BMW odhalilo své největší SUV, X7 má být novou definicí luxusu na kolech

-mao / AutoRoad.cz, 17. října 2018, 08:59 Google+

BMW představilo novou definici automobilového luxusu. BMW X7 mísí přepychový vzhled, exkluzivitu a prostornost s praktičností a agilními jízdními vlastnostmi, jaké zákazníci od vozu kategorie SAV (Sports Activity Vehicle) očekávají. Nejnovější a největší model BMW řady X využívá pokrokové pohonné jednotky a podvozek, plus velkorysý prostor ve všech třech řadách sedadel, luxusní interiér a pokročilé prvky výbavy k tomu, aby nabídl bezkonkurenční zážitek z jízdy a interiéru. Nový designový jazyk BMW přenáší moderní eleganci luxusních modelů značky na nové BMW X7 a vyzařuje z něj vizuální vyváženost, sebedůvěru a dominantní autoritu.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 22.10. 10:07) Napište svůj názor
BMW X7

BMW X7 | foto: BMW

Sdílejte článek

Nové měřítko autority, luxusu a modernity.

Rozsáhlé vnější rozměry nového BMW X7 posouvají luxus na novou úroveň. Model X7 svou délkou 5151 mm, šířkou 2000 mm, výškou 1805 mm a rozvorem 3105 mm vyzařuje harmonické proporce a zcela jasně se stává vrcholným představitelem modelů BMW řady X. Výrazný vzhled nového BMW X7 podtrhuje vzpřímená přední část, zatímco chromové prvky, které vozidlo zdobí a ještě více zesilují jeho unikátní charakter, jsou dalšími atributy ovlivňujícími osobitý vzhled vozu. Nové použití tvarů, kterým dominují jasně strukturované plochy a precizní linie, propůjčují BMW X7 jeho moderní a progresivní auru.

Přední části nového BMW X7 dominuje největší maska chladiče ve tvaru ledvinek, jaká kdy byla použita na některém z modelů značky. Společně s nízkými přední světlomety, zasahujícími až k masce chladiče, zdůrazňují šířku vozu a vytvářejí tak nenapodobitelný výraz vozu. Nové BMW X7 je standardně vybaveno LED světlomety, zatímco laserové světlomety BMW Laserlight s adaptivní funkcí jsou součástí volitelné výbavy. Tento systém využívá pro optimalizaci funkce dálkových světlometů laserové moduly a funkci Selective Beam, díky čemuž světelný paprsek dálkových světlometů neoslňuje ostatní řidiče a přitom dosvítí až do vzdálenosti 600 m.

Rozměrná boční okna a dlouhé, dynamicky tvarované střešní linie nového
BMW X7 při pohledu z boku dávají vyniknout prostornému a prosvětlenému interiéru. Zadní dveře jsou delší než přední a zdůrazňují prostornost zadní části tohoto SAV, a současně usnadňují nastupování a vystupování z vozu. Jasně rozvržené plochy a výrazná boční linie, stoupající směrem k zadní části, jsou charakteristickými prvky nového designového jazyku. Všestranná funkčnost nového BMW X7 je zdůrazněna dostatečnou světlou výškou a volitelnými střešními ližinami. Mezi prvky zvyšující eleganci a exkluzivitu vozu patří chromové lišty lemující dveřní prahy a procházející od vzduchových průduchů Air Breathers až k zadní části vozu. Charakteristické jsou též zaoblené tvary blatníků lakovaných v barvě vozu, v nichž jsou umístěna kola z lehké slitiny s rozměrem až 22 palců.

Interiér a výbava.

Rozsáhlé plochy a jasné struktury propůjčují přístrojové desce, jejíž tvary
plynule přecházejí do dveřních panelů, moderní vzhled. Velké plochy obložení, orámované galvanizovanými akcentními prvky na palubní desce a středové konzole, posilují elegantní a exkluzivní auru interiéru. BMW X7 je také standardně vybaveno sportovním koženým volantem. Nově uspořádané seskupení displejů, které je součástí standardně nabízeného interiéru BMW Live Cockpit Professional a zahrnuje kontrolní displej a plně digitální přístrojový štít s úhlopříčkami 12,3 palce, je kombinováno s klasicky navrženým ovládacím panelem na středové konzole. Společně vytvářejí progresivní reinterpretaci klasického zaměření na řidiče BMW.

Na středové konzole je umístěn ovladač iDrive, nově navržený volič automatické převodovky, tlačítko start/stop, volič jízdních režimů Driving Experience Control, tlačítko elektronické parkovací brzdy a tlačítka ovládající vzduchové odpružení a volitelné offroad režimy. Ovládací panel ventilace a klimatizace má také velmi moderní design. Světelné funkce BMW X7 se rovněž ovládá prostřednictvím tlačíte

Prostornost a praktičnost interiéru nového BMW X7 potrhují tři standardně dodávané řady sedadel, které nabízejí prostor pro celkem sedm cestujících. Dva cestující ve třetí řadě se mohou usadit do dvou plnohodnotných sedadel, které na dlouhé cesty pojmou i dospělé pasažéry. Úroveň komfortu zde zvyšuje dodatečná prosklená střecha, držáky nápojů a loketní opěrky zabudované do obložení boků. Druhá řada je standardně třímístná v klasické konfiguraci. Alternativně lze do druhé řady zvolit dvě extrémně pohodlná samostatná sedadla. Jedná se o komfortní sedadla, a co se týče jejich nastavení, nabízejí stejné možnosti jako sedadla řidiče a spolujezdce vpředu. Samostatná sedadla v druhé řadě jsou také vybavena integrovanými loketními opěrkami a komfortními polštáři. Dvě samostatná sedadla druhé řady s uličkou mezi nimi jsou ve voze SAV použita vůbec poprvé a v zadní části vozu vytvářejí výjimečně luxusní atmosféru. Ulička mezi sedadly také usnadňuje přístup ke třetí řadě sedadel.

Pozici druhé řady sedadel je možné upravovat prostřednictvím ovládacího
panelu integrovaného do řidičových dveří. Řidiči nového BMW X7 mohou také posouvat své sedadlo a sedadlo spolujezdce vpředu prostřednictvím tlačítka, které se nachází nedaleko výše zmiňovaného ovládacího panelu. To řidiči podle potřeb umožňuje zvětšit prostor na nohy a usnadnit pasažérům ve druhé a třetí řadě nastupování a vystupování z vozu. Tlačítka pro další nastavení sedadla a jeho opěradla se nacházejí v zadních dveřích. Opěradla sedadel druhé a třetí řady lze společně s posunem druhé řady ovládat rovněž ze zavazadlového prostoru. Při plném obsazení šesti/sedmi pasažéry činí objem zavazadlového prostoru 326 litrů. Při sklopených opěradlech druhé a třetí řady se objem přepravního prostoru zvětší až na 2120 litrů. Standardně dodávaný vzduchový podvozek umožňuje stiskem tlačítka v zavazadlovém prostoru snížit světlou výšku vozu, což usnadňuje nakládání zavazadel. Víko zavazadlového prostoru nového BMW X7 je horizontálně rozděleno na dvě
části, přičemž obě mají standardně elektrické ovládání. Je-li součástí výbavy komfortní přístupový systém, víko zavazadlového prostoru se otevírá a zavírá automaticky a bezdotykově.

Standardně dodávaná trojdílná panoramatická prosklená střecha
a rozměrná okna zaplavují interiér vozu světlem.

Standardně dodávaná elektricky ovládaná panoramatická prosklená střecha a rozměrná okna prosvětlují interiér nového BMW X7 světlem a propůjčují mu vzdušnost. Panoramatická prosklená střecha je kromě přední a prostřední sekce vybavena také dodatečnou sekcí vzadu. Ve výsledku si mohou cestující ve třetí řadě sedadel užít pocit prostoru, který zvětšují dovnitř pronikající světelné paprsky. Přední, střední i zadní sekce má elektronicky ovládaný kryt, který se ovládá panelem v přední části střechy. Pokud jsou součástí výbavy elektricky ovládané sluneční clony zadních oken, cestující vzadu mají také k dispozici tlačítko ovládající krytí prosklené střechy. Krytí zadní sekce střechy lze ovládat samostatným tlačítkem ze třetí řady sedadel.

Standardně dodávaný audiosystém s deseti reproduktory hýčká řidiče a jeho spolujezdce uvnitř nového BMW X7 působivě bohatým audio zážitkem. Volitelný audio systém Harman Kardon se 16 reproduktory nabízí ještě intenzivní hudební zážitek. Dalším stupněm je volitelný audiosystém Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System s 20 reproduktory a 1500watovým zesilovačem, který zaručuje obzvláště luxusní poslech. Digitální sedmikanálový zesilovač a další zvukové zdroje ve střeše generují pro všechny cestující nesmírně zajímavý čistý a vícevrstvý 3D hudební zážitek. Rovněž volitelný zábavní systém Professional pro zadní sedadla tvoří dvojice 10,2palcových HD dotykových displejů, Blu-ray DVD přehrávač, dvě USB zdířky, HDMI přípojka a dva konektory pro sluchátka. Další dvě USB zdířky jsou umístěné ve třetí řadě sedadel. Systém pracuje na základě konceptu ovládání BMW Operating System 7.0, který umožňuje cestujícím vzadu volit a ovládat zábavní funkce. Cestující mohou využívat jak své vlastní zdroje médií, tak i zdroje dostupné v přední části vozu. Ze zadních sedadel lze ovládat také navigační mapu a služby ConnectedDrive.

Pohonné jednotky a jízdní zážitky.

S výkonnými motory, inteligentním pohonem všech kol BMW xDrive a nově
vyvinutým, precizně naladěným podvozkem se BMW X7 vyznačuje kombinací dynamiky, vyváženosti a praktičnosti, která v segmentu luxusních automobilů nemá konkurenci. Největší zástupce rodiny BMW řady X se drží osvědčené kombinace off-roadových schopností, kombinovaných s excelentním jízdním komfortem a agilní ovladatelností na silnici, kterou jsou automobily kategorie SAV proslulé.

Nabídka motorů v době uvedení na trh čítá nově vyvinutý zážehový vidlicový zážehový osmiválec v modelu BMW X7 xDrive50i (v Evropě není k dispozici), zážehový řadový šestiválec BMW X7 xDrive40i a dva vznětové řadové šestiválce v BMW X7 xDrive30d a BMW X7 M50d (M Performance model). Technologii BMW TwinPower Turbo zážehových motorů tvoří přeplňování turbodmychadlem, vysokotlaké přímé vstřikování, plně variabilní zdvih sacích ventilů VALVETRONIC a variabilní časování vačkových hřídelů DoubleVANOS. V případě vznětových motorů jde o přeplňování turbodmychadly a přímé vstřikování paliva common-rail s piezoelektrickými vstřikovači.

Modelové verze v době uvedení na trh:

BMW X7 xDrive40i:

  • Zážehový řadový šestiválec, osmistupňová převodovka Steptronic.
  • Zdvihový objem: 2998 cm3,
  • výkon: 250 kW/340 k při 5500–6500 1/min,
  • max. točivý moment: 450 Nm při 1500–5200 1/min.
  • Zrychlení [0–100 km/h]: 6,1 s,
  • nejvyšší rychlost: 245 km/h.
  • Spotřeba paliva, kombinovaná*: 9,0–8,7 l/100 km,
  • emise CO2, kombinované*: 205–198 g/km,
  • emisní norma EU6d-TEMP

BMW X7 xDrive50i (není k dispozici v Evropě):

  • Zážehový V8, osmistupňová převodovka Steptronic.
  • Zdvihový objem: 4395 cm3,
  • výkon: 340 kW/462 k při 5200–6000 1/min,
  • max. točivý moment: 650 Nm při 1500–4750 1/min.
  • Zrychlení [0–100 km/h]: 5,4 s,
  • nejvyšší rychlost: 250 km/h.
  • Spotřeba paliva, kombinovaná*: 11,4 l/100 km,
  • emise CO2, kombinované*: 261 g/km, emisní norma EU6d-TEMP.

BMW X7 xDrive30d:

  • Vznětový řadový šestiválec, osmistupňová převodovka Steptronic.
  • Zdvihový objem: 2993 cm3,
  • výkon: 195 kW/265 k při 4000 1/min,
  • max. točivý moment: 620 Nm při 2000–2500 1/min.
  • Zrychlení [0–100 km/h]: 7,0 s,
  • nejvyšší rychlost: 227 km/h.
  • Spotřeba paliva, kombinovaná*: 6,8–6,5 l/100 km,
  • emise CO2, kombinované*: 178–171 g/km,
  • emisní norma EU6d-TEMP.
img-responsive

BMW X7 | foto: BMW

Všechny motory přenášejí svůj výkon přes osmistupňovou automatickou převodovku Steptronic. Systém kontroly emisí zážehových motorů zahrnuje filtr pevných částic, který minimalizuje emise částic, zatímco vznětové modely jsou vybaveny technologií BMW BluePerformance, jejíž součástí je filtr pevných částic, oxidační katalyzátor, absorpční katalyzátor NOx a SCR katalyzátor se vstřikováním močoviny AdBlue, snižující emise oxidu dusíku. Takto vybavené modely nového BMW X7 do jednoho splňují emisní normu Euro 6d-TEMP.

Plynulá a rychlá: osmistupňová automatická převodovka Steptronic.

Všechny motory dostupné pro nové BMW X7 spolupracují s osmistupňovou převodovkou Steptronic, která se v nejnovější generaci vyznačuje širším rozsahem převodových poměrů a novou řídicí jednotkou. To snižuje otáčky motoru obzvláště u vyšších převodových stupňů, což zvyšuje celkovou hospodárnost hnacího ústrojí. Osmistupňová převodovka Steptronic je vybavena novými tlumiči torzních kmitů, které vyrovnávají rotační nepravidelnosti hnacího ústrojí. Výsledkem je lepší jízdní komfort a plynulejší změny rychlostních stupňů. Komfort je vyšší díky dalšímu omezení prokluzu měniče točivého momentu, zatímco optimalizovaná hydraulika ovládání umožňuje ještě sportovnější změny rychlostních stupňů.

Dokonale naladěný podvozek pro komfort, agilitu a terénní
schopnosti.

Jízdní komfort v novém BMW X7 zdokonaluje vzduchové odpružení na obou nápravách s funkcí automatického vyrovnávání světlé výšky, které je také součástí standardní výbavy. Vzduchový podvozek je řízen individuálně pro každé kolo zvlášť pomocí mimořádně tichého, elektricky poháněného kompresoru s tlakovým zásobníkem. Díky němu umožňuje vyrovnat nerovnoměrně zatížený vůz. Propojení se stabilizačním systémem DSC umožní různé zatížení vozu promítnout rovněž do účinnosti brzdové soustavy. Je-li zvolen režim SPORT, nebo rychlost vozidla překročí 138 km/h, sníží se automaticky světlá výška vozu o 20 mm.

img-responsive

BMW X7 | foto: BMW

Řidič také může měnit světlou výšku vozu, například pro jízdu v terénu, pouhým stiskem tlačítka v interiéru, kterým lze podvozek zvýšit oproti standardní výšce ve dvou úrovních až o 40 mm. Další tlačítko v zavazadlovém prostoru aktivuje nakládací režim, který vozidlo sníží o 40 mm. Při dalším nastartování systém podvozek vrátí do posledního zvoleného režimu. Požadovanou světlou výšku vozu lze nastavit také při vypnutém motoru. To je možné provést pomocí tlačítka ve voze nebo prostřednictvím volitelného BMW klíče s displejem.

Integrální aktivní řízení je součástí volitelné výbavy nového BMW X7. Natáčením zadních kol ve stejném nebo opačném směru jako kol předních podle rychlosti jízdy přináší lepší obratnost v zatáčkách, bezproblémovou změnu jízdního pruhu a snadný průjezd městským prostředím. Integrální aktivní řízení tak ulehčuje zajíždění a vyjíždění z úzkých parkovacích míst a současně zvyšuje stabilitu při změnách jízdních pruhů v dálničních rychlostech.

Asistenční systémy.

Progresivní luxus nového BMW X7 dále podtrhuje nabídka komplexních, podle trhů specifických asistenčních systémů, které zvyšují komfort a bezpečnost. Tyto špičkové systémy zpracovávají obraz kamer a data z radarových senzorů a extrémně efektivním způsobem řidiči pomáhají v nejrůznějších situacích. Snižují jeho zátěž v monotónních jízdních situacích, jako jsou dopravní zácpy a pomalu jedoucí provoz, a ulehčují ovládání vozu v nestandardních jízdních situacích. Ve zkratce řečeno, tyto systémy jsou nejnovějšími kroky směrem k autonomnímu řízení.

img-responsive

BMW X7 | foto: BMW

Kompletní nabídka nejmodernějších asistenčních systémů zahrnuje například: Aktivní systém pro udržování rychlosti s funkcí Stop&Go, Driving Assistant Professional s asistentem pro řízení a udržování vozu v jízdním pruhu, asistent při změně jízdního pruhu a varování před nechtěným opuštěním jízdního pruhu, systém udržující vůz v jízdním pruhu s aktivní ochranou před nárazem z boku, asistent pro vyhýbací manévry, upozornění na nutnost dání přednosti v jízdě a upozornění na jízdu v protisměru. Nejnovější generace Head-Up displeje. Asistent pro nouzové zastavení Emergency Stop Assistant (v Evropě není v nabídce). Parkovací asistent včetně kamery a couvacího asistentu je součástí standardní výbavy.

Zobrazování a ovládání, BMW Connected a ConnectedDrive.

Součástí standardní výbavy nového BMW X7 je BMW Inteligentní osobní asistent, inteligentní digitální pomocník, který okamžitě reaguje na zvolání „Hej, BMW“. Od března 2019 půjde o nedílný prvek kontrolního a ovládacího systému a zákazníci ho budou moci do svého vozu přidat prostřednictvím funkce vzdálené aktualizace Remote Software Upgrade. BMW Inteligentní osobní asistent se učí zvyky a je následně schopen je při vhodné příležitosti použít. Pomáhá řidiči, učí se jeho záliby a zná jeho nejoblíbenější nastavení – například vyhřívání sedadel nebo místa, kam často jezdí podle navigace („Take me home“).

BMW Digitální klíč: promění chytrý telefon v klíč od vozu.

BMW Digitální klíč využívá technologii Near Field Communication (NFC), která umožňuje, aby bylo nové BMW X7 zamknuto a odemknuto prostřednictvím chytrého telefonu, a tedy bez použití klasického klíčku. Přidržením chytrého telefonu u kliky dveří se vozidlo odemkne. Uvnitř vozu lze motor nastartovat vložením chytrého telefonu do bezdrátové nabíječky nebo vložením do přihrádky na telefon. Digitální klíč, který je přístupný prostřednictvím aplikace BMW Connected, poskytuje bezkonkurenční flexibilitu, protože jej řidič může sdílet až s pěti dalšími lidmi

Vždy aktuální díky funkci Remote Software Upgrade.
Funkce Remote Software Upgrade zaručuje, že nové BMW X7 má vždy ten nejnovější software. Všechny aktualizace lze přenášet bezdrátově buď prostřednictvím aplikace BMW Connected v chytrém telefonu, nebo přímo do vozu pomocí vestavěné SIM karty. Instalace je stejně jednoduchá jako aktualizace chytrého telefonu. Obsah aktualizace se liší, od vylepšení zabezpečení a kvality až po nové softwarové služby a funkce vozu.

Google+ Vytisknout

Diskuze: BMW odhalilo své největší SUV, X7 má být novou definicí luxusu na kolech

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 22.10.2018 10:07 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ilustrační foto

Češi si dopřávají stále dražší ojetiny, neváhají se ani více zadlužovat

Volkswagen Užitkové vozy představuje na e-Salonu v Letňanech nový e-Crafter

Volkswagen v Letňanech představil nový e-Crafter, elektrický dělník najde uplatnění v každém městě

Unikátní ručně postavené vznášedlo ve stylu DeLorean DMC-12 z filmu Návrat do budoucnosti

Vznášející se DeLorean míří do světa, filmová ikona překoná téměř každý povrch

Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan

Toyota Corolla přichází s karoserií sedan. Novinka nabídne prostor, eleganci i hybridní technologie

Starý Jeep Cherokee se během jízdy terénem rozpadl a pak opět složil

Zrezlý Jeep si zahrál na Transformers, během jízdy terénem se rozpadl a pak opět složil

Nové BMW 330e Sedan: Sportovnější a ještě úspornější než dříve

BMW představilo hybridní řadu 3. Výkon 252 koní, čistě na baterie ujede až 60 kilometrů

reklama
reklama

Doporučujeme

Jeep Grand Cherokee Trackhawk upravený Hennessey je zřejmě nejlépe akcelerující SUV světa

Američané postavili nejlépe akcelerující SUV světa, pod kapotou má 1200 koní

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nejvýkonnější naftový motor světa? Téměř 109 000 koní neroztáčí kola, ale lodní šrouby

  2. Proč ukazují tachometry jinou rychlost aneb jak rychle můžeme opravdu jet?

  3. Šíleně značená silnice posílá řidiče do protisměru, má k tomu však dobrý důvod

  4. Motor stíhačky na korbě náklaďáku? Sovětský veterán plní v ruské armádě řadu úkolů

  5. Tesla Model 3 v závodech deklasovala konkurenci, pak se ale stalo něco nepochopitelného

  6. Souboj o nejrychlejší SUV? Souboj čtyř titánů měl jednoznačného vítěze

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud