Volkswagen představuje nový T-Cross ve světové premiéře v Amsterdamu, Šanghaji a Sao Paulu. První malé SUV je důsledným pokračováním ofenzivy značky Volkswagen, zahájené v roce 2015. Zcela nový model přesvědčí zákazníky na třech kontinentech kombinací praktičnosti pro každodenní provoz, mnohostrannosti, konektivity, hospodárnosti a výjimečného designu. Díky tomu stanovuje ve své třídě nová měřítka. Městský crossover se prezentuje jako ideální partner pro všední dny i mimořádná dobrodružství.
Nový Volkswagen T-Cross
Volkswagen představuje další model SUV. Nový T-Cross je ještě kratší, a tím i ideálnější do města, než T-Roc a ještě kompaktnější než Tiguan. Ralf Brandstätter, provozní ředitel značky Volkswagen, u příležitosti světové premiéry v Amsterdamu řekl: „Ve skutečnosti dnes představujeme model T-Cross hned třikrát – před několika hodinami jsme jej odhalili v Šanghaji a později večer bude následovat Sao Paulo. Tím ukazujeme, jak je T-Cross pro značku Volkswagen důležitý jako skutečně globální produkt.“
Brandstätter představil nový model T-Cross společně s Carou Delevingne, britskou top modelkou, herečkou, zpěvačkou a ambasadorkou modelu T-Cross. Cara, jejíž účet na Instagramu sleduje 41 milionů fanoušků, řekla: „Jsem neustále na cestách, proto je pro mě spolupráce se značkou Volkswagen, největším výrobcem automobilů na světě, perfektním partnerstvím. T-Cross je více než jen SUV do velkoměsta – má mnoho tváří (stejně jako já!) a líbí se mi, jak je stylový.“
Nový T-Cross má mnoho kvalit
Základem modelu T-Cross je modulární platforma MQB, která umožňuje umístění poháněné přední nápravy co nejvíce vpředu. Při vnější délce 4,11 metru je rozvor 2,56 metru relativně dlouhý, což vytváří předpoklady pro velkorysý interiér s dostatkem místa pro pět osob. K nejvyšší možné variabilitě interiéru přispívají zadní sedadla, jejichž podélným posouváním v rozsahu 14 centimetrů lze cestujícím vzadu poskytnout více prostoru pro nohy, nebo zvětšit objem zavazadlového prostoru, který pojme 385 až 455 litrů. Částečným nebo kompletním sklopením opěradel zadních sedadel vznikne rovná ložná plocha a zavazadlový prostor o objemu až 1281 litrů.
Pro nový T-Cross jsou na výběr čtyři přeplňované motory, tři zážehové a jeden vznětový. Dvě výkonové verze zážehového tříválce 1.0 TSI s filtrem pevných částic poskytují nejvyšší výkon 70 kW/95 k, resp. 85 kW/115 k. Vrcholná verze je poháněna čtyřválcem 1.5 TSI o výkonu 110 kW/150 k. Nabídku završuje čtyřválec 1.6 TDI s výkonem 70 kW/95 k. Všechny motory splňují nejnovější emisní normu Euro 6d-TEMP.
Nový T-Cross je sériově vybaven mnoha asistenčními systémy, které byly dosud vyhrazeny vozidlům vyšších tříd a společně s vynikající úrovní pasivní bezpečnosti a příkladnou ochranou cestujících zvyšují bezpečnost, minimalizují riziko kolize a vylepšují jízdní komfort. Sériová výbava zahrnuje asistenta pro detekci překážek vpředu Front Assist včetně rozpoznávání chodců a funkce nouzového brzdění City, asistenta pro jízdu v jízdním pruhu Lane Assist, asistenta pro rozjezd do kopce, systém preventivní ochrany cestujících, asistenta pro změnu jízdního pruhu Blind Spot Detection a s ním kombinovaného asistenta pro vyjetí z parkovacího místa. Kromě toho je na přání k dispozici asistent pro rozpoznání únavy řidiče, adaptivní tempomat ACC a parkovací asistent Park Assist.
Nový T-Cross nabízí síťové propojení a spojení s okolním světem na nejvyšší úrovni. Již ovládání a individualizace funkcí uvnitř vozu probíhá intuitivně. Chytrý telefon lze indukčně nabíjet a digitální komfort zajišťují až čtyři vstupy USB.
Výroba – Španělsko, Jižní Amerika a Čína
Stejně jako sesterský model Polo je i nový T-Cross vyráběn ve španělském závodě Volkswagen Navarra. Do roku 2019 investuje Volkswagen do výrobního závodu Navarra 1 miliardu EUR s cílem uspokojit mimořádně rychle rostoucí poptávku na trhu malých SUV. Zároveň dojde ke zvýšení počtu pracovních míst ve španělském závodě Navarra o deset procent. Nezávislé prognostické instituty předpovídají pro časové období 2017-2027 přibližně zdvojnásobení prodeje tzv. crossoverů CUV (Crossover Utility Vehicle) v globálním segmentu malých vozů, jehož je T-Cross součástí. V Jižní Americe a Číně, na dalších dvou růstových trzích, jsou vyráběny specifické verze modelu T-Cross, přizpůsobené požadavkům tamních trhů.
Ofenziva značky Volkswagen v segmentu SUV
Nový T-Cross je dalším významným krokem v realizaci globální produktové ofenzivy značky Volkswagen v segmentu SUV, která byla zahájena v roce 2016 aktuálním modelem Tiguan. V roce 2017 následovaly až sedmimístný Tiguan Allspace a kompaktnější T-Roc. Volkswagen souběžně uvedl v roce 2017 na trh v segmentu SUV také pro USA vyvinutý model Atlas a jeho čínskou verzi Teramont – v obou případech se jedná o sedmimístné vozy.
Volkswagen of America představil v roce 2018 dvě studie na základě modelu Atlas: Cross Sport a Tanoak. V Číně oslavil světovou premiéru nový Touareg společně se dvěma budoucími SUV pro Čínu: Powerful Family SUV „Tharu“ a Advanced Midsize SUV „Tayron“.
Co se budoucnosti týče, bude v roce 2020 uveden na trh model ID. CROZZ, první zcela elektricky poháněné SUV značky Volkswagen. S produktovou řadou sahající od modelu T-Cross až po ID. CROZZ bude mít Volkswagen jednu z nejširších nabídek modelů SUV, která bude pokrývat téměř všechny segmenty.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!