment 420 Nm. Výsledkem je, že nové BMW 330e Sedan zrychluje z 0 na 100 km/h za 6 sekund a nejvyšší rychlost činí 230 km/h. V jízdním režimu HYBRID je nové BMW 330e Sedan schopné jízdy čistě na elektrický pohon do rychlosti 110 km/h, což je o 30 km/h více než u předchozího modelu. V režimu ELECTRIC je lokálně bezemisní jízda možná do rychlosti 140 km/h.
Jedním z nových prvků nového BMW 330e Sedan je funkce XtraBoost, která vozu uděluje nejvyšší úroveň dynamických výkonů. Funkce se aktivuje snadno, a to volbou jízdního režimu SPORT. Při potřebě větší dynamiky pomůže elektromotor spalovací jednotce dalším výkonem 30 kW/41 k, který je onou funkcí XtraBoost a svoji energii získává z akumulátoru. Tímto způsobem řidič zažije typický jízdní projev vozů BMW řady 3 Sedan. Vůbec poprvé je u hybridního modelu BMW k dispozici specifické naladění charakteristiky plynového pedálu, který nabízí maximální sportovní styl a přesnost reakcí, specifický program řazení 8stupňové převodovky Steptronic, stejně jako podřazování, jež vytváří efekt brzdění motorem. Dodatečná funkce XtraBoost umožňuje intenzivnější zrychlení než konvenční automobily se srovnatelným výkonem. XtraBoost lze používat až do minimální úrovně nabití vysokonapěťového akumulátoru a je také k dispozici při plném sešlápnutí plynového pedálu (kickdown), případně v poloze S/M voliče převodovky.
Jízdní zážitky doprovází pro tento model specifický zvuk, který uvnitř vozu vytváří emotivní akustický projev motoru. BMW 330e Sedan kombinuje jednoznačné zaměření na sport a dynamiku s prověřenými přednostmi plug-in hybridního modelu. Pro hybrid specifická volitelná výbava nového BMW 330e obsahuje kromě jiného i akustické varování chodců.
Z důvodu šetření prostorem je elektromotor nového BMW 330e Sedan integrovaný do 8stupňové převodovky Steptronic. Zásluhou svého inteligentního technického řešení je pro hybridní pohon specifická převodovka pouze o 15 mm delší než odpovídající verze pro konvenčně poháněné modely nového BMW řady 3 Sedan. Elektromotor funguje nejen pro pohon vozu, ale v režimu generátoru je připraven také účinně rekuperovat kinetickou energii při zpomalování a brzdění, a tím nabíjet akumulátor. Takto získaná elektrická energie, nebo energie z elektrické sítě, slouží rovněž k zásobování elektrické sítě vozu. To znamená, že vůz není vybaven konvenčním alternátorem spojeným přímo s motorem. Toto řešení zvyšuje celkovou účinnost automobilu.
Se souhrnnou kapacitou 12 kWh umožňuje vysokonapěťový lithium-iontový akumulátor nového BMW 330e Sedan absolvovat čistě na elektrický pohon až 60 km. To je o polovinu více než u předchozího modelu. Navíc spotřeba paliva a emisní hodnoty klesly v případě druhé generace plug-in hybridního sportovního sedanu o 10 %. Spotřeba nyní klesla na 1,7 litru paliva na 100 km a emise CO2se snížily na 39 gramů na kilometr.
Vysokonapěťový akumulátor nového BMW 330e Sedan je umístěn pod zadními sedadly, zatímco palivová nádrž se nachází nad zadní nápravou. To znamená, že se objem zavazadlového prostoru u plug-in hybridního modelu snížil jen nepatrně. Objem prostoru pro náklad činí 375 litrů a lze jej podle potřeby zvětšit prostřednictvím sklopného opěradla zadních sedadel, děleného v poměru 40:20:40.
Kromě toho je pro plug-in hybridní variantu nového BMW řady 3 Sedan k dispozici prakticky kompletní nabídka volitelných prvků výbavy. Jako alternativa k základní verzi se nové BMW 330e nabízí také v modelových variantách Advantage, Sport Line, Luxury Line a M Sport. Kromě jiného může být vybaveno Adaptivním M podvozkem, variabilním sportovním řízením a M sportovním brzdovým systémem. K dispozici je kompletní nabídka inovativních asistenčních systémů, které optimalizují komfort a bezpečnost – od výbavy Driving Asisstant Professional s udržováním v jízdních pruzích a autonomním řízením po parkovací asistent s couvacím asistentem. Standardní výbava nového BMW 330e Sedan obsahuje dálkově ovládané vyhřívání a chlazení interiéru. Energie vysokonapěťového akumulátoru se totiž využívá také k napájení nezávislého topení. Při nízkých venkovních teplotách lze interiér vozu před odjezdem pohodlně vyhřát, a to i v situacích, kdy je stav nabití akumulátoru nízký.
S uvedením nového BMW 330e Sedan na trh v létě roku 2019 budou představeny nové digitální služby, usnadňující nabíjení vozu na cestách. Při volbě veřejné dobíjecí stanice navigační systém řidiči nabídne také seznam doporučených nedalekých hotelů, restaurací, kaváren, turistických atrakcí a kulturních památek. Dostupnost dobíjecí stanice lze rovněž zkontrolovat pomocí displeje ve voze a jeho systémem ovládání. Řidič současně obdrží informaci o předpokládaném obsazení veřejné nabíjecí stanice v době jeho příjezdu k ní. Kromě toho bude v budoucnu možné vybrané nabíjecí stanice na určitou dobu zarezervovat.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.