Švédský výrobce automobilů by rád ovládl trh s autonomními vozy, plnit své závazky vůči Uberu se mu ale nedařilo. Volvo však oznámilo uzavření partnerství s čínským technickým kolosem Baidu, který se specializuje na vývoj internetových služeb a umělé inteligence. A právě toto partnerství by mělo automobilce pomoci k plánované revoluci na trhu samořiditelných aut. Jakých novinek se tedy příští rok dočkáme?
Společnosti Volvo a Uber již dlouhodobě spolupracují na vývoji autonomních vozidel. Americká nadnárodní dopravní společnost si u automobilky objednala až 24 000 vozidel XC 90, které by měly být schopny autonomní přepravy jejich zákazníků. Testovací program byl však pozastaven v březnu tohoto roku, a to díky tragické nehodě v San Franciscu, kdy jedno z testovacích SUV srazilo chodce, který při nehodě zemřel.
Strategické partnerství Volva a čínského kolosu Baidu by mělo automobilce pomoci nejen k proražení na největší automobilový trh na světě, ale i v úpravě a zlepšení umělé inteligence samořiditelných vozů. Volvo zatím testování na veřejných komunikacích neobnovilo a nechalo se již dříve slyšet, že se chystá provést velké změny ve svých automobilech. Pokud se bavíme o jednotlivých partnerstvích, je však potřeba rozlišit jednotlivé úrovně autonomního řízení. Zatímco Uber má od Volva objednány automobily splňující Level 1 a 2 (vůz dokáže sám zastavit a rozjet se, umí projet zatáčky i křižovatky, zvládá analyzovat situaci kolem sebe, číst značky a předvídat chování ostatních účastníků silničního provozu. Od řidiče je ovšem i v autonomním módu vyžadována dokonalá pozornost a ruce na volantu!), díky spolupráci s Baidu by mělo Volvo zvládnout autonomní vozy splňující Level 4, což jsou již vozidla bez volantu, které zvládají plnou autonomii ve většině podmínek bez jakékoliv asistence řidiče!
Pokud jste o Baidu nikdy neslyšeli, pak vězte, že se nejedná o žádného nováčka na trhu - v oblasti internetových služeb se jedná o plnohodnotného konkurenta Googlu. Pár dní zpět oznámila automobilka Ford použití nového programu pro autonomní řízení, který již testuje ve Spojených státech a jehož výrobcem není nikdy jiný, než právě Baidu. Mezi další známé odběratele softwarových řešení patří i automobilka Mercedes-Benz.
Očekává se, že právě Čína se svým největším automobilovým trhem bude také největším provozovatelem samořiditelných automobilů a již nyní zde dlouhodobě testují své vozy automobilky jako BMW, Audi a Mercedes-Benz.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.