Švédský výrobce automobilů by rád ovládl trh s autonomními vozy, plnit své závazky vůči Uberu se mu ale nedařilo. Volvo však oznámilo uzavření partnerství s čínským technickým kolosem Baidu, který se specializuje na vývoj internetových služeb a umělé inteligence. A právě toto partnerství by mělo automobilce pomoci k plánované revoluci na trhu samořiditelných aut. Jakých novinek se tedy příští rok dočkáme?
Společnosti Volvo a Uber již dlouhodobě spolupracují na vývoji autonomních vozidel. Americká nadnárodní dopravní společnost si u automobilky objednala až 24 000 vozidel XC 90, které by měly být schopny autonomní přepravy jejich zákazníků. Testovací program byl však pozastaven v březnu tohoto roku, a to díky tragické nehodě v San Franciscu, kdy jedno z testovacích SUV srazilo chodce, který při nehodě zemřel.
Strategické partnerství Volva a čínského kolosu Baidu by mělo automobilce pomoci nejen k proražení na největší automobilový trh na světě, ale i v úpravě a zlepšení umělé inteligence samořiditelných vozů. Volvo zatím testování na veřejných komunikacích neobnovilo a nechalo se již dříve slyšet, že se chystá provést velké změny ve svých automobilech. Pokud se bavíme o jednotlivých partnerstvích, je však potřeba rozlišit jednotlivé úrovně autonomního řízení. Zatímco Uber má od Volva objednány automobily splňující Level 1 a 2 (vůz dokáže sám zastavit a rozjet se, umí projet zatáčky i křižovatky, zvládá analyzovat situaci kolem sebe, číst značky a předvídat chování ostatních účastníků silničního provozu. Od řidiče je ovšem i v autonomním módu vyžadována dokonalá pozornost a ruce na volantu!), díky spolupráci s Baidu by mělo Volvo zvládnout autonomní vozy splňující Level 4, což jsou již vozidla bez volantu, které zvládají plnou autonomii ve většině podmínek bez jakékoliv asistence řidiče!
Pokud jste o Baidu nikdy neslyšeli, pak vězte, že se nejedná o žádného nováčka na trhu - v oblasti internetových služeb se jedná o plnohodnotného konkurenta Googlu. Pár dní zpět oznámila automobilka Ford použití nového programu pro autonomní řízení, který již testuje ve Spojených státech a jehož výrobcem není nikdy jiný, než právě Baidu. Mezi další známé odběratele softwarových řešení patří i automobilka Mercedes-Benz.
Očekává se, že právě Čína se svým největším automobilovým trhem bude také největším provozovatelem samořiditelných automobilů a již nyní zde dlouhodobě testují své vozy automobilky jako BMW, Audi a Mercedes-Benz.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.