Švédský výrobce automobilů by rád ovládl trh s autonomními vozy, plnit své závazky vůči Uberu se mu ale nedařilo. Volvo však oznámilo uzavření partnerství s čínským technickým kolosem Baidu, který se specializuje na vývoj internetových služeb a umělé inteligence. A právě toto partnerství by mělo automobilce pomoci k plánované revoluci na trhu samořiditelných aut. Jakých novinek se tedy příští rok dočkáme?
Společnosti Volvo a Uber již dlouhodobě spolupracují na vývoji autonomních vozidel. Americká nadnárodní dopravní společnost si u automobilky objednala až 24 000 vozidel XC 90, které by měly být schopny autonomní přepravy jejich zákazníků. Testovací program byl však pozastaven v březnu tohoto roku, a to díky tragické nehodě v San Franciscu, kdy jedno z testovacích SUV srazilo chodce, který při nehodě zemřel.
Strategické partnerství Volva a čínského kolosu Baidu by mělo automobilce pomoci nejen k proražení na největší automobilový trh na světě, ale i v úpravě a zlepšení umělé inteligence samořiditelných vozů. Volvo zatím testování na veřejných komunikacích neobnovilo a nechalo se již dříve slyšet, že se chystá provést velké změny ve svých automobilech. Pokud se bavíme o jednotlivých partnerstvích, je však potřeba rozlišit jednotlivé úrovně autonomního řízení. Zatímco Uber má od Volva objednány automobily splňující Level 1 a 2 (vůz dokáže sám zastavit a rozjet se, umí projet zatáčky i křižovatky, zvládá analyzovat situaci kolem sebe, číst značky a předvídat chování ostatních účastníků silničního provozu. Od řidiče je ovšem i v autonomním módu vyžadována dokonalá pozornost a ruce na volantu!), díky spolupráci s Baidu by mělo Volvo zvládnout autonomní vozy splňující Level 4, což jsou již vozidla bez volantu, které zvládají plnou autonomii ve většině podmínek bez jakékoliv asistence řidiče!
Pokud jste o Baidu nikdy neslyšeli, pak vězte, že se nejedná o žádného nováčka na trhu - v oblasti internetových služeb se jedná o plnohodnotného konkurenta Googlu. Pár dní zpět oznámila automobilka Ford použití nového programu pro autonomní řízení, který již testuje ve Spojených státech a jehož výrobcem není nikdy jiný, než právě Baidu. Mezi další známé odběratele softwarových řešení patří i automobilka Mercedes-Benz.
Očekává se, že právě Čína se svým největším automobilovým trhem bude také největším provozovatelem samořiditelných automobilů a již nyní zde dlouhodobě testují své vozy automobilky jako BMW, Audi a Mercedes-Benz.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.