Volkswagen představuje nový T-Cross ve světové premiéře v Amsterdamu, Šanghaji a Sao Paulu. První malé SUV je důsledným pokračováním ofenzivy značky Volkswagen, zahájené v roce 2015. Zcela nový model přesvědčí zákazníky na třech kontinentech kombinací praktičnosti pro každodenní provoz, mnohostrannosti, konektivity, hospodárnosti a výjimečného designu. Díky tomu stanovuje ve své třídě nová měřítka. Městský crossover se prezentuje jako ideální partner pro všední dny i mimořádná dobrodružství.
Nový Volkswagen T-Cross
Volkswagen představuje další model SUV. Nový T-Cross je ještě kratší, a tím i ideálnější do města, než T-Roc a ještě kompaktnější než Tiguan. Ralf Brandstätter, provozní ředitel značky Volkswagen, u příležitosti světové premiéry v Amsterdamu řekl: „Ve skutečnosti dnes představujeme model T-Cross hned třikrát – před několika hodinami jsme jej odhalili v Šanghaji a později večer bude následovat Sao Paulo. Tím ukazujeme, jak je T-Cross pro značku Volkswagen důležitý jako skutečně globální produkt.“
Brandstätter představil nový model T-Cross společně s Carou Delevingne, britskou top modelkou, herečkou, zpěvačkou a ambasadorkou modelu T-Cross. Cara, jejíž účet na Instagramu sleduje 41 milionů fanoušků, řekla: „Jsem neustále na cestách, proto je pro mě spolupráce se značkou Volkswagen, největším výrobcem automobilů na světě, perfektním partnerstvím. T-Cross je více než jen SUV do velkoměsta – má mnoho tváří (stejně jako já!) a líbí se mi, jak je stylový.“
Nový T-Cross má mnoho kvalit
Základem modelu T-Cross je modulární platforma MQB, která umožňuje umístění poháněné přední nápravy co nejvíce vpředu. Při vnější délce 4,11 metru je rozvor 2,56 metru relativně dlouhý, což vytváří předpoklady pro velkorysý interiér s dostatkem místa pro pět osob. K nejvyšší možné variabilitě interiéru přispívají zadní sedadla, jejichž podélným posouváním v rozsahu 14 centimetrů lze cestujícím vzadu poskytnout více prostoru pro nohy, nebo zvětšit objem zavazadlového prostoru, který pojme 385 až 455 litrů. Částečným nebo kompletním sklopením opěradel zadních sedadel vznikne rovná ložná plocha a zavazadlový prostor o objemu až 1281 litrů.
Pro nový T-Cross jsou na výběr čtyři přeplňované motory, tři zážehové a jeden vznětový. Dvě výkonové verze zážehového tříválce 1.0 TSI s filtrem pevných částic poskytují nejvyšší výkon 70 kW/95 k, resp. 85 kW/115 k. Vrcholná verze je poháněna čtyřválcem 1.5 TSI o výkonu 110 kW/150 k. Nabídku završuje čtyřválec 1.6 TDI s výkonem 70 kW/95 k. Všechny motory splňují nejnovější emisní normu Euro 6d-TEMP.
Nový T-Cross je sériově vybaven mnoha asistenčními systémy, které byly dosud vyhrazeny vozidlům vyšších tříd a společně s vynikající úrovní pasivní bezpečnosti a příkladnou ochranou cestujících zvyšují bezpečnost, minimalizují riziko kolize a vylepšují jízdní komfort. Sériová výbava zahrnuje asistenta pro detekci překážek vpředu Front Assist včetně rozpoznávání chodců a funkce nouzového brzdění City, asistenta pro jízdu v jízdním pruhu Lane Assist, asistenta pro rozjezd do kopce, systém preventivní ochrany cestujících, asistenta pro změnu jízdního pruhu Blind Spot Detection a s ním kombinovaného asistenta pro vyjetí z parkovacího místa. Kromě toho je na přání k dispozici asistent pro rozpoznání únavy řidiče, adaptivní tempomat ACC a parkovací asistent Park Assist.
Nový T-Cross nabízí síťové propojení a spojení s okolním světem na nejvyšší úrovni. Již ovládání a individualizace funkcí uvnitř vozu probíhá intuitivně. Chytrý telefon lze indukčně nabíjet a digitální komfort zajišťují až čtyři vstupy USB.
Výroba – Španělsko, Jižní Amerika a Čína
Stejně jako sesterský model Polo je i nový T-Cross vyráběn ve španělském závodě Volkswagen Navarra. Do roku 2019 investuje Volkswagen do výrobního závodu Navarra 1 miliardu EUR s cílem uspokojit mimořádně rychle rostoucí poptávku na trhu malých SUV. Zároveň dojde ke zvýšení počtu pracovních míst ve španělském závodě Navarra o deset procent. Nezávislé prognostické instituty předpovídají pro časové období 2017-2027 přibližně zdvojnásobení prodeje tzv. crossoverů CUV (Crossover Utility Vehicle) v globálním segmentu malých vozů, jehož je T-Cross součástí. V Jižní Americe a Číně, na dalších dvou růstových trzích, jsou vyráběny specifické verze modelu T-Cross, přizpůsobené požadavkům tamních trhů.
Ofenziva značky Volkswagen v segmentu SUV
Nový T-Cross je dalším významným krokem v realizaci globální produktové ofenzivy značky Volkswagen v segmentu SUV, která byla zahájena v roce 2016 aktuálním modelem Tiguan. V roce 2017 následovaly až sedmimístný Tiguan Allspace a kompaktnější T-Roc. Volkswagen souběžně uvedl v roce 2017 na trh v segmentu SUV také pro USA vyvinutý model Atlas a jeho čínskou verzi Teramont – v obou případech se jedná o sedmimístné vozy.
Volkswagen of America představil v roce 2018 dvě studie na základě modelu Atlas: Cross Sport a Tanoak. V Číně oslavil světovou premiéru nový Touareg společně se dvěma budoucími SUV pro Čínu: Powerful Family SUV „Tharu“ a Advanced Midsize SUV „Tayron“.
Co se budoucnosti týče, bude v roce 2020 uveden na trh model ID. CROZZ, první zcela elektricky poháněné SUV značky Volkswagen. S produktovou řadou sahající od modelu T-Cross až po ID. CROZZ bude mít Volkswagen jednu z nejširších nabídek modelů SUV, která bude pokrývat téměř všechny segmenty.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.