Společnosti Volvo a Uber již dlouhodobě spolupracují na vývoji autonomních vozidel. Americká nadnárodní dopravní společnost si u automobilky objednala až 24 000 vozidel XC 90, které by měly být schopny autonomní přepravy jejich zákazníků. Testovací program byl však pozastaven v březnu tohoto roku, a to díky tragické nehodě v San Franciscu, kdy jedno z testovacích SUV srazilo chodce, který při nehodě zemřel.
Strategické partnerství Volva a čínského kolosu Baidu by mělo automobilce pomoci nejen k proražení na největší automobilový trh na světě, ale i v úpravě a zlepšení umělé inteligence samořiditelných vozů. Volvo zatím testování na veřejných komunikacích neobnovilo a nechalo se již dříve slyšet, že se chystá provést velké změny ve svých automobilech. Pokud se bavíme o jednotlivých partnerstvích, je však potřeba rozlišit jednotlivé úrovně autonomního řízení. Zatímco Uber má od Volva objednány automobily splňující Level 1 a 2 (vůz dokáže sám zastavit a rozjet se, umí projet zatáčky i křižovatky, zvládá analyzovat situaci kolem sebe, číst značky a předvídat chování ostatních účastníků silničního provozu. Od řidiče je ovšem i v autonomním módu vyžadována dokonalá pozornost a ruce na volantu!), díky spolupráci s Baidu by mělo Volvo zvládnout autonomní vozy splňující Level 4, což jsou již vozidla bez volantu, které zvládají plnou autonomii ve většině podmínek bez jakékoliv asistence řidiče!
Pokud jste o Baidu nikdy neslyšeli, pak vězte, že se nejedná o žádného nováčka na trhu - v oblasti internetových služeb se jedná o plnohodnotného konkurenta Googlu. Pár dní zpět oznámila automobilka Ford použití nového programu pro autonomní řízení, který již testuje ve Spojených státech a jehož výrobcem není nikdy jiný, než právě Baidu. Mezi další známé odběratele softwarových řešení patří i automobilka Mercedes-Benz.
Očekává se, že právě Čína se svým největším automobilovým trhem bude také největším provozovatelem samořiditelných automobilů a již nyní zde dlouhodobě testují své vozy automobilky jako BMW, Audi a Mercedes-Benz.